בשיתוף מכון אברהמסון
"עברתי חיים לא קלים. כשהייתי ילדה גדלתי בבית אלים והפחמימות היו התרפיה שלי. זו הייתה אכילה רגשית וכמו מכורה פיתחתי בפחמימות ובסוכר תלות. מבוקר עד לילה הייתי תחת שלטון הפחמימות הממכרות שהיו בשבילי חבר ותרופה, ועזרו לי להירגע למספר שעות עד לארוחה הבאה", משתפת אילנית קקולי (52), מאפרת מקצועית ומטפלת בקשישים מחולון, שתינשא בקרוב בפעם השנייה! לבעלה, אם לשבעה ילדים, וסבתא לתשעה.
4 צפייה בגלריה
אילנית קקולי
אילנית קקולי
אילנית קקולי
"מאז ומתמיד נלחמתי במשקל. הדבר הראשון שחשבתי עליו בבוקר היה מה אוכל היום. אהבתי מאוד לחמים, קרואסונים וגביניות ותכננתי את כל היום סביב האכילה, כשאני יודעת לאיזה קניון או בית קפה אלך".
"כשפניתי לאברהמסון הייתי על סף ייאוש והרגשתי שהם המוצא האחרון שלי; או שאגיע ל-150 קילוגרמים ואמשיך להשמין או שאציל את עצמי מעצמי. מאז שהייתי ילדה, הבושה היא חלק ממני, התביישתי בשיעורי ספורט בבית ספר, התביישתי ללכת למסיבות, התביישתי לקנות בגדים, הצבע השחור שלט במלתחה שלי, וניסיתי להסתיר את עצמי. רציתי להיות כמו כולם, הרגשתי שהשומן מסתיר אותי ואת אישיותי ושיש בתוכי שתי אילנית: זו השמנה וזו היפה והאסתטית שכמהה לצאת ממעגל ההתמכרות לפחמימות".
"לגמילה הגעתי בחוסר אמון ובחוסר ביטחון מוחלטים, אחרי שפרגנתי לעצמי שווארמה בפיתה. לא האמנתי שאני מסוגלת לצאת מההתמכרות, לא האמנתי בגמילה ולא בעצמי. חשבתי שנדרש נס אדיר כדי שאצא מזה. זכרתי את כל השנים בהן ניסיתי לרדת במשקל ונכשלתי פעם אחר פעם".
"כחובבת מושבעת של בתי קפה, ביום שאחרי הגמילה, שחזרתי בראשי את הבצקים שאני כל כך אוהבת. נכנסתי לבית הקפה, הסתכלתי על כל השפע הזה והרגשתי שלא בא לי. באותו הרגע התחושות שלי לא נראו לי סבירות, ולכן עשיתי סיבוב בקניון, חזרתי שוב לבית הקפה, ועדיין לא התחשק לי דבר. למחרת שוב נוכחתי שלא מתחשק לי. לפני כן קניתי לחמים מיוחדים וסיימתי אותם בהנאה גדולה עם חצי חבילת חמאה בארוחה אחת, ופתאום לא התחשק לי. הימים חלפו, הקילוגרמים נשרו ואני עדיין לא מאמינה. פחדתי מנקודת השבירה שתגיע, אבל גיליתי שאני לא מתפתה ולא נשברת".
"לפני הגמילה לא הייתה לי מודעות לאוכל בריא. כל חיי אהבתי לאכול מטוגנים ולא אהבתי ירקות. בעקבות הגמילה עברתי לתזונה בריאה לחלוטין. הורדתי מהתפריט פחמימות ממכרות כמו: פסטות, לחמים, פתיתים, קוסקוס, עוגות, עוגיות, חטיפים ועוד. את מקומם תפסו הרבה ירקות ופירות, חלבונים מהחי ודגים. יש היום תחליפים לכל דבר ואני בוחרת בקפידה את אלו שאינם משמינים. אני גם לא נוגעת במטוגן".
"ירדתי 21 קילוגרמים ואני שוקלת היום 54 קילוגרמים. אני לא אותה אישה שהייתי: אני שמחה ואנרגטית מאוד, הרבה יותר ממה שהייתי קודם ואני משדרת את זה כלפי חוץ. אנשים שואלים אותי מה עשיתי ומפרגנים לי. השלתי את חוסר הביטחון שלי, והוצאתי לאור את אילנית שאוהבת אסתטיקה ויופי וכל הזמן התחבאה מתחת לעודפי השומן. בעקבות השינוי באורח החיים, החלטתי שאני רוצה ללמוד איפור והפכתי למאפרת קבועה של 3 חברות איפור מהמובילות בארץ. בנוסף אני יועצת ותומכת בהרבה נשים שמבקשות שינוי".
4 צפייה בגלריה
עמית אברהמסון
עמית אברהמסון
עמית לבנבראון

עמית: "אני מאחל לעצמי להפחית עוד 8 קילוגרמים וזה יקרה"

"לגיל 50 החלטתי לתת לעצמי מתנת יום הולדת גמילה מסוכר ופחמימות ממכרות באברהמסון", מספר עמית לבנבראון (51), נשוי ואב לחמישה, בעל חברה להקמה ותחזוקה של בריכות שחיה, מנתניה, שהפחית ממשקלו 24 קילוגרמים. "שקלתי 112 קילוגרמים, ודיאטות לא עזרו לי, גם לא ספורט. כל דבר שניסיתי לא החזיק מים. הבורקסים והמתוקים היו חזקים ממני. בכל פעם שירדתי 10 קילוגרמים, עליתי 12 קילוגרמים. לא אכלתי מסודר, אכלתי בעיקר בגטים עם שווארמה או שניצל, עוגות, סוכריות, ובורקסים. באירועים הייתי עומד מול בר הקינוחים ואוכל מכל קינוח בלי חשבון ובלי שליטה".
"לא היה לי נוח להיות שמן. אשתי והילדים העירו לי. היה לי קשה להתכופף ולשרוך שרוכים. סבלתי מבעיות גב, מנחירות ומהפסקות נשימה בשינה. בעבודה היה לי קשה כי אני עובד פיזית, והגעתי למצב שפחדתי שאלך לישון ולא אקום".
"לפני שבעה חודשים, לא הלכתי - אלא רצתי, לגמילה מסוכר ופחמימות ממכרות במכון אברהמסון, אחרי שראיתי שהבת של גיסתי הצליחה לרדת 50 קילוגרמים ממשקלה! בזכות גמילה. ביום הגמילה אשתי הכינה קוסקוס של יום שלישי ולא התעורר בי שום דחף לאכול. אכלתי רק את הבשר והירקות של המרק. מאז אני מרגיש טוב יותר, סובל פחות מכאבים בגב, וכבר לא נוחר. נעלם לי הדחף לאכול בורקסים ואני אפילו לא מתאמץ".
"לא יכולתי לבקש לעצמי מתנה טובה יותר. הגמילה של אברהמסון הצילה לי את החיים. מדינת ישראל תעשה בשכל אם תסבסד טיפולים כאלה לכולם".
4 צפייה בגלריה
מרינה אברהמסון
מרינה אברהמסון
מרינה רחמימוב

מרינה: "אני מאחלת לעצמי להמשיך בדרך הנכונה ולא לחזור למה שהייתי קודם"

"לאחרונה סבלתי מעלייה חריגה של הכולסטרול בדם. הרופא רשם לי כמה תרופות לטיפול בכולסטרול. לכל תרופה היו תופעות לוואי קשות, למשל קשיי שינה או סחרחורות. אלו תופעות שלא יכולתי להרשות לעצמי: אני עובדת עם אנשים חסרי ישע, ולהתעלף באמצע יום עבודה זו לא אופציה. בנוסף, אני לא רגילה ליטול כדורים ופעמים רבות שכחתי", מספרת מרינה רחמימוב (49), נשואה ואם לשניים, מפקחת בבית אבות, מפתח תקווה.
"הרופא אמר שאם אני רוצה להיפרד מהתרופות עליי לשנות את אורח החיים שלי, ולהתחיל בתזונה נכונה ולעשות ספורט. כמי שאהבה מאוד לאכול עוגות שמנות כמו פחזניות, עוגות הונגריות, סופלה, ושלל עוגות עם הרבה שומן וחמאה, הגעתי למסקנה שאני חייבת לעשות משהו עם עצמי. קול פנימי אמר לי שאם אמשיך ככה, מצבי לא יהיה טוב".
"ידעתי שהגמילה באברהמסון עובדת. מכר מהעבודה סיפר שנגמל מעישון בהצלחה גדולה. לא היה לי צורך בהוכחות נוספות. את הגמילה מסוכר ופחמימות ממכרות באברהמסון עברתי בערב ראש השנה הלועזי, לפני תשעה חודשים. לאחר הגמילה הלכתי לאחל לאמי שנה טובה ובדרך עברתי ליד מאפייה. המראה של הלחם גרם לי לבחילה נוראית, ובאותו לילה ישנתי מעולה".
"בזכות הגמילה קל לי מאוד להימנע ממאכלים שמכילים סוכר ופחמימות ממכרות. אני מריחה את הריחות אבל פתאום יש לי כוח רצון ואני יכולה סופסוף להתמודד עם הסיטואציה. מאז הטיפול אני אוכלת מאכלים כמו: דייסת קוואקר, ירקות, ביצים, טונה, בשרים, דגים. לפעמים מתפנקת ואוכלת לחם כוסמין, לפעמים מוסיפה חמאה, ולפעמים גם משלבת בתזונה שלי תפוח אדמה ובטטה".
"חודש וחצי בלבד אחרי הטיפול, הכולסטרול ירד באופן משמעותי. עדיין לא עשיתי בדיקות נוספות אבל אין לי ספק שהיום הערכים תקינים. אני שוקלת 16 קילוגרמים פחות. ירדתי ממידה 44 ל-36. אני עושה זומבה פעמיים בשבוע. אני נהנית מבגדים יפים יותר, מפנים ללא סנטר כפול, ומגוף ללא צלוליט. עכשיו החברות טוענות שמשעמם איתי כי אני לא משתתפת בקינוחים. למרות זאת, אני מאוד מרוצה ושלמה עם עצמי".
4 צפייה בגלריה
מירה אברהמסון
מירה אברהמסון
מירה סוויסה

מירה: "מאחלת לעצמי בריאות ואושר ולהמשיך באורח החיים הבריא"

"בזבזתי יותר מ-30 אלף שקלים על דיאטות, סדנאות דיאטה, דיקור, רופא פרטי, כדורים. היו מקרים שירדתי יפה במשקל, אבל היה לי קשה לעמוד בפיתויים. שוב ושוב חזרתי למשקל הקודם פלוס ריבית", מספרת מירה סוויסה, 54, מנהלת מעון יום, נשואה, אם לשלושה וסבתא ל-4 נכדים, מקרית גת. "התחתנתי רזה מאוד. בהריון הראשון שלי עליתי 25 קילוגרמים ואחרי זה לא הצלחתי לרדת במשקל מבלי לעלות בחזרה".
"כשהגעתי לאברהמסון רציתי לברוח. המחשבה על ויתור על כל מה שאני אוהבת לאכול הלחיצה אותי. לתדהמתי, יצאתי מהגמילה באברהמסון אחרת לגמרי. אני נהנית מכל רגע. אוכלת הרבה ירקות, עוף ודגים. בשביל להתפנק אני אוכלת חלווה ללא סוכר, שקדים ואגוזים לא קלויים ותמרים".
"שנה עברה מתחילת התהליך, ואני אפילו לא טועמת מאפים שהבת שלי, אופה במקצועה, מכינה. לפני הגמילה באברהמסון שקלתי 81 קילוגרמים, טופלתי בכדורים נגד כולסטרול גבוה, סבלתי מקוצר נשימה והיה לי קשה ללכת בגלל כאבי ברכיים. היום אני פחות 26 קילוגרמים במשקל והחלמתי מכל המחלות. הפסקתי לקחת כדורים ואני עולה במדרגות בקלות. ירדתי 4 מידות בבגדים מ-XXL ל-Small! כיף לי להתלבש, התרגלתי לאורח חיים חדש שמיטיב איתי, ואני מקבלת מחמאות בלי סוף".
"שנה שעברה בחנוכה, ביקשתי בנר השמיני לרדת במשקל ל-62 קילוגרמים. בורא עולם שמע אותי, עזר לי ושלח אליי את אברהמסון. סוף סוף אני נקיה מרעלים. לאורך כל השנה קיבלתי ליווי מדהים ותמיכה עצומה ואני כל כך מודה לאברהמסון על כך. בעקבות ההצלחה שלי, חברות שהיו איתי בסדנאות שונות של דיאטה נגמלו באברהמסון וגם הן מצליחות לרדת יפה במשקל ולשמור עליו".
בשיתוף מכון אברהמסון