בשיתוף מכון אברהמסון

"הרופאה אמרה: המשקל גורם לך נזק"

"לפני 3 שנים אובחנתי כחולה בסרטן לימפומה, ולפני שנה האונקולוגית שלי אמרה שהמשקל שלי, שעמד על 103 קילוגרמים, גורם לי נזק. במיוחד אכילה של פחמימות ממכרות וסוכרים, שמתדלקים את תאי הסרטן. לקחתי את דבריה ברצינות. קראתי סיפורים על אנשים שהצליחו להיגמל מסוכר ומפחמימות ממכרות באברהמסון וזה דרבן אותי לנסות", מספר אבי ברקת (69), נשוי, אב לארבעה וסב לשתי נכדות, גמלאי של משרד ראש הממשלה ובעל חברה לפיתוח עסקי במזרח אפריקה, ממושב תלמי אלעזר.
"עד הגמילה הייתי אוכל פחמימות מכל הסוגים: פיצות עוגות, המבורגרים ובורקסים. נכנס לסופרמרקט, לוקח שני באגטים ומגיע לקופה רק עם העטיפות.
"עבורי האמירה הבומבסטית 'החיים לפני אברהמסון והחיים אחרי אברהמסון' היא לא קלישאה. את טיפול הגמילה באברהמסון עשיתי לפני 11 חודשים. יצאתי מהטיפול והדחף לסוכרים ולפחמימות ירד למינימום. הפכתי אדיש לפיצה ולחלה טרייה, וירדתי 14 קילוגרמים, בלי להילחם בעצמי ובלי רגשות אשם. לא טעמתי באגט כמעט שנה וזה לא מדבר אליי בכלל. הליווי של אברהמסון מחזק אותי ואת הדרך שבחרתי בה. הילה, המלווה האישית שלי באברהמסון היא אדם יוצא מן הכלל עם דאגה אמיתית וידע בלתי נתפס. היא נותנת לי הצעות לתחליפים, נותנת עצות טובות ומדריכה אותי בכללי התנהגות לאורח חיים בריא.
"היום הסרטן בנסיגה. אני מקבל טיפולים ביולוגיים, מרגיש פיזית ונפשית טוב יותר וזה הולך לי בקלות. מהרופאה אני מקבל מחמאות בלי סוף. היא מספרת שהתוצאות נהדרות ואני רק מתחזק בדרך שבחרתי בה. מלבד הבריאות, התחלתי לעסוק בספורט, שיניתי את כל המלתחה שלי ותרמתי את הישנה לנזקקים. אני קם בבוקר, מסתכל במראה ונהנה מעצמי. הכיף הכי גדול שלי הוא לבזבז כסף על בגדים".

"לצד טיפול הגמילה, אני נהנה מהקשבה, מייעוץ, ומההדרכה של אברהמסון"

"בגילי, הוריי כבר עברו צנתור, אחיי נוטלים כדורים נגד שומנים בדם ואני רציתי להימנע מזה", מספר מקס טרופ (60), נשוי ואב לשלושה, מנהל פרויקטים בהייטק, מהרצליה.
"בעבר המשקל שלי היה תקין. עסקתי הרבה בספורט ובמיוחד בג'ודו. אבל ב-15 השנים האחרונות, לא הצלחתי לשרוף באמצעות הספורט את כל המתוקים שאהבתי לאכול, ובהדרגה עליתי 14 קילוגרמים. הייתי ממש מכור, בעיקר לשוקולדים. התוצאות של העלייה במשקל היו שינה לא טובה ונחירות. בהתחלה ניסיתי לעשות דיאטות, אבל לא יכולתי לעמוד בפיתוי של המתוק.
"לפני טיפול הגמילה, ראיתי מאפייה בדרך. חשבתי לעצמי שאולי אכנס אחר כך לקנות משהו, אבל אחרי הטיפול לא הרגשתי שום צורך. בחודש הראשון ירדתי שישה קילוגרמים, ולפני כמה שבועות הפסקתי להישקל. היום אני שוקל כ-75 קילוגרמים אחרי ירידה של 14 קילוגרמים. נושם, ישן טוב יותר ולא נוחר. פחות עייף והכושר הגופני שלי עלה.
"אני בא מעולם הג'ודו, שמדבר על אסטרטגיה המורכבת מתנועה, איזון ומינוף. איזון הוא המרכיב החשוב ביותר וזה מה שאני חושב שטוב בדרך של אברהמסון. לצד הגמילה, אני נהנה מהליווי מהייעוץ ומהדרכה בעיתוי הנכון ובאיזון הנכון, שתורמים להצלחתי. איריס המלווה האישית שלי מקצועית מאוד. אני גם נהנה מהמתכונים של אברהמסון ומתנסה במאכלים שונים, כולל סקיני פסטה".

"מה שתורם למחויבות שלי ולהצלחת התהליך הוא הליווי והמתכונים של אברהמסון"

"תמיד הייתי רזה, אבל בחמש השנים האחרונות, ראיתי שצמחו לי 'צמיגים'. גובהי 1.57 מטר, כך שכל קילוגרם בולט עליי. כדי לרדת במשקל פצחתי בדיאטות שונות, אבל שום דבר שניסיתי לא עבד", מספרת אפרת מרון, 48, נשואה ואם לשלושה, מורה, מפתח תקווה, שירדה 14 קילוגרמים בתוך 11 חודשים אחרי גמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות, שוקלת היום 46 קילוגרמים.
"אני אוהבת מאוד מתוק, בעיקר שוקולדים, לכן בחרתי להיגמל מסוכר ומפחמימות ממכרות. אחרי טיפול הגמילה, הרגשתי מדהים. עברתי חוויה מכוננת, כשפתאום הדחף לשוקולד נעלם ותוך זמן קצר הקילוגרמים התחילו לנשור.
"החלק הכי מאתגר בגמילה היה ההתארגנות לשינוי התזונה, רכישת מצרכים והכנת מתכונים שיתאימו לכל המשפחה. מה שתרם למחויבות שלי ולהצלחת התהליך הוא הליווי של ריקי המקסימה, המקצועית ובעלת הידע העשיר והמפרה. שיניתי את התזונה מקצה לקצה. אני נעזרת בספר המתכונים, וגם חברותיי מבקשות ממני מתכונים. משפחתי אוכלת בריא יותר, בעלי רזה. ירדתי המון במשקל, ואני מרגישה קלילה. קל לי יותר לעלות במדרגות ולרקוד זומבה".
3 צפייה בגלריה
אפרת מרון
אפרת מרון
אפרת מרון

"תוך 3 חודשים ירדתי 22 קילוגרמים"

"ניסיתי לרדת במשקל הרבה שנים. כמי שמופיע על במות, רציתי להיראות ולהרגיש טוב, ולא הצלחתי להתמיד בשום דיאטה יותר משבוע. יש לי סדר יום משוגע: אני עובד 19 שעות ביום, מופיע באירועים וחשוף כל הזמן לפיתויים", מספר יוסף לביא (43), נשוי ואב לשלוש בנות, מוזיקאי ואיש בקרת איכות, ממושב גאולים, ששקל 111 קילוגרמים, ובתוך שלושה חודשים ירד 22 קילוגרמים ממשקלו בזכות גמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות באברהמסון.
"לאחרונה בדיקות הדם שלי הראו שאני סובל מערכים מאוד גבוהים של שומנים בדם וכולסטרול. רופאת המשפחה שלי התקשרה אליי בבהלה ואמרה שאם לא אטפל בעצמי, זה לא ייגמר טוב. עם המוטיבציה הזו פניתי לאברהמסון. הבנתי שאני מכור לסוכר: 3 כפיות סוכר בקפה ובתה, המון קולה, חטיפים, סוכריות, גלידות, פיתות ולחם, עוגות ועוגיות. איך אפשר לעמוד בפיתוי של מבחר כה עצום?
"אחרי טיפול הגמילה מהדחף לסוכר ולפחמימות ממכרות, ירדתי לקנות לעצמי פחית קולה והופתעתי לגלות שההשפעה של הגמילה היא מיידית: שתיתי שלוק אחד מהפחית ולא יכולתי לבלוע. הקולה לא הייתה טעימה יותר. כשחזרתי הביתה התכוננתי להופעה, וביציאה מהבית קלטתי שלא פתחתי את ארון החטיפים כמו בדרך כלל. גם כשהגעתי להופעה, המבחר שהיה בבופה של האירוע לא דיבר אליי כלל.
"היום אני רואה מתוקים וממשיך הלאה. אני אוכל הרבה פחות ומרגיש שבע. שיניתי את הרגלי התזונה שלי לחלוטין. כל בוקר אני מכין לעצמי שקית עם ירקות, בצהריים אני אוכל מנת חלבון עם קינואה, ובערב פרי. אני אוכל מספיק ואפילו מכין לעצמי לחמים. מה שמדרבן אותי בתהליך הוא שכבר בחודש הראשון, בדיקות הדם שלי הראו ערכים תקינים לחלוטין, לאחר ירידה של 14 קילוגרמים במשקל. אפילו הרופאה התקשרה בהתלהבות לשאול מה עשיתי. אני מרגיש קליל יותר: קל ללכת, לרוץ, להתכופף ולשרוך שרוכים. היום אני עולה על הבמה בביטחון, והתגובות מאשתי, מהמשפחה ומהחברים מאוד מפרגנות.
"רציתי הוקוס פוקוס וקיבלתי את זה בטיפול הגמילה. אני מקבל מאברהמסון הדרכה וליווי - לכל שאלה או בקשה יש מענה מיידי. הילה המלווה הצמודה שלי פשוט מדהימה, חברותית ונעימה. ההקשבה והעצות שלה תורמים לירידה במשקל בקלי קלות. לכל בעיה שאני מציג, יש לה תמיד תשובה שפותרת הכל. כל התהליך הוא בסגנון שונה ואחר לגמרי ממה שהכרתי בעבר. בדיקות הדם שלי היו מתחת לכל ביקורת, ניסיתי שיטות אחרות ורק אברהמסון שינו את התמונה מקצה לקצה. הטיפול והליווי שלהם הם הצלת חיים".
בשיתוף מכון אברהמסון