במחלקות היולדות בארץ כבר יודעים שתאריכים מיוחדים מביאים איתם ביקוש רב – בייחוד מצד מי שגם ככה צריכה לקבוע תאריך ללידה קיסרית, אבל הלחץ לקראת התאריך 12.12.22 שחל היום הצליח להפתיע אפילו את ד"ר רוני חן, מנהל חדר הלידה ומחלקות היולדות בביה"ח בילינסון. "היה ביקוש מאוד גדול לתאריך הזה, אפילו יותר מאשר לתאריכים בתחילת השנה -2.2.22, ו-22.2.22. מדובר בניתוחים אלקטיביים שיכולנו לדחות ביום, להקדים ביום, אבל הן ממש ביקשו את התאריך הזה, ואמרנו: על הכיפאק. בואו נעשה חגיגה אחת גדולה".
קראו עוד:
ד"ר חן מדווח שלרוב נערכים במחלקה ארבעה ניתוחים קיסריים מתוכננים ביום, "לפעמים חמישה. היום יש לנו 12 ניתוחים. אז זה עוד יותר טוב, זה 12.12.22 עם 12 ניתוחים".
ד"ר חן: "אני מניח שגם יהיה עומס במיון היולדות ובחדרי הלידה, כי בכל זאת, גם בנות שקצת מרגישות צירים מתעקשות להגיע לביקורת ולשכנע אותנו שהן צריכות ללדת היום"
נראה שכמעט חיכית ליום הזה, שיהיה קצת אקשן. "אני תמיד מחכה, אני כל יום מחכה. זה לא רק לתאריך הזה, אני מחכה כל יום שיהיו הרבה לידות בעזרת השם, אנחנו מקבלים את כל הנשים בברכה".
זה לא מפעיל לחץ על המחלקה? עומס? "ניסינו לבוא לקראתן ובאמת עשינו את המאמץ הזה. נערכנו ליום הזה לעומס גדול יותר בחדרי הניתוח, מבחינת חדר הניתוח, מרדימים, צוות אחיות חדר ניתוח, מיילדות כמובן ורופאים מנתחים. אז כן, אני מניח שגם יהיה עומס במיון היולדות ובחדרי הלידה, כי בכל זאת, גם בנות שקצת מרגישות צירים מתעקשות להגיע לביקורת ולשכנע אותנו שהן צריכות ללדת היום".
1 צפייה בגלריה
היולדת יוליה קוקוייב
היולדת יוליה קוקוייב
"תאריך יפה שכולם יזכרו". היולדת יוליה קוקוייב בדרך לקיסרי
יוליה קוקוייב, נשואה, תושבת מרכז הארץ ואמא לילדה בת שנה וחצי, אמורה ללדת היום בבילינסון בניתוח קיסרי. "בגלל שזה כבר קיסרי אז כן, העדפתי שזה יהיה תאריך מיוחד, שזה כבר ייצא ככה שגם יהיה תאריך יפה שכולם יזכרו, תאריך קל".
אולי תפתיעי את ד"ר חן והחברים ותגידי: אתם יודעים מה, אם כולם רוצים את התאריך הזה, אני זזה ביום? "לא, לא זזה לשום מקום. זהו, זה עוד שנייה מגיע".