התפרצות הקורונה הנוכחית פוקדת גם את אלו שקיבלו שתי מנות חיסון: מחוסנים, מתברר, עשויים להידבק מחדש בקורונה, אולם על פי ניתוח שערכו מומחי מרכז הידע והמידע למלחמה בקורונה באמ"ן עולה כי 0.12% מהמחוסנים נדבקו, לעומת 0.18% מהלא-מחוסנים - או במילים אחרות, הלא-מחוסנים נמצאים בסיכון של פי 1.5 להידבק בקורונה. בנוסף, החיסון אומנם פחות יעיל מול הדבקה, אבל עדיין מגן באחוזים גבוהים מאוד מפני אשפוז ומחלה קשה. שלושה מהמחוסנים שנדבקו התראיינו היום (ב') לאולפן ynet.
קראו עוד:
ענת שרף, בת 58 מפרדסיה, נדבקה לפני כשבוע. "הרגשתי פתאום חולשה שלא הרגשתי כמוה בחיים", היא מספרת. "החום שלי עלה ל-38.5 מעלות, ופשוט לא תפקדתי. היה לי גם צינון, ולא יכולתי לנשום. אני לא כל כך יודעת איך נדבקתי. הייתי בפגישה עם שלושה אנשים, אבל החדר היה די גדול ומאוורר. אומנם, הורדנו את המסכות למשך חלק מהזמן, אבל היינו מאוד רחוקים זה מזה.
ענת שרף: "הרגשתי פתאום חולשה שלא הרגשתי כמוה בחיים. אני לא כל כך יודעת איך נדבקתי. הייתי בפגישה עם שלושה אנשים, אבל החדר היה די גדול ומאוורר"
"לשמחתי, לא הגעתי לבית חולים. קיבלתי את זה קל. אתמול היו לי קצת דפיקות לב כי מדדתי את החמצן, והוא ירד ל-92. במצב כזה היו צריכים לאשפז אותי, אבל הרגשתי טוב, אז אמרו לי לחכות עוד קצת, וזה הסתדר, לשמחתי. זה היה מאוד מלחיץ, כי הדבר האחרון שאני רוצה זה להיכנס לבית חולים. אי-אפשר לדעת מה מחכה לי שם".
2 צפייה בגלריה
לירון ברוורמן
לירון ברוורמן
לירון ברוורמן עם בנו, שממנו כנראה הוא נדבק. "נסענו עם מסכות, אבל נראה שזה לא עזר"
לירון ברוורמן, בן 49 ממושב שדי חמד, מעריך שבנו הדביק אותו. "הוא היה בקייטנה וסיים אותה ביום חמישי", מספר ברוורמן. "בשבת הוא עבר בדיקה, יצא שלילי, אבל אחרי שלושה ימים התברר שהיה בקייטנה חולה מאומת, אז הוא נבדק שוב, והפעם יצא חיובי. אני לקחתי אותו במכונית. נסענו עם מסכות, אבל נראה שזה לא עזר. הנסיעה נמשכה שעה וחצי, אז כנראה לא יכולתי להימנע מהדבקה, למרות החיסון. בשבת עשיתי בדיקה ויצאתי חיובי. מבחינת סימפטומים זה כמו שפעת קלה: חום, כאבי שרירים, חולשה, שיעול יבש".
2 צפייה בגלריה
שלומי לוי
שלומי לוי
שלומי לוי. "הקורונה הזאת נותנת לנו זפטה לפנים, מלמדת אותנו מוסר השכל"
שלומי לוי, בן 44 מירושלים, לא יודע איך נדבק. "בשבוע האחרון הייתי בכמה מקומות ונפגשתי עם אנשים", הוא אומר. "ההנחיות לא היו הכי ברורות, אז ישבנו במקומות סגורים ללא מסכות. מכיוון שאני מחוסן פעמיים, הרשיתי לעצמי להסתובב בחופשיות. ויתרתי על משחק כדורגל בבלומפילד, כי חששתי להידבק, אבל זה כנראה תפס אותי בצורה אחרת, באחד המפגשים שהייתי בהם בשבוע האחרון, שהיו די מצומצמים.
"חטפתי חום די גבוה: היו שני לילות קשים עם 39 מעלות. עכשיו אני מרגיש יותר טוב, אבל אתמול פתאום התחלתי להרגיש אובדן טעם וריח. בעתיד, כשאני אריח נענע או אטעם גלידה,אדע להעריך את זה הרבה יותר. הקורונה הזאת נותנת לנו זפטה לפנים, מלמדת אותנו מוסר השכל. נצטרך לקחת את הדברים הטובים מהימים האלו שבהם אנחנו יושבים בבית ועושים חשבון נפש. יש לנו כמה ימים של בידוד, אז נעבור אותם, נתמודד.
שלומי לוי: "יש כאלה שחוטפים את זה מאוד-מאוד קשה. הנוגדנים נחלשים. כל מי שחוסן לפני חצי שנה, לא מוגן. יכולת ההדבקה הרבה יותר קיצונית. זן דלתא מידבק בצורה מאוד קשה, לכן חשוב להיזהר"
"אני קורא לכולם להקפיד על מסכות, להקפיד על ריחוק, להיזהר. זה לא פשוט. יש כאלה שחוטפים את זה מאוד-מאוד קשה. הנוגדנים נחלשים. כל מי שחוסן לפני חצי שנה, לא מוגן. יכולת ההדבקה היא הרבה יותר קיצונית. זן דלתא מידבק בצורה מאוד קשה, לכן חשוב להיזהר".