בבני ברק מנסים להילחם במכת החולדות ומועצת העיר אישרה הערב (יום ה') תוכנית חירום בהיקף של מיליונים. בינתיים, שעות אחרי שפעוטה בת שנתיים אושפזה בעקבות נשיכת חולדה - פורסם תיעוד חדש בקבוצות וואטסאפ של תושבים שבו נראו חולדות מתרוצצות בין הפחים, "חתול מפחד להתקרב, מה יגידו תושבי העיר?", נכתב.
אחרי תלונות חוזרות ונשנות של תושבים בחודשים האחרונים, הודיעה עיריית בני ברק כי היא נחושה לשים קץ למטרד החולדות. "מליאת מועצת העיר בהובלת ראש העיר אברהם רובינשטיין, אישרה היום את תוכנית המלחמה הכוללת במטרד שפוקד את העיר". את "התוכנית המבצעית" בהיקף של כ-20 מיליון שקל הגיש הפרויקטור המיוחד יוסי פורטל מטעם חברת "פורטל". הדגש העיקרי של הפרויקט יהיה סבבי הדברה תכופים ומאסיביים ו"התמודדות כירורגית עם מחילות ומקומות המסתור של החולדות". העירייה נאלצה לקחת הלוואה בנקאית למימון המבצע המיוחד.
3 צפייה בגלריה
חולדות רבות מתרוצצות ברחבי העיר בני ברק
חולדות רבות מתרוצצות ברחבי העיר בני ברק
אפילו החתול קפא על מקומו
"השבוע סיים פורטל את התהליך הארוך של תחקור ותכנון היעדים, המטרות ודרכי הביצוע של פרויקט טיהור העיר מהמטרד", מסרה העירייה. "התוכנית כוללת קשת רחבה של פעולות אסטרטגיות ופעילות שטח להתמודדות עם התופעה המטרידה שעיקריהן, מבצע הדברה מתקדם בהיקף חסר תקדים, טיפול שורש במפגעי האשפה והגרוטאות בחצרות הבתים, תגבור משמעותי של שמונה משאיות טיאוט, עוד שלוש משאיות פינוי אשפה ברחבי העיר, ארבעה צוותי מיול (כלי רכב לסמטאות עם קשיי מעבר) הפעלת מערכת טכנולוגית חכמה לניטור ובקרה אחר מוקדי המכרסמים, מערך טיפול חדשני בשוחות ביוב נגועות ומעטפת פעילות נוספת למיגור מיידי של המכרסמים".
"אנחנו לא מאמינים ב'זבנג וגמרנו'", אמר הפרויקטור המיוחד יוסי פורטל. "זאת הולכת להיות פעילות מאוד אינטנסיבית מצד אחד, ומאידך היא תהיה רוחבית ותטפל בכל הנושאים הקשורים לתחומי המחיה של המכרסמים, במקביל".
3 צפייה בגלריה
חולדות רבות מתרוצצות ברחבי העיר בני ברק
חולדות רבות מתרוצצות ברחבי העיר בני ברק
חולדה בבני ברק
3 צפייה בגלריה
פעוטה ננשכה בידי חולדה
פעוטה ננשכה בידי חולדה
פעוטה ננשכה בידי חולדה
בעירייה הודיעו גם על הקמת חפ"ק מיוחד בבניין העירייה שיוקדש כולו לטיפול במכרסמים. "חדר המבצעים יצויד במסכים ומצלמות שיעבירו בלייב את הנעשה ברחבי העיר ויעקוב אחר ביצוע הפעולות בשטח. חדר המבצעים ירכז אחרי כלל הנתונים, ינטר ויעקוב אחרי התפתחות ההדברה וימנע התפרצויות באזורים חדשים".
כאמור, אתמול אושפזה פעוטה כבת שנתיים מבני ברק לאחר שננשכה בידי חולדה בכל חלקי גופה ואושפזה לטיפול בבית החולים מעייני הישועה בעיר. האב מספר שתושבים התריעו בפני העירייה על מכת החולדות בעיר, "אבל היא לא עשתה כלום", כדבריו.
העירייה כבר הכריזה בחודש שעבר "מלחמה" בנושא ואף הקצתה תקציב לא מבוטל לעניין אך נכון להיום, דבר לא עוזר. "אנחנו חוששים לחזור הביתה, המצב לא יכול להישאר כך", אמר האב.
מנגד, ראש העיר אברהם רובינשטיין אמר כי "זאת הסתערות כללית ופעילות רחבה מחוץ לתקציב העירוני, בפעילות מלווה מיוחדת בכדי להביא בשורה והכרעה בנושא. זאת התמודדות שאף עיר לא חוותה כמותה. כבר חודשים ארוכים אנחנו שוקדים על הפתרון, והתכנית הזאת אמורה לתת את המענה האפקטיבי ביותר".