נחתו בהצלחה: מבצע הטסה רפואית מיוחד, מבוקרשט לנתב"ג של שישה חולים קשים שחולצו מאוקראינה, הגיע לסיומו. ששת החולים שנמלטו מהמלחמה באוקראינה ונקלטו במרכזי עלייה של הסוכנות היהודית ברומניה, הוטסו לארץ היום (ו') במטוס "אל על" שהוחכר על ידי "איחוד הצלה" והוסב ליחידת טיפול נמרץ. החולים יועברו להמשך טיפול בבית החולים בילינסון.
קראו עוד:
בארגון רפואת החירום "איחוד הצלה" מפעילים בשבועות האחרונים משלחות של רופאים, פרמדיקים וחובשים שנותנים מענה הומניטרי ורפואי באוקראינה. הארגון גם מפעיל רכבת אווירית שהביאה עד כה יותר מ-2,000 פליטים שנאלצו לנוס מביתם באוקראינה בשל המלחמה.
2 צפייה בגלריה
אלכס שפרן משלחת חילוץ בילינסון אוקראינה
אלכס שפרן משלחת חילוץ בילינסון אוקראינה
נציג הסוכנות היהודית, אלכס שפרן, עם שלוש מחברות המשלחת של בילינסון שיצאו לבוקרשט
הסוכנות היהודית מפעילה במדינות השכנות לאוקראינה - רומניה, פולין, הונגריה ומולדובה - מרכזי עלייה בשיתוף עם הקרן לידידות, שבהם נקלטים פליטים לפני עלייתם לישראל, ושם דואגים לכל מחסורם עד נחיתתם בישראל וקליטתם על ידי משרד העלייה והקליטה.
צוותים מיוחדים של בתי החולים בילינסון והשרון הצטרפו לאנשי הסוכנות היהודית לפני מספר שבועות כדי ללוות את השוהים במרכזים אלה מבחינה רפואית. עד כה הם טיפלו באלפי פליטים.
2 צפייה בגלריה
משלחת חילוץ בילינסון אוקראינה
משלחת חילוץ בילינסון אוקראינה
המשלחת של "איחוד הצלה". "טיפול רפואי לפליטים יהודים ולא-יהודים כאחד"
יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר בפועל של הסוכנות היהודית, אמר: "הסוכנות היהודית ואנשיה פרוסים ברחבי העולם לסיוע בכל פעולת חילוץ הומניטרית. אני מאחל רפואה שלמה לפצועים ומחכה לראותם מחלימים בבתי החולים בישראל".
אלי ביר, הנשיא והמייסד של "איחוד הצלה", הוסיף: "זהו מבצע מיוחד שהצלחנו להוציא לפועל הודות לשיתוף הפעולה עם הסוכנות היהודית ובילינסון. הצוותים שלנו פועלים כעת במספר מדינות להטסת פליטים אוקראינים לישראל. אנו מצליחים לספק טיפול רפואי דחוף לפליטים אוקראינים, יהודים ולא-יהודים כאחד".
ד"ר איתן וירטהיים, מנהל בתי החולים בילינסון והשרון: "ככל שחולפים הימים, הצוותים שלנו בוורשה ובבוקרשט מבינים את גודל המצוקה והצרכים הרפואיים הגדולים. אני שמח שאנחנו יכולים לעזור, לרפא ולתת תקווה לפליטים. העשייה ההומניטרית היא חובה מוסרית של כולנו בימים אלה".