רופא מבחריין, ד"ר סוניל ראו (מהודו במקור), מומחה ברפואה פנימית עם ניסיון של 20 שנה, פוטר מעבודתו בגלל ציוצים נגד חמאס שתומכים בישראל. הרופא פרסם ברשתות החברתיות תגובות, ציוצים ושיתופים התומכים בבירור במלחמה של ישראל מול ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.
בין היתר שיתף ציוץ ובו הפרשן אמג'ד טהא מבחריין שהסביר כיצד איראן מתדלקת את פעולות הטרור ברחבי המזרח התיכון: "אנא האזינו. זו הסיבה שבגללה אנחנו עומדים עם ישראל נגד הטרוריסטים של חמאס", נכתב בציוץ ששיתף ד"ר סוניל ראו.
2 צפייה בגלריה
בית חולים בבחריין פיטר רופא שצייץ נגד חמאס
בית חולים בבחריין פיטר רופא שצייץ נגד חמאס
הרופא ד"ר סוניל ראו שפוטר מבית החולים בבחריין
בציוץ אחר של אמג'ד טהא שאף אותו שיתף ד"ר סוניל ראו, ייחל לניצחון ישראל: "אנחנו עומדים באופן נחרץ לצד ישראל נגד מתקפות הטרור. כאשר סעודיה וישראל מתקדמות לשלום ולמען פתרון טור לכולם, נראה כי חמושים איראנים צמאי דם מעדיפים הסלמה. לא כולם בעולם הערבי והמוסלמי תומכים בחמאס".
הוא גם שיתף את הציוץ הבא שבו נכתבה תגובה להאשמה "מדוע אתם מגינים על ישראל? אל תהיו יותר ישראלים מהישראלים": "ידידי הבור, המלחמה בחמאס אינה סביב ישראל. זה נוגע לעולם המתורבת שנלחם בטרור, טרור בשם הדת שלך שנחטפה בידי טרוריסטים שפוגעים בה. ברור?".

קראו עוד:
הרופא שיתף ציוצים נוספים שבהם נכתב ש"חמאס = דאעש" וכן ציוץ נגד כוכבת הפורנו המפורסמת מיה חליפה שמיהרה לתמוך בחמאס ופוטרה בתגובה מפלייבוי. בציוץ אחר ששיתף נכתב כי "אפילו אם אתה לא אוהד את ישראל, תמיכה בחמאס אינה התשובה. זה דומה לתמיכה בדאעש או אל-קאעידה או בבין לאדן משום שאינך מסכים עם ארצות הברית".
בין היתר, שיתף אמירה של באסם עיד ממזרח ירושלים, כי "לחמאס מטרה אחת - להשמיד את ישראל. לא אכפת להם כמה אזרחים - ישראלים, פלסטינים ואחרים - ייהרגו בתהליך. הם מחזיקים בשני מיליון אזרחים כבני ערובה בעזה ומשתמשים בהם כמגינים אנושיים. אתה יכול לתמוך בזכויות הפלסטינים בלי לתמוך בארגוני טרור".
הוא שיתף גם כותבים ישראלים כמו נדב איל בציוץ עם ריאיון של פרופ' יובל נוח הררי ב-CNN, וגם ציוץ של איש משרד החוץ דוד סרנגה על נרצחי פסטיבל המוזיקה, עם צילום של בני זוג מתנשקים בין השיחים בשעה שהסתתרו ממחבלי חמאס: "הם רצו להשאיר זיכרון של אהבה למקרה שימותו".


בימים האחרונים פרסם גם פוסטים שמתנגדים להרג בעזה, ובין היתר שיתף פוסט של הרשות הפלסטינית על משפחת אל-קאדי - האסיר המשוחרר על אל-קאדי, אשתו וחמשת ילדיהם - שנמחקה כולה. על כך כתב ד"ר סוניל ראו: "טבח בלתי נסלח".

עקב הציוצים נוצר שיח ברשת שהגיע גם למקום עבודתו בבית החולים המלכותי של בחריין (Royal Bahrain).
בית החולים מיהר לפרסם הודעה רשמית כי נודע להם שהרופא - מומחה ברפואה פנימית שמטפל במחולי סוכרת - פרסם ברשתות החברתיות דברים "הפוגעים בחברה". כך נכתב: "הדעה שלו פרטית ולא מייצגת את ערכי בית החולים. מדובר בהפרה של קוד התנהגות והעסקתו הסתיימה".
2 צפייה בגלריה
בית חולים בבחריין פיטר רופא שצייץ נגד חמאס
בית חולים בבחריין פיטר רופא שצייץ נגד חמאס
העסקתו של ד"ר סוניל ראו הסתיימה בעקבות ציוציו
לאחר האירוע פרסם הרופא התנצלות בחשבון הטוויטר שלו: "ברצוני להתנצל על הדברים שפרסמתי בפלטפורמה זו. בחירת המילים לא הייתה טובה ולא לקחתי בחשבון את רגישות המצב. כרופא, חיי כל אדם חשובים. אני מכבד את המדינה הזאת ואת תושביה ודתה ואני כאן כבר 10 שנים. אני מתחרט ומתנצל בכנות". גם לאחר הדברים הללו, לא מחק הרופא את ציוציו בעד ישראל ונגד חמאס.
ואילו בישראל, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב החליט בימים האחרונים על השעיה דחופה של שלושה עובדי מערכת הבריאות, שתי אחיות ואח, בגלל "התבטאויות לאומניות וגזעניות שיש בהן כדי הסתה", לשון הודעת משרד הבריאות.
ביום חמישי הושעו אחות ואח. משרד הבריאות מסר כי הוא מגנה בכל תוקף כל התבטאות בכל תוקף כל התבטאות לאומית גזענית התומכת, אפילו בעקיפין, במעשי הטבח הנוראיים שעלו בחייהם של מאות ישראלים. "משרד הבריאות נוקט מדיניות של אפס סובלנות כלפי כל התבטאות התומכת במעשי הטבח הנוראיים שעלו בחייהם של מאות ישראלים. עובדי מערכת הבריאות כולה פועלים ויפעלו תמיד יחד על מנת להציל חיי אדם".
לפני כשבועיים הושעתה אחות נוספת שפרסמה פוסטים לאומניים וגזעניים שתמכו בפעולות הטרור הרצחניות.