להתאמן ולשלם על זה פחות: כיום כדי להיכנס לכושר לא צריך לחפש יותר מדי. האפשרויות הקיימות הן רבות ומגוונות: החל מאימון כושר קלאסי בחדר הכושר, עד לאימונים אישיים או קבוצתיים, שיעורי סטודיו ואפילו החל משנת 2020 – אימונים בזום. אבל איך להצליח לנווט בין כל התוכניות הקיימות ולשלם את המחיר הטוב ביותר עבורנו?
מחפשים אימוני כושר ביתיים?
אם בעבר המחיר למינוי בחדר כושר סטנדרטי היה קבוע יחסית, הרי שבשנים האחרונות אנחנו עדים לכניסה של שחקנים חדשים לשוק – רשתות הלואוקוסט והפרימיום, אשר הביאו למהפכה של ממש. מסיבה זאת עלות מינוי בחדר כושר כיום יכולה לנוע בטווח יחסית גדול של בין 99 ל-400 שקלים בחודש.
רשתות הפרימיום אמנם מציעות חווית אימונים איכותית יותר מבחינת רמת השירותים במועדון, המתקנים השונים, מספר שיעורי הסטודיו, רמת התחזוקה והאווירה במקום, אך ברוב המקרים, אם המטרה היא אימוץ אורח חיים פעיל, הן אינן נבדלות בבסיסן מרשתות הלואו קוסט הזולות יותר באופן משמעותי.
5 צפייה בגלריה
אימון חדר כושר
אימון חדר כושר
מנוי לחדר כושר. להשיג את המחיר הכי משתלם
(צילום: shutterstock)
באופן כללי על מנת לבצע החלטה נבונה ומושכלת יש לקבוע מטרות מראש ולתכנן את האימון בהתאם לאורח החיים לפני ההרשמה למכון. למשל, אנשים המעוניינים בהעלאת מסת השריר ואימון סטנדרטי עם משקולות חופשיות ומכשירים לא ימצאו כל הבדל ברשתות השונות מלבד המחיר.
אם תדירות וסוג השיעורים אליהם אתם מתכוונים להגיע נמוכה יחסית, הרי שגם כאן אין סיבה לשלם יותר על היצע גדול של שיעורים שממילא לא תיכנסו אליהם; ובטח שלא לשלם על כניסה חופשית לבריכה אם בכלל לא חיפשתם להתאמן בשחייה.
5 צפייה בגלריה
אימון חדר כושר
אימון חדר כושר
לקבוע מטרות מראש ולתכנן את האימון בהתאם לאורח החיים
(צילום: shutterstock)
טווח רחב של מחירים
בדיקה שערכנו על מחירי מינויים לחדרי כושר ברחבי הארץ, הדגימה ספקטרום גדול מאוד של מחירים הנובע מההבדלים בין מכוני הכושר השונים.
מינוי בחדר הכושר של רשת הולמס פלייס בסניף עזריאלי תל אביב, הנחשב לסניף פרימיום יעלה 320 ₪ לחודש. מינוי בסניף דיזנגוף סנטר בתל אביב הנחשב לסניף ביניים יעלה 299 ₪ לחודש למנוי משולב עם בריכה ו-290 ₪ למנוי ללא בריכה.
בחדר הכושר ספייס לא רחוק משם בכיכר דיזנגוף, יעלה 99 ₪ לחודש למינוי ספציפי לסניף זה, ו-149 ₪ למינוי מולטי המאפשר כניסה לכל סניפי הרשת הפזורים בארץ.
בקאנטרי קהילתי חשמונאים הממוקם בעיר, המחיר למינוי צעיר שנתי עד גיל 35 הוא 265 ₪ לחודש ולמינוי מבוגר 318 ₪ .
בקאנטרי הקהילתי העלייה, מינוי שנתי לתושב תל אביב יעלה 183 שקלים, בקאנטרי בית בארבור הממוקם בין כפר שלם ליד אליהו המחיר לתושבים עומד על 182 שקלים לחודש במינוי עם התחייבות לשנה ו-330 שקלים למינוי חודשי ללא התחייבות.
בחדר הכושר "וייב" בגבעתיים, מינוי ללא התחייבות יעלה 149 ש"ח לחודש. בסניף גרייט שייפ כפר סבא בקניון ערים, מחיר למינוי עם התחייבות לשנה יעלה 199 ש"ח לחודש, ומחירו של מינוי ללא התחייבות יעלה 229 ש"ח.
בסניף סטודיו C החדש מבית רונית רפאל, הנמצא במרכז צמרות בהרצליה ומיועד לקהל הנשי, מחיר חודשי למינוי שנתי עומד על סף 399 ש"ח, והוא כולל אימוני כושר ללא הגבלה ועוד הטבות נוספות.
לא רק במרכז
בערי הדרום המחירים אינם שונים. בסניף אשדוד של חדר הכושר "לזוז", מינוי חודשי ללא התחייבות יעלה 149 ש"ח.
בסניף ספייס באר שבע הממוקם בגרנד קניון, המחיר למינוי שנתי סטנדרטי הוא 179 ₪ לחודש. כאשר בדקנו מהו המחיר בסניף Ufc Gym הממוקם אף הוא בעיר, נאמר לנו כי לא ניתן לקבל הצעת מחיר בטלפון וכי יש להגיע לפגישה פרונטלית. ב-"הקאנטרי", מתחם הספורט הגדול הממוקם בעיר, המחיר למינוי שנתי לגבר בן 35 אשר לא חבר בהסתדרות העובדים הוא 250 ₪.
ומה דרומה משם? המחיר למינוי שנתי ב"מתחם הפיטנס" באילת הוא 175 ₪ לחודש למינוי לחדר הכושר, ו-250 ₪ למינוי הכולל גם חוגים.
במכון הכושר Iron Gym בירושלים המחיר למינוי שנתי הוא 300 ₪ לחודש והמחיר למינוי חצי שנתי הוא 356 ₪. בחדר הכושר Refresh Shape הממוקם אף הוא בירושלים המחיר הוא 220 ₪ לחודש במינוי שנתי ו-330 ₪ למינוי חודשי ללא התחייבות.
5 צפייה בגלריה
כשהבריכה כלולה במחיר
כשהבריכה כלולה במחיר
כשהבריכה כלולה במחיר
(צילום: shutterstock)
במרכז הספורט הציבורי "גלי חיפה" מינוי שנתי יעלה 320 ש"ח לחודש ומינוי ללא התחייבות יעלה 478 ₪. בסניף הולמס פלייס קניון חיפה מינוי שנתי יעלה 209 ₪ לחודש, ואילו במכון הכושר פיטבוקס מינוי שנתי המוגבל לחדר הכושר בלבד יעלה 300 ₪, ומינוי חופשי פתוח למגוון חוגים ושיעורי אמנויות לחימה יעלה 458 ₪.
צפונה משם, במכון הכושר "ארה פיטנס" בעפולה, מינו שנתי יעלה 179 ש"ח, ומינוי שנתי ללא התחייבות יעלה 199 ש"ח. לעומת זאת, מינוי ברשת הלואו קוסט Icon אשר שייכת אף היא לקבוצת הולמס פלייס יעלה 159 ₪ לחודש - מחיר אחיד לכל עשרות סניפי הרשת הפזורים בארץ כמו אשקלון, בת ים, הרצליה, חדרה, נשר, רמלה ומעלות, אך עם התחייבות לשנה שלמה.
רשת פרופיט אשר אף היא מחזיקה בלא מעט סניפים כמו ראש העין, יקנעם, קריית אתא, יבנה ונוף הגליל מציגה מחיר דומה – 149 ₪ לחודש ללא התחייבות, עם כניסה ללא הגבלה לחדר הכושר. תעשו את החשבון לבד.
תלוי באיזו שעה אתם מתאמנים
על מנת למשוך לקוחות, רשתות רבות מציעות אימונים מוזלים המוגבלים לשעות היום הדלות באנשים גם ככה. למשל, ברשת Icon תוכלו למצוא מינוי המוגבל לשעות היום בעלות של 99 ₪ לחודש בלבד.
אם שעות הבוקר שלכם פנויות, הרי שאין סיבה לשלם עשרות שקלים נוספים בחודש על מינוי הכולל גם את שעות הערב. גם רשת פרופיט מציגה מינוי מוזל יותר עם כניסה בשעות היום בלבד ב-99 ₪ לחודש.
תקופת ניסיון ומבצעי הצטרפות
דבר שחשוב מאוד להתעכב עליו הוא דמי הרשמה/ביטול אשר רשתות רבות גובות במעמד ההרשמה או ביטול המינוי אשר יכולים להגיע לסדר גודל של 199 ₪. שימו לב לתנאי החוזה השונים, בקשו לבטל סעיפים בעייתיים במידת הצורך, והכי חשוב – התמקחו.
באופן כללי הכל יקום וייפול על יכולת ההתמקחות שלכם על התנאים השונים. אל תמהרו לחתום מיד על המחיר הסטנדרטי שכן במקרים רבים גם קיימים לא מעט מבצעי הצטרפות בתנאים אטרקטיביים במיוחד. חשוב לעשות סקר שוק קטן ולברר כמה משלמים מנויים אחרים או כמה דורשים בחדרי כושר סמוכים.
עדיין לא בטוחים? בקשו תקופת ניסיון. ברוב חדרי הכושר ניתן לקבל תקופת ניסיון קצרה בחינם הכוללת כניסה לחדר הכושר והשיעורים השונים על מנת לבדוק אם המקום מתאים לכם.
5 צפייה בגלריה
ריצה הליכון מכון כושר אירובי פעילות גופנית
ריצה הליכון מכון כושר אירובי פעילות גופנית
משכימי קום? נצלו זאת לטובת רכישת מינוי בוקר מוזל
(צילום: shutterstock)

אימון אישי או קבוצתי: ההבדל נעוץ במחיר

בשנים האחרונות אימוני הכושר האישיים צוברים פופולריות גדולה. אימונים מסוג זה המתבצעים עם ליווי אישי של מאמן כושר מוסמך הפכו לדבר שכיח ולמראה שגור בנוף המקומי, אך בטח שלא זול.
מחיר אימון עם מאמן אישי באורך של 45-60 דקות יכול לנוע בין 150-250 ₪ ואף יותר לאימון בודד. רוב המאמנים מציעים מחיר מוזל על ידי רכישת חבילה הכוללת מספר אימונים, כך שאם אתם מתאמנים באופן קבוע תוכלו להוזיל באופן משמעותי את העלויות.
מעבר לכך גם לניסיון של המאמן השפעה לא מבוטלת על המחיר. מאמן מתחיל ידרוש פחות ממאמן מנוסה יותר בעל שם וקהל לקוחות רחב. במקרה הזה מספר העוקבים פחות ישנה: אם אתם לא ספורטאים מקצועיים ומחפשים רק מישהו מקצועי שידחוף אתכם קדימה, תוכלו לקבל מחיר נמוך יותר ועדיין להשיג את אותן מטרות על ידי בחירה במאמן פחות מוכר.
מעבר לכך, חשוב גם לשאול את עצמכם – האם אתם באמת זקוקים למאמן אישי? ולחילופין – האם על ידי אימון כושר בקבוצה עדיין תוכלו להשיג את אותן המטרות והיעדים?
5 צפייה בגלריה
ריצה
ריצה
חברתי יותר, אך גם משתלם יותר. קהילות ריצה
(צילום: shutterstock)
בדומה לאימוני הכושר האישיים, ואולי אפילו מתוך מטרה להציע אלטרנטיבה זולה יותר, גם אימוני הכושר הקבוצתיים רושמים פופולריות גדולה בשנים האחרונות. די ברור למה – הם מתבצעים בקבוצות קטנות ומסיבה זו אינם נבדלים באופן משמעותי מהאימונים האישיים ברמת היחס האישי הניתן לכל מתאמן. ומעבר לכך – הם גם הרבה יותר זולים. כמה זולים? אימון כושר בקבוצה, בין אם אימון כוח, ריצה, יוגה או פילאטיס, יעלה 50 ₪ לאימון בודד וכ-250 ₪ בממוצע למינוי חודשי.
אך לפעמים גם לא צריך לשלם בכלל על אימון קבוצתי. חובבי הריצה שבינינו יכולים פשוט להצטרף לאחת מקבוצות הריצה החברתיות הפזורות בארץ. קבוצות אלו, כמו VIP Trail Israel, "קוקו ספורט שטח" או "אף אחד לא יבוא" שמו להן למטרה להנגיש את ספורט הריצה לכל אדם. בשנים האחרונות הן צוברות פופולריות רבה הן בשל העובדה כי חברות בהן הינה חינם, והן מהפן החברתי המובהק שהן מספקות בדמות הכרת אנשים חדשים ושותפים לריצה.
בנוסף, קיימות היום לא מעט קהילות דיגיטליות המוקדשות לתחום הכושר שמטרתן היא עשיית כושר בקבוצה. בין אם אלה קבוצות ווטסאפ שכונתיות או עירוניות עד לקהילות פייסבוק המוקדשות לאימונים קבוצתיים שונים, הרשת היא מקום מפגש מושלם למציאת פרטנרים. נסו את זה.