המודעות לעזרה שכלבי נחייה מעניקים לעיוורים, עמוקה ורחבה. הרבה פחות אנשים מודעים לסיוע שנפגעי פוסט טראומה (PTSD) מקבלים מכלבי שירות. כדי להעלות את המודעות לנושא, יצא לדרך בשבוע שעבר מסע רכיבה על אופניים בהשתתפות אזרחים שנעזרים בכלבים האלה. ביום חמישי הם הגיעו לבית הנשיא בירושלים, לפגישה עם הנשיא הרצוג, ובימים הקרובים ירכבו באזורים אחרים ברחבי המדינה.
עוד על התועלת שכלבים מביאים לבני אדם:
"הכלבים האלה הם לא סוג ב'", אומר בנצי אלקון, מתמודד עם פוסט טראומה שנמנה עם מובילי המסע. "הם השותפים שלנו לקרב היומיומי של החיים. המסע הזה נועד להעלות את המודעות לנושא ולקרוא לאנשים להבין את הרגישות".
2 צפייה בגלריה
נפגעי פוסט טראומה רכיבה כלבי נחייה
נפגעי פוסט טראומה רכיבה כלבי נחייה
מסע הרכיבה של נפגעי הפוסט טראומה. "רוצים להיכנס עם הכלבים למקומות ציבוריים"
(צילום: חיים צח, לע"מ)
"אני מוכר כבר שלוש שנים וחצי כהלום קרב", אמר אתמול (א') אלקון בריאיון ל-ynet radio, "ולפני כשנה קיבלתי כלב שירות מהמרכז הישראלי לכלבי נחייה. קודם הייתי מסוגר בבית, בין הסלון למיטה. אלה היו החיים שלי. פחדתי לצאת. פחדתי מרעשים, מאנשים. אם הייתי הולך לאירועים משפחתיים, הייתי בורח אחרי חמש דקות. מאז שקיבלתי את המלאך הזה, לברדור מעורב עם גולדן בשם 'לוגו', החיים שלי השתנו. חזרתי להיפגש עם חברים שהתנתקתי מהם. התחלתי שוב ללכת לאירועים, ללכת לקניות. הכלב נותן לי ביטחון. אם הדופק עולה, אם אני מזיע - הוא מרגיש אותי. כשאני לחוץ וטרוד, הוא מתקרב אליי, מלקק אותי, קופץ עליי. הוא כאילו אומר, 'אני פה איתך, אתה יכול להמשיך'".
2 צפייה בגלריה
נפגעי פוסט טראומה רכיבה כלבי נחייה
נפגעי פוסט טראומה רכיבה כלבי נחייה
כלב שעוזר לנפגע פוסט טראומה. "הכלבים הם שותפים שלנו לקרב של החיים"
(צילום: חיים צח, לע"מ)
את המסע ארגנה עמותת "שותף לקרב - רוכבים למען מתמודדי פוסט טראומה הנעזרים בכלבי שירות". אחת ממטרות האירוע היא לגייס כספים עבור הנפגעים, שכן משרד הביטחון לא מכסה את הסכום המלא שהם צריכים לשלם עבור הכלב. "מדובר במאות אלפי שקלים", אומר אלקון. "אין ספק שצריך להגיד מילה טובה למשרד הביטחון, שנתן לי את הכלב, אבל הוא לא משלם את כל הכסף. אנחנו צריכים עוד כסף, גם למסע עצמו ולהעלאת המודעות. חשוב לנו לגרום לכך שנוכל להיכנס עם הכלבים למקומות ציבוריים. אם לא נוכל לעשות את זה, נחזור להתחבא בבית".
אלקון הוסיף שהכלב לא היה צמוד אליו בעת הרכיבה, אלא חיכה במכונית עד שיירד מהאופניים.