בסוף השבוע הלכה לעולמה תמר חיה טורפיאשוילי בת 9 מאשדוד - שבוע לאחר שאיבדה את הכרתה בזמן אזעקה - כשהיא ומשפחתה מיהרו להיכנס לממ"ד. כך עדכן הערב (שבת) בית החולים הציבורי אסותא אשדוד.
"לצערנו, חרף מאמצי הרופאים, בליל שבת נפטרה תמר בת ה-9 שפונתה ביום שישי לפני שבוע לבית החולים לאחר שעברה דום לב בזמן שנשמעה אזעקה בעיר. בית החולים מבקש להשתתף בצער המשפחה".
2 צפייה בגלריה
תמר טורפיאשוילי נפטרה בעת אזעקה בדרך לממ"ד
תמר טורפיאשוילי נפטרה בעת אזעקה בדרך לממ"ד
תמר חיה טורפיאשוילי נפטרה לאחר שלקתנה בלבה בעת אזעקה
(צילום: באדיבות המשפחה)
אביה, אבי טורפיאשוילי, ספד לה בפוסט בפייסבוק: "ברוך דיין האמת. משפחה יקרה, חברים יקרים, עם ישראל היקר, יהודי ישראל בתפוצות היקרים, אני רוצה להגיד לכם תודה!!! תודה על התפילות, תודה על התמיכות, תודה על החיבוקים והנשיקות, תודה שהגשמתם לנסיכה שלי חלק מהחלומות
"תמר חיה בת מננה הייתה מלאך, היא נולדה בבוקר יום שבת ומסרה את נשמתה חזרה בערב שבת, בורא עולם נתן לנו מתנה לתשע שנים ועשרה חודשים, ובזכות התפילות שלכם זכינו לשהות במחיצתה שבוע נוסף שבו הרעפנו עליה אהבה אין-סופית עד שהיא נשמה את נשימתה האחרונה, ההלוויה תתקיים בע"ה ביום ראשון בבוקר, פרטים מדויקים נוספים יימסרו בהמשך".

מנהלת טיפול נמרץ: "אירוע נדיר מאוד"

מנהלת טיפול נמרץ ילדים בבית החולים, ד"ר נועה רוזנפלד יהושע, אמרה ל-ynet: "יש אנשים שמאוד רגישים לאדרנלין בכמות מאוד גדולה שיכולה לעשות להם בעיה לבבית. זה מאוד נדיר ואנחנו מבררים בכיוון ובהמשך יהיו לנו תשובות.
"האירוע עצמו קרה בזמן האזעקה, הילדה ומשפחתה נכנסו לממ"ד והיא איבדה הכרה. בשבוע האחרון היא עברה החייאה ממושכת וטיפלנו בה כמו שמטפלים במי שעבר החייאה ממושכת, שומרים על טמפרטורה מסוימת כדי לשמור על המוח. כשמנסים להעיר מטופלים במצב כזה, רואים את מצבם. לא נתקלנו בעוד מקרים כאלו בקרב ילדים בשבועות האחרונים, אבל אנחנו בהחלט מבררים אם יש בעיה קודמת שגרמה לזה, אין לנו הוכחות לכך".
2 צפייה בגלריה
תמר טורפיאשוילי נפטרה בעת אזעקה בדרך לממ"ד
תמר טורפיאשוילי נפטרה בעת אזעקה בדרך לממ"ד
על ערש דווי בבית החולים, עם ידו של אביה
(צילום: באדיבות המשפחה)
מערכת הבריאות תרכין מחר ב-10:00 בבוקר את ראשה בדקת דומייה לזכר הנרצחים והחללים הרבים במלחמה כשהיא ממשיכה לפעול למען הצלת חייהם של הפצועים וטיפול בנפגעים בגוף ובנפש.
שר הבריאות, אוריאל בוסו ומנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב פרסמו אתמול מכתב הקורא לכל מערכת הבריאות להצטרף ליוזמה החשובה של הסתדרות האחים והאחיות, וההסתדרות הרפואית בישראל (הר"י), לקיים דקת דומייה.

למי פונים בשעת מצוקה נפשית?

מרכז החוסן הארצי מספק מענה טיפולי בחינם - במימון הביטוח הלאומי - לנפגעי דחק (חרדה) על רקע המלחמה באמצעות אנשי מקצוע מורשים בעלי מומחיות בתחום טיפול ממוקד טראומה. מרכז החוסן הארצי הטיפולי פועל במספר *5486 בימים א'-ה' בין השעות 20:00-08:00.
כמו -כן, הטיפולים הללו - שניתנים ללא עלות - עשויים לסייע בהליך ההכרה כנפגעי איבה ומכאן סיוע כלכלי ונפשי מהביטוח הלאומי. המרכז יאפשר קבלת טיפולים פרטניים, קבוצתיים ומשפחתיים בטלפון, בזום או פנים אל פנים במרכזי טיפול בפריסה ארצית. המרכז מופעל באמצעות הקואליציה הישראלית לטראומה בשותפות עם עמותת ער"ן, ומיועד לאוכלוסייה מאזורים שאין בהם מרכזי חוסן.
המידע המלא על כל קווי הסיוע של קופות החולים ושל העמותות וארגוני הסיוע - בכתבה הבאה