בשיתוף מכון אברהמסון
4 צפייה בגלריה
מור
מור
מור טולדאנו

"פחות 13 קילוגרמים, חזרתי למשקלי ברווקות"

"הייתי מכורה בטירוף למתוק. כל דיאטה שניסיתי החזיקה מעמד מקסימום 3 שעות, כי תמיד אחרי ארוחה הרגשתי שאני חייבת לאכול משהו מתוק. זה היה צורך שלא יכולתי להתגבר או להשתלט עליו. ואפילו כשניסיתי מתוק בריא כמו תמר מג'הול, אכלתי חצי קילו תמרים בלי להתבלבל", מספרת מור טולדאנו (46), נשואה ואם לשניים, עובדת עיריית ראש העין ומתגוררת בעיר.
"עם הסגר בקורונה, הבישולים והאפייה, הגעתי למשקל שיא של 80 קילוגרמים. הרגע שבו החלטתי לעצור קרה כששרכתי את הנעלים והבטן שלי הקשתה עליי. הלכתי לישון בתחושה נוראית של מה הלאה? ואיך ממשיכים מכאן"?
"כתימניה, עיקר מזוני הוא בצק. ולמרות שכבר שנים אני קוראת כתבות על הגמילה באברהמסון, לא הצלחתי להבין איך הגיוני להיגמל מקמח לבן. מה ההוקוס פוקוס פה? האם ייתכן שבנאדם יכול לחיות בלי סוכר לבן וקמח לבן? המבחן של הגמילה היה אחרי בארוחה שלאחריו כשגיליתי לשמחתי שאין לי חשק למתוק בכלל. שמונה חודשים אחרי הגמילה, אני לא נוגעת במתוק ולא בקמח לבן. בודקת רכיבים, ומכניסה הביתה רק דברים בריאים".
"חזרתי למשקל הרווקות, הפחתתי 13 קילוגרמים, מרגישה נהדר ויכולה להתכופף בלי לבכות. בבדיקות שעשיתי לפני הגמילה התבשרתי שאני סובלת מכבד שומני ומאולקוס. היום אחרי הגמילה, כאבי הבטן שסבלתי מהם נעלמו. אני מרגישה קלילה: קל יותר לקום מהמיטה, לעלות במדרגות ולרדוף אחרי שני ילדים קטנים שרצים ומשתוללים בגני שעשועים. בזכות הגמילה שעברתי גם בעלי יצא נשכר וירד 17 קילוגרמים ממשקלו".
4 צפייה בגלריה
שגיא
שגיא
שגיא חרזי

"ירדתי 20 קילוגרמים והמלתחה שלי השתנתה משחור לצבעוני"

"אף פעם לא הייתי אדם רזה. במשך כל חיי ניסיתי המון סוגים של דיאטות, אבל לא הייתה לי מוטיבציה להמשיך עם אורח חיים דיאטטי, כי באף דיאטה לא ירדתי למשקל שרציתי. הרגשתי שאני לא חי כמו שאני רוצה ושאני בעצם סובל", משתף שגיא חרזי (26), רווק, תל אביבי ששקל 110 קילוגרמים.
"לפני חצי שנה, אמא שלי הציעה לי לנסות גמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות באברהמסון, אחרי שלמדה את הנושא והבינה שאחוזי ההצלחה של הנגמלים גבוהים. במהלך השנים שילמתי בעצמי על דיאטות ומאמן אישי, אבל הפעם אמא שלי שילמה וזה נתן לי מוטיבציה נוספת להצליח. לא רציתי שהיא תזרוק את הכסף לפח ולא רציתי לאכזב אותה".
"לפני הגמילה, התפריט שלי כלל המון נשנושים וחטיפי לילה. בכל יום ראשון אמרתי לעצמי שאני מתחיל דיאטה חדשה והמשכתי להשלות את עצמי כל יום וכל שבוע מחדש. אחרי הגמילה, החלטתי אני מקפיד על התפריט של אברהמסון באדיקות. בערב הגמילה חגגתי עם חברים בשתי מסיבות יום הולדת בבר. כבר באירועים האלה הרגשתי שאני משתנה, לא התפתיתי לאכול צ'יפס וגם לא לשתות אלכוהול והתחושה הזו מאוד חיזקה אותי".
"מאז הגמילה ירדתי 20 קילוגרמים. אמא שלי מכינה לי ארוחות מזינות, ועוקבת בדריכות אחר המתכונים של אברהמסון בפייסבוק. היום אני שוקל 90 קילוגרמים, ומרגיש מעולה. החלפתי את המלתחה שלי, ועברתי מגוונים של שחור לצבעוני. כשאני יוצא לאירוע או עם חברים אני מרגיש יותר נוח עם עצמי. אני שמח יותר. בת הזוג שלי גרה בקומה רביעית בלי מעלית. בעבר כשעליתי לבית שלה התנשפתי והזעתי כל כך. בקושי הצלחתי לדבר איתה ועד שהתאוששתי לקח לי זמן. היום אני עולה במדרגות בקלות, לא מתנשף בכבדות ומקבל חיבוק".
4 צפייה בגלריה
איילת
איילת
איילת כהן

"זכיתי לגרום לאחרים לעבור תהליך משפר חיים כמו שאני עברתי"

"לפני שלושה חודשים קמתי בוקר אחד ואמרתי לבעלי שאני רוצה להיגמל מסוכר ומפחמימות ממכרות. אביו של אחד מתלמידיי נגמל לפני הרבה שנים, והחלטתי שהגיע הזמן שגם אני אגמל" מספרת איילת כהן (44), נשואה ואם לארבעה, מנהלת אולפנת הראל עמל נהריה, מנהריה.
"ניסיתי המון דיאטות: דיאטה בקופת החולים, דיאטה בליווי מאמנת כושר, דיאטה שכללה רק בשר וגבינות שמנות. וכמו אקורדיון המשקל העודף תמיד חזר".
"מהתרגשות הגעתי לגמילה שעה לפני הזמן. זה היה שישי בבוקר. תוך כדי ההסבר של המטפל, אמרתי לעצמי 'איך אני עושה את זה? אני דתיה, השבת שלי כבר מוכנה עם קוסקוס, תפוחי אדמה, מרק עוף, סלטים עם מיונז שמכיל סוכר, ומה אני אוכל?'. התלבטתי אם להמשיך בטיפול או לוותר, ובחרתי בגמילה.
"בערב שבת אכלתי דג בלי חלה ושבעתי. למחרת אכלתי בבוקר חצי גביע גבינה לבנה עם כפית דבש ושבעתי ובצהריים חתיכת עוף, אפונה וסלט גזר חמוץ וגם כן שבעתי. כל פעם מחדש התפלאתי שאני שבעה מכל כך מעט אוכל. מאז הגמילה התפריט שלי הצטמצם מאוד. הפחתתי את הקפה מ-15 כוסות ביום עם עוגה, או עוגיה לכוס ביום עם גלילית תמרים ואגוזים אחת שאני מכינה. התחלתי לאכול המון ירקות. את הבשר והדגים אני מכינה בצורות שונות. כל המשפחה אוכלת כמוני, ולא חסר לי דבר. אני לא מתפתה לאכול מתוקים כמו עוגות או שוקולד, ואני אוכלת מנה עיקרית שמשביעה אותי".
"מאז הגמילה ירדתי מעל 17 קילוגרמים, ואני אנרגטית בצורה מדהימה. קמה ב-4 לפנות בוקר ומספיקה לעשות הרבה יותר ממה שהספקתי לפני כן. במבנה של האולפנה שאני מנהלת 3 קומות ללא מעלית. היום אני עולה ויורדת 15-20 פעמים ביום, ולא מתנשפת. בנוסף, אני חולה בדלקת מפרקים והבדיקות שלי טובות יותר היום. אם פעם מדדי הדלקת היו גבוהים, היום הם ממוצעים וגם הכולסטרול התאזן. אני מאוד שמחה לספר שבזכות הגמילה, זכיתי לגרום לאחרים לעבור תהליך משפר חיים כמוני".
4 צפייה בגלריה
לבנת חדש
לבנת חדש
לבנת יאלוביץ'

"כל החששות שלי התפוגגו בזכות התמיכה וההכוונה של אברהמסון"

"הרומן שלי עם אברהמסון התחיל לפני 3 שנים כשבעלי ואני נגמלנו מעישון. כשהחלטתי להיגמל גם מסוכר ומפחמימות ממכרות, זה היה אחרי תכנית לשיפור עצמי שבניתי לעצמי כשהייתי בת 37. בתכנית החלטתי שבמהלך חמש השנים הקרובות אני משקיעה בעצמי ובבריאות שלי. ההחלטה הראשונה הייתה ללמוד באקדמיה, השנייה הייתה להיגמל מעישון והשלישית הייתה להילחם במשקל ולהצליח", מספרת לבנת יאלוביץ' (41), נשואה ואם לשניים, מתאמת פרויקטים בעיריית חדרה ומתגוררת בעיר.
"שנים שאני במלחמת חורמה נגד המשקל העודף והוא שוב ושוב מנצח. למרות הגמילה המוצלחת מעישון באברהמסון, נכנסתי לגמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות עם המון חששות ודאגות. לא סמכתי על עצמי, ואפילו חשבתי על ניתוח לקיצור קיבה כפתרון אחרון. אבל החששות התפוגגו בזכות הטיפול, התמיכה וההכוונה של אברהמסון".
"אחרי הגמילה הבנתי שהדחף למתוק נעלם כלא היה וששחררו אותי מההתמכרות. אני זוכרת את עצמי לפני הגמילה בודקת מה יש במקרר ובכל המגירות והארונות. אכלתי כל כך הרבה שטויות בגלל השתעבדות לצורך הזה. ופתאום החיפוש נגמר ולא היה שום דבר שמשך אותי לשם".
"בשונה מהתזונה לפני הגמילה, היום אני מכינה לעצמי הכל מראש עם תפריט מסודר. ביום ההולדת של הבן שלי לא טעמתי מהעוגה שהכנתי לו וגם לא הרגשתי צורך, וביום ההולדת שלי נהניתי מסלסלת פירות ענקית".
"עברו 8 חודשים וירדתי 17 קילוגרמים. למרות שיש לי עוד דרך לעשות אני כבר קוצרת מחמאות. הרבה יותר קל לי עכשיו. אני מרגישה הרבה יותר טוב עם הגוף שלי, ואני כבר לא סובלת מצרבות, מנפיחות ומבעיות עיכול, וכבר לא עייפה ובלי מצב רוח. אני מוצאת את עצמי מסוגלת לעשות הרבה יותר דברים מאשר קודם. האוויר יותר טוב והנשימה הרבה יותר טובה".
בשיתוף מכון אברהמסון