פרופ' אלון הרשקו, מנהל מחלקת קורונה ופנימית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, וד"ר אהוד דרוקר, סגן מנהל המלר"ד באסותא אשדוד, התראיינו היום (ב') לאולפן ynet לא כדי לתת חוות דעת על מצב הקורונה במדינה, אלא כדי לדבר על מצב הקורונה הפרטי שלהם, שכן שניהם נדבקו בנגיף.
קראו עוד:
"אני מרגיש מצוין, זה כמו וירוס של חורף", אמר פרופ' הרשקו. "קיבלתי את הווירוס הזה אחרי שלוש מנות של חיסון".
"אני התחלתי להרגיש אתמול צמרמורת, חום גבוה ושיעול", סיפר ד"ר דרוקר. "גם אני מרגיש כמו מחלה של חורף. אם זה היה קורה לפני מספר שנים, אני מניח שלא הייתי מתייחס לזה בכלל, אבל היום, לנוכח המצב, נבדקתי ונמצאתי חיובי".
1 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בבילינסון
מחלקת קורונה בבילינסון
מחלקת קורונה בבילינסון, בשבוע שעבר. "כל איש צוות שנופל מהמצבה ונמצא בבית מהווה מכה חמורה לתפקוד המחלקה"
(צילום: דוברות בילינסון)
פרופ' הרשקו נשאל מה דעתו על הרעיון שרופאים שנדבקו בקורונה אבל לא סובלים מתסמינים, ישוחררו מהבידוד בשל המחסור ברופאים חיוניים. תשובתו: "אדם חולה הוא אדם חולה וצריך להיות בבית. המנוחה חשובה להחלמה. כשדנים בחזרה של רופאים לעבודה, צריך לזכור את הכלל הכי בסיסי בעבודה רפואית, שכולנו מדקלמים אותו: 'קודם כל, אל תזיק'. חייבים לוודא שכשאנחנו חוזרים לעבודה אחרי שאומתנו, אנחנו לא מזיקים למטופלים.
"מה שעומד על הפרק הוא השאלה אם אפשר לקצר את הבידוד אחרי ארבעה ימים בלי תסמינים: האם להישאר בבידוד עוד שישה ימים, או לקצר אותו. אני חושב שהגיוני לקצר, משום שעשרה ימי בידוד לכל איש צוות רפואי שנמצא מאומת יגרמו לקריסה של מערכת הבריאות. קיצור מסוים הוא סיכון מחושב שלא יגביר משמעותית את הסיכון לחולים ויאפשר תפקוד של המערכת".
פרופ' הרשקו: "אם יש ודאות מוחלטת או כמעט מוחלטת שהרופא מדביק - ודאי שצריך לבודד אותו. הרי אנחנו מטפלים באוכלוסייה הכי חלשה מבחינה חיסונית. אבל שבוע ימים אחרי האימות, הסיכון להדבקה יורד משמעותית, ויש מקום לדון בחזרה לעבודה"
ד"ר דרוקר הסכים עם פרופ' הרשקו. "בימים האחרונים אני עובד במחלקה לרפואה דחופה במיון", אמר, "ואני יודע שיש שם עלייה חדה במספר הפונים עם שפעת ועם קורונה. כל איש צוות שנופל מהמצבה ונמצא בבית מהווה מכה חמורה לתפקוד המחלקה. יש פה עניין של עלות מול תועלת, כך שאני חושב שניתן להחזיר לעבודה איש צוות שכבר לא סובל מתסמינים - כמובן ממוגן ותוך שמירה על הכללים. לנוכח המצב שנוצר והמחסור ברופאים - הכרחי לקצר את הבידוד".
פרופ' הרשקו הוסיף: "אם יש ודאות מוחלטת או כמעט מוחלטת שהרופא מדביק ומפזר וירוסים - ודאי שצריך לבודד אותו. הרי אנחנו מטפלים באוכלוסייה הכי חלשה מבחינה חיסונית. אבל שבוע ימים אחרי האימות, הסיכון להדבקה יורד משמעותית, ויש מקום לדון בחזרה לעבודה - לא רק אם מדובר ברופא, אלא בכל איש צוות רפואי. מסתובבים בקהילה המון אנשים שהם בכלל לא מאובחנים, אז מי שלא מאובחן, מסתובב חופשי, ומי שמאובחן יישאר עשרה ימים בבית? אין בזה היגיון".