השרים הצביעו בעד הצלת נפשות: הצעת החוק לשיפור נגישות החתימה על כרטיס אדי, שהגישה יו"ר הוועדה לביטחון פנים, ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד), אושרה היום (א') פה אחד בוועדת שרים לחקיקה ותעבור להצבעה טרומית במליאה ביום רביעי הקרוב.
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד ודבורה שרר
יאיר לפיד ודבורה שרר
דבורה שרר, יוזמת הצעת החוק עם שר החוץ יאיר לפיד, שיזם את החקיקה
קראו עוד:
בעזרת החוק ייחשפו אלפי אזרחים לנושא השתלת האיברים, ותתאפשר חתימה על כרטיס אדי באמצעות טפסי ממשלה מקוונים: החוק יקנה גישה מהירה ונוחה לחתימה על כרטיס אדי, שמיועד לאנשים שמוכנים לתרום את איבריהם לאחר מותם ובכך להציל חיים של חולים הממתינים לתרומות איברים.
ב-2020 הלכו לעולמם 63 חולים ישראלים שהיו ברשימת המתנה לתרומת איברים, ואת חלקם היה ניתן להציל. כיום כמיליון איש בישראל חתומים על כרטיס אדי, ויותר מחצי ממושתלי האיברים זכו לעדיפות בתור להשתלה. נכון להיום, כ-65% מהמשפחות מוכנות לתרום איברים כשפונים אליהן.
"בחרתי להצטרף לכרטיס אדי כבר ב-2007, כי זה כרטיס שמציל חיים", אמרה בן ארי. ״מבחינתי זאת זכות גדולה, ואני מאמינה שהצעת החוק שלי תגביר את המודעות לתרומות איברים ותסייע בהצלת נפשות רבות בישראל. אמשיך לקדם את החוק בוועדה ובמליאת הכנסת".
2 צפייה בגלריה
מירב בן ארי
מירב בן ארי
יו"ר הוועדה לבטי"פ ומגישת החוק, ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד)
דבורה שרר מהמרכז הלאומי להשתלות ויוזמת הצעת החוק, אמרה: "אני שמחה שהחוק עבר בוועדת השרים לחקיקה. כתוצאה מפעילות הסברה נרחבת של המרכז הלאומי להשתלות במהלך שנים רבות, הציבור הרחב מודע לחשיבות החתימה על כרטיס אדי. אין לי ספק שהנגשה קלה לחתימה תגדיל את מספר החותמים ותציל חיים. ראוי לציין כי נושאי כרטיס אדי זכאים לעדיפות בתור להשתלה. בשנים האחרונות כמחצית מהממתינים להשתלה קודמו בתור באופן זה״.