33 שנים מחייו בילה אליחי פינקו במלחמת התשה מתמשכת מול המשקל, כזו שבה פעם אחר פעם הוא מצא עצמו בצד המפסיד. כשהמשקל הגיע למספר תלת-ספרתי הוא כבר חשב להיכנע ולהשלים עם עובדת היותו אדם שמן, אלא שאז הוא עשה את הלא ייאמן והביא למהפך דרמטי במשקלו, כזה ששינה את חייו לחלוטין. כיום הוא רזה ובריא יותר, ומתהדר בסט קוביות מרשימות. אך הדרך לשם לא הייתה פשוטה.
קראו עוד:
"הייתי ילד שמנמן, צחקו עלי בבית הספר", נזכר פינקו, בעל מעבדה לתיקוני מחשבים וסלולר מרחובות. "הייתי עושה ספורט אבל זה לא היה מגיע לשום מקום. הייתי פשוט מעמיס ואוכל עם העיניים". עם השנים הקילוגרמים המשיכו להיערם ופתרון יעיל לא נראה באופק. פינקו שירת כלוחם במשמר הגבול אך גם האימונים והמשמעת הקשה לא הניאו אותו מלאכול יותר – או כפי שהוא מתאר זאת: "הייתי בכושר, אך זה פשוט לא היה מספיק".
2 צפייה בגלריה
אליחי פינקו
אליחי פינקו
"הייתי ספורטיבי, אך לא מספיק". אליחי פינקו לפני השינוי
פינקו המשיך לעלות במשקל באופן מתמיד גם בחייו הבוגרים, וכנראה היה ממשיך בכך אלמלא אירוע אישי מצער שנחת עליו. בשנת 2017 הוא איבד את אביו וחווה משבר לא פשוט שהשליך גם על חייו. "מצאתי באוכל נחמה ומהר מאוד עליתי למשקל 100 קילוגרמים. זה היה השיא שלי", הוא מספר. אך מפה הוא ידע שאפשר רק לצמוח: נקודת השפל החדשה שבה מצא את עצמו הייתה למעשה האירוע המכונן שהביא אותו לעשות את הצעד הראשון לעבר חיים בריאים יותר. הוא פנה לגופים שונים על מנת לקבל עזרה בירידה במשקל, אך לא הצליח להגיע לתוצאות מספקות. בסופו של דבר, לאחר מספר ניסיונות כושלים, הוא פנה לצוות של חברת ישראלבודי ושם נראה כי הדברים סוף-סוף עלו על המסלול.
"בסך הכל רציתי לרדת במשקל, לא באמת חשבתי להגיע לתוצאות שהגעתי אליהן היום. קיבלתי תפריט שבנוי לפי סדר היום שלי עם כל הדברים שאני אוהב לאכול, פשוט בכמויות אחרות ומאוזנות יותר. השגרה הייתה בדיוק אותו הדבר, רק שאכלתי פחות, בתוספת ירקות, סידן, ברזל וחלבון. זה פשוט עבד כמו קסם כי המשכתי לאכול את מה שאני אוהב ובמקביל שילבתי גם אימוני כוח"
"בסך הכול רציתי לרדת במשקל, לא באמת חשבתי על להגיע לתוצאות שהגעתי אליהן היום", הוא משחזר. "קיבלתי תפריט שבנוי לפי סדר היום שלי עם כל הדברים שאני אוהב לאכול, פשוט בכמויות אחרות ומאוזנות יותר. השגרה הייתה בדיוק אותו הדבר, רק שאכלתי פחות, בתוספת נוטריינטים חשובים כמו ירקות, סידן, ברזל וחלבון, כמובן. זה פשוט עבד כמו קסם כי המשכתי לאכול את מה שאני אוהב ובמקביל שילבתי גם אימוני כוח".
ופינקו אכן החל לרדת במשקל במהירות. מדי שבוע היה רואה כיצד הקילוגרמים יורדים עוד ועוד עד שהצליח להשיל 40 קילוגרמים ממשקלו. "זה הגיע לרמה מטורפת, ממש רמה מקצועית", הוא אומר בהתרגשות. "פתאום הביטחון העצמי עלה. יש לי ילד בן שלוש וחצי ושלוש שנים לא נכנסתי איתו לבריכה או לים כי התביישתי. פעם ראשונה בחיים שאני לא מתבייש".
2 צפייה בגלריה
אליחי פינקו
אליחי פינקו
בהחלט יש במה להתגאות. אליחי פינקו אחרי השינוי

להיוולד מחדש בגיל 33

ניכר על פינקו שהוא באמת נרגש מהשינוי הגדול שהביא לחייו. כיום הוא כבר לא חושב בכלל על לחזור להרגלי החיים הקודמים שלו. "התוצאה ממכרת. היום אני כבר מכור ברמה שאני כל רגע יכול ללכת להתאמן או לעשות איזו פעילות ספורטיבית", הוא מודה. "אני גם רואה שאני מקבל יותר תשומת לב כשאני יוצא לבלות. אני אפילו עוד לא יודע איך להכיל את זה". אך יותר מכל הוא מבין כיום עד כמה לתזונה השפעה גדולה בכל התהליך. "היום אני נמצא במצב שאני שוקל הכול, אפילו ירקות", הוא מתאר. "אנשים תמיד נותנים הרבה משקל לאימונים אבל מבחינתי תזונה זה 80% מכל התהליך. האימונים הם יותר בשביל לשמור על מסת שריר. פעם הייתי דופק שמונה סטייקים ביום, היום אני אוכל שני חזה עוף עם פיתה כוסמין ואין לי אוויר לנשימה. הקיבה שלי פשוט הצטמקה באופן טבעי".
לא היו גם קשיים בדרך? "קרו לי כמה וכמה מקרים שבהם הגוף פשוט 'נתקע' ולא ירד במשקל. זה יכול להיות מאוד מתסכל לעבוד קשה ולראות שאין ירידה, אבל הבנתי שהגוף לא עובד באופן מסודר, ובסופו של דבר זה השתחרר והגוף המשיך בתהליך. בכל פעם שהייתי רואה תוצאה זה נתן לי בוסט להמשיך בכל הכוח. אני מקבל תגובות מטורפות. אני מעלה סרטונים לטיקטוק ולאינסטגרם ואנשים פונים אליי ושואלים איך עשיתי את זה. אנשים ממש אומרים לי שנתתי להם את הכוח לקום מהכיסא וללכת להתאמן, ואין הרגשה יותר טובה מזו".
טיפ לסיום? "פשוט מאוד, היצמדו לתפריט. אם התפריט היומי שלכם מורכב מדברים שאתם אוהבים לאכול יהיה לכם הרבה יותר קל. זה פשוט עובד כמו קסם. מהר מאוד השגרה החדשה תהפוך לחלק מאורח החיים שלכם והשינוי יגיע יותר מהר ממה שאתם חושבים".