ארה"ב בדרך למכירת גלולות ללא מרשם: פאנל מומחי ה-FDA הצביע בעד שימוש באמצעי המניעה של חברת פריגו (Perrigo) ללא צורך במרשם רופא. אישור הפאנל סולל את הדרך לאישור הראשון של גלולות למניעת היריון ללא מרשם בארה"ב.
קראו עוד:
אמצעים למניעת היריון נמצאים במוקד דיונים ומחאות בארה"ב מאז השנה שעברה, אז ביטל בית המשפט העליון את הזכות החוקתית להפסקת היריון, כשהפך את ההחלטה בפסק הדין של "רו נגד ווייד" משנת 1973. פאנל מומחי ה-FDA הצביע בעד יעילות הגלולה למניעת היריון לא רק באוכלוסיית הנשים הכללית, אלא גם בקרב מתבגרות ונשים המתקשות בקרוא וכתוב.
1 צפייה בגלריה
גלולות היריון
גלולות היריון
אמצעי בטוח ונוח לשימוש. גלולות היריון
(צילום: Shutterstock)
קודם לדיון העלו מומחים ב-FDA חשש מפני התרת שימוש יומיומי של גלולות למניעת היריון, בטענה שמכירתן ללא מרשם עלולה להוביל לשימוש בלתי הולם. עם זאת, כאמור, בהצבעת הפאנל הכריעו המומחים לטובת אישור מכירת הגלולות. "כרופא, גלולות למניעת היריון הן מהתרופות הבטוחות ביותר שאני יכול לרשום למטופלות שלי", אמר ד"ר דניאל גרוסמן, חבר ועדת ההיגוי התומך בקמפיין האמריקני Free the Pill להתרת מכירת גלולות ללא מרשם.

"זמינות הגינקולוגים בארץ מספקת"

"גלולות למניעת היריון הן אמצעי בטוח ונוח לשימוש", אומרת ל-ynet פרופ' טל בירון, יו"ר החברה לרפואת אם ועובר ומנהלת האגף למיילדות וגינקולוגיה במרכז הרפואי מאיר, "עם זאת, כמו כל טיפול, גם לגלולות ייתכנו תופעות לוואי מסוכנות, בעיקר עלייה בסיכון לאירועי קרישיות יתר.
טל בירוןפרופ' טל בירון
"בעולם אידיאלי הייתי ממליצה שכל מטופלת תפגוש רופא לייעוץ לפני שהיא מתחילה ליטול גלולות. במקומות שבהם אין רופאים זמינים, עדיפה התחלת גלולות ללא מרשם על פני היריון לא רצוי. להערכתי, בארץ עדיין זמינות הגינקולוגים מספקת, ויש יתרון בליטול גלולות רק אחרי בדיקה והסבר רפואי מסודר".