בשיתוף "להושיט יד"
במשך שנים ניסו ליזי ומשה פוקסמן להביא ילד לעולם: הם עברו הריונות כושלים והפלות, עד שלבסוף הצליחו להגשים את חלום ההורות. לפני כשנה נולדה בתם חיה מושקא, אבל זמן קצר לאחר הלידה התברר שהיא סובלת ממום נדיר בחוט השדרה שמציב אותה בסכנת חיים מיידית. הפעוטה כבר עברה ניתוחים ואשפוזים רבים, אבל רק ניתוח חירום שמתבצע בארצות הברית עשוי להציל את חייה. כדי להטיס אותה לחו"ל ולממן את הניתוח היקר התגייסה עמותת "להושיט יד" פתחה בקמפיין לאיסוף תרומות.
קראו עוד:
חיה מושקא פוקסמן, תושבת כפר הנגיד, נולדה מוקדם מהצפוי, בשבוע ה-34 להיריון, והועברה מיד לפגייה. שלושה ימים לאחר הלידה הבחינו הרופאים שבטנה תופחת, היציאות מעטות, והיא מסרבת לאכול את הכמות הנדרשת. הצוות החל בבדיקות, ולאחריהן הוכנסה התינוקת לניתוח חירום שבה נלקחו ביופסיות. האבחנה הייתה קשה: התברר שהפעוטה סובלת ממחלה נדירה בשם הירשפרונג, היוצרת מחסור בתאי עצב המובילים למערכת העיכול.
2 צפייה בגלריה
חיה מושקא פוקסמן
חיה מושקא פוקסמן
חיה מושקא פוקסמן. "מאז הלידה חייה הם סבל גדול"
היא עברה התקנת שקית המרוקנת את מערכת העיכול תוך שהיא חווה דקירות רבות ומחוברת לצינורות ולחבישות. לאחר מספר שבועות של שהייה בבית החולים היא שוחררה לביתה, אלא שבגיל שמונה חודשים החלו סיבוכים נוספים, והיא שוב סבלה מהתכווצויות בטן וסירבה לאכול.
הרופאים הבהירו להוריה שחיה תיאלץ לעבור ניתוח חירום, ושהניסיון בארץ בטיפול במום הספציפי הזה הוא מועט. ההורים נועצו ברב פירר שהמליץ על ניתוח במרכז הרפואי עם הניסיון הגדול ביותר בעולם במום זה, שנמצא בוושינגטון, בירת ארצות הברית. בבית החולים הזה מבוצעים כ-15 אלף ניתוחים כאלה בשנה. מדובר בניתוח מורכב שאורך 12 שעות, ובו מוסר חלק מהמעי הגס שאינו מחובר בסיבי עצב לחוט השדרה. עלות הניתוח והאשפוזים שאחריו מגיעה ליותר מ-500 אלף דולר.
"חלמנו ופיללנו הרבה שנים לילד", אומרת האם ליזי. "היינו מאושרים כשהתבשרנו על בואה של חיה, אבל מאז הלידה חייה הם סבל גדול. היא רוב הזמן בבית או באשפוזים, וכל חשיפה הכי קטנה שלה לאנשים זרים מדביקה אותה בווירוסים ובחיידקים, ואנחנו נאלצים לאשפז אותה, כי היא מיד נכנסת לסכנת חיים.
האם, ליזי: "אלה לא חיים נורמליים לילד. חיה נמצאת בסכנת חיים יומיומית. כל חסימה של מערכת העיכול וכל זיהום יכולים להרוג אותה. הידיים שלה כבר כחולות מרוב דקירות. המעי מתבקע החוצה מהגוף בכל שיעול, צחוק או עיטוש ומביא לסיבוכים"
"אלה לא חיים נורמליים לילד. חיה נמצאת בסכנת חיים יומיומית. כל חסימה של מערכת העיכול וכל זיהום יכולים להרוג אותה. הידיים שלה כבר כחולות מרוב דקירות. המעי מתבקע החוצה מהגוף בכל שיעול, צחוק או עיטוש ומביא לסיבוכים. הלב שלנו נקרע מלראות את חיה סובלת כל כך ולעיתים שוכבת בלי תזוזה, מביטה מעלה לתקרה בחוסר אונים, כאילו נכנעת ומותשת. אנחנו מקווים שעם ישראל יפתח את ליבו ויעזור לנו להשיב אותה לחיים בריאים".
אברהם עטר, מנכ"ל "להושיט יד": "הסיפור של חיה והוריה קורע לב. מאז הלידה שלה טרם זמנה היא חווה אשפוזים, ניתוחים, פרוצדורות, כאבים ועצב רב. חיה באה לעולם אחרי ניסיונות רבים של ההורים. היא הייתה האושר של חייהם, אולם הסבל הרב שהיא עוברת וסכנת החיים התמידית שבה היא נמצאת, מעציבים מאוד. אנחנו קוראים לכל מי שיכול לסייע ולו במעט לתרומה כדי שנצליח להטיסה לניתוח החירום שיציל את חייה".
2 צפייה בגלריה
חיה מושקא פוקסמן
חיה מושקא פוקסמן
חיה מושקא פוקסמן עם אמה ליזי. "הלב שלנו נקרע מלראות אותה סובלת כל כך"

כך תוכלו לעזור בהצלת חייה

לתרומות באשראי באתר המאובטח: לחצו כאן. בתרומה בהעברה בנקאית: בנק הפועלים סניף 772 חשבון 483469, עבור הילדה חיה מושקא פוקסמן - להושיט יד.
יש להתקשר לאחר ההעברה לבקשת קבלה בטלפון 03-9090882. יש לציין שבקשת הקבלה עבור העברה בנקאית. -
בצ׳ק: עבור עמותת להושיט יד, רח׳ שמעון בן שטח 8, אלעד. ת.ד. 80 . יש לציין: "עבור הילדה חיה מושקא פוקסמן - להושיט יד".
בטלפון מהארץ ומחו"ל: 03-9090882.
בשיתוף "להושיט יד"