הסטודנטית לרפואה הצעירה בעולם: זוכרים את ד"ר דוגי האוזר, הרופא הצעיר שגילם ניל פטריק האריס בסדרת הטלוויזיה ששודרה לפני כ-30 שנה? הכירו את המקבילה שלו מ-2022: אלינה אנליי וויקר בת ה-13, שבניגוד לשאר בני גילה, לא תיכנס בסוף חופשת הקיץ לכיתה ח', אלא לבית ספר לרפואה.
צפו בסיפורה:
קראו עוד:
וויקר, תושבת טקסס, התקבלה לבית הספר לרפואה של אוניברסיטת אלבמה שבברמינגהם. בגיל 21 היא אמורה להיות הרופאה הצעירה בעולם, אחרי שתסיים שמונה שנות לימודי רפואה - ארבע שנים באוניברסיטה וארבע שנות לימודים קליניים בבית חולים. "ההודעה על כך שהתקבלתי הייתה רגע מדהים", סיפרה. "עצם הידיעה שהשגתי את המטרה שלי, לימודי רפואה, בגיל הזה, מאוד מרגש".
אמה של אלינה: "היא תמיד הייתה ילדה חכמה ומוכשרת שמקדימה את זמנה. תמיד היה בה משהו שגרם לי להבין שאני חייבת להשקיע במתנה הזו שקיבלתי"
וויקר כבר סיימה שתי תוכניות לתואר ראשון, האחת באוניברסיטת אריזונה והאחרת באוניברסיטת אוקאווד, והשאיפה שלה היא להתמחות בווירולוגיה (תורת הנגיפים) כדי שתוכל לחקור נגיפים ו"באמת לעזור לקהילות", לדבריה.
מאז שסיימה את לימודי התיכון שלה, לפני כשנה, הספיקה לייסד ארגון התנדבותי שמספק שיעורים במדעים, בטכנולוגיה, בהנדסה ובמתמטיקה לנערות אפרו-אמריקניות, וביום חמישי הוענק לה פרס מיוחד מטעם נשיא ארצות הברית על פעילותה.
"היא תמיד הייתה ילדה חכמה ומוכשרת שמקדימה את זמנה", אומרת האם הגאה, דפנה מקרטר. "תמיד היה בה משהו שגרם לי להבין שאני חייבת להשקיע במתנה הזו שקיבלתי".
ומה הילדה המוכשרת ממליצה לילדים אחרים? "קודם כל, הייתי אומרת להם, 'אל תיתן לאף אחד להגיד לך לא'", מסבירה וויקר. "היו הרבה אנשים שהשיבו לי בשלילה. טענו שאני לא יכולה לעשות את מה שתמיד חלמתי לעשות. אבל זכיתי במערכת תומכת. הקרובים אליי תמיד היו שם כשהייתי צריכה אותם, ותמיד אמרו לי לא לוותר על החלומות שלי".