בשיתוף פורום Reboot
המטרה שלנו היא לשמור על שגרת החיים ועל הבריאות של אזרחי ישראל. בכל מצב ובכל זמן. להיות מוכנים לכל משבר בריאותי או וריאנט חדש שעלול להגיע. לשמור על החוסן שלנו, על הכלכלה, על החברה ועל החיים של כולנו.
כדי להשיג את המטרה הזאת, אנחנו חייבים לשמור על מערכת בריאות ציבורית חזקה ואיתנה. אם יש דבר אחד שהקורונה הוכיחה זה את החשיבות הקריטית של הבריאות הציבורית. בלי מערכת בריאות חזקה לא משנה מה היינו עושים ואיזה החלטות היינו מקבלים, לא היינו עומדים מול הקורונה בהצלחה. המערכת הציבורית, שמושתת על עקרונות סוציאל-דמוקרטיים, הצילה חיים פשוטו כמשמעו.
צפו בשיחת הבריאות של שר הבריאות, ניצן הורוביץ:
שנים שממשלות ישראל הזניחו וייבשו את מערכת הבריאות ואת המערכות הציבוריות בכלל. ייבוש מכוון שהוא תוצאה של מדיניות קפיטליסטית אנטי-חברתית. כדי להתמודד עם המשברים הבריאותיים, להציל חיים ולשמור על השגרה צריך לעשות בדיוק ההפך – להשקיע במערכת, לתקצב אותה, להוסיף תקנים ומשאבים.
זאת המדיניות שאני מוביל במשרד הבריאות וזה בדיוק מה שאנחנו עושים עכשיו. בתקציב האחרון נתנו תוספת היסטורית לתקציב הבריאות שתאפשר לנו להשקיע בכוח אדם, בתשתיות ובתגבור נושאים ותחומים שנזנחו מאחור, כמו בריאות הנפש והרפואה בפריפריה.
אנחנו משנים תפיסה – השקעה בבריאות היא בדיוק כמו השקעה בביטחון. שתיהן עוסקות בהצלת חיים. מי שמזלזל בתקציב הבריאות ומאפשר לשחוק אותו, פוגע בביטחון של כל אדם בישראל באופן ישיר.
חלק מזה הוא גם שמירה על הביטחון האישי של עובדי הרפואה, שנותנים את הלב והנשמה בשביל לשמור על כולנו. בשבועות האחרונים קרו כמה מקרים קשים של אלימות במוקדי בריאות, אלו מקרים שאסור שיחזרו ואנחנו נדאג להגברת האבטחה. זאת האחריות שלנו שהצוותים הרפואיים יוכלו לעבוד בשקט וללא פחד.
מעבר לחיזוק המערכת הציבורית, כדי לשמור על בריאות הציבור ושגרת החיים נדרש גם שינוי תפיסה בניהול הבריאות וניהול הקורונה בפרט. אמרתי מההתחלה ואני אומר גם היום – אנחנו לא נסגור את המדינה. האסטרטגיה שלנו היא אחרת – חיים לצד הקורונה. אנחנו עוקבים מקרוב ונוקטים את כל האמצעים כדי לנהל את מצב התחלואה. בין אם זה חיסוני בוסטר, הוספת תקנים, תו ירוק או כל אמצעי אחר.
הממשלה הזאת מנהלת את הקורונה באחריות ובמקצועיות. אין אצלנו סגרים סקטוריאליים, אין שיקולים פרסונליים בהחלטות לאומית, אף אחד לא ניסה למנוע הפגנות נגד הממשלה, אף אחד לא ניסה לסגור את הכנסת ואת בתי המשפט, והכי חשוב אין עננת שחיתות שמרחפת מעל החלטות הממשלה.
ככה מרוויחים מחדש את אמון הציבור ואת שיתוף הפעולה שלכם, שהם קריטיים להתמודדות עם המגפה. התפרצות גל חדש תלויה בראש וראשונה בהתנהלות הציבור: שיתוף פעולה עם מבצע החיסונים, מסכות ושמירה על ההנחיות.
גם אם מדדי התחלואה יעלו אנחנו נמשיך להתנהל באותה הדרך. מקדם ההדבקה יכול לעלות ולרדת מעט וכן, בהחלט יכול להיות שבעתיד יגיע גל נוסף, או שווריאנט חדש יכנס לארץ. אבל אין סיבה להילחץ ואין צורך בפאניקה. אנחנו נתמודד עם מה שיבוא באותה הצורה – באחריות, במקצועיות, באמינות ותוך שיתוף פעולה של כל אזרחי ישראל. נשמור על הבריאות, על הכלכלה ועל הזכויות של כולנו.
העיקר הבריאות.
שיחת הבריאות בשיתוף פורום ריבוט המעודד חדשנות ויזמות ישראלית במערכת הבריאות ואת השיח הציבורי בתחום. שיחות בריאות נוספות

בשיתוף פורום Reboot