סכנה במשקה הילדים: הראל בן השש מפתח תקווה כבר היה מחופש אתמול (א') בבוקר לנינג'ה, בדרכו לצאת למסיבת פורים, כשבלע בטעות את טבעת הסגר של אריזת משקה "טרופי-קש", שנתנה לו אימו צביה חקלאי. "הילדים היו בהתרגשות, לא רצו לאכול, אז חשבתי לתת לו לשתות קצת משהו מתוק. פתחתי את הפקק ונתתי לו את המשקה. פתאום השתנקות מטורפת במשך כמה דקות, חנק פשוט. ובעלי הופך אותו ועושה לו תנועת 'היימליך'. הוא עדיין לא נשם. כשאיחוד והצלה הגיעו, הוא כבר התחיל לנשום, אבל עדיין הרגיש שזה יושב לו בגרון וגם ירק דם – אז פינו אותו באמבולנס לבית החולים".
3 צפייה בגלריה
טרופיקש
טרופיקש
המשקה וטבעת הסגר
(צילום: צביה חקלאי)
בבית החולים שניידר עבר הראל בדיקות והסוגר לא נראה בצילום, "אבל כן הייתה שם שריטה בגרון, כנראה מהשיניים של הסוגר. הוא הצליח לבלוע אותו וזה כנראה יצא בצואה הבוקר. לקח לנו זמן עד שהבנו מה קרה, כי ידעתי שפתחתי את הפקק לפני שנתתי לו את הטרופי-קש. רק כשהוא חזר לנשום הראל הראה לי מה חנק אותו. הוא אמר לי – 'אמא, את זה בלעתי'. לקחתי איתי עוד משקה לבית החולים כדי להראות להם, ורק שם הבנתי באיזו קלות הטבעת הזו יוצאת – את פותחת את הפקק וזה פשוט נשלף החוצה, לא כמו בבקבוקים רגילים, שם הטבעת נשארת צמודה לפיה".
קראו עוד:

"לא מאחלת לאף הורה דבר כזה"

"החוויה האישית שלי הייתה טראומטית בטירוף. ראיתי את הילד נחנק לי מול העיניים, אני לא מאחלת לאף הורה דבר כזה. אני חושבת מה היה קורה אם הייתי נותנת את זה לילדה שלי בת השלוש – כנראה שלא היינו מדברות עכשיו".
3 צפייה בגלריה
טרופיקש
טרופיקש
הראל מפונה לבית החולים באמבולנס
(צילום: צביה חקלאי)
ארגון "בטרם" העלה אתמול את הסיפור בעמוד הפייסבוק שלו, ותוך זמן קצר החלו מגיעות עשרות תגובות של הורים נוספים שחוו מקרים דומים. "את לא מתארת לעצמך כמה תגובות. אני לא ישנתי בלילה. עשרות הורים כותבים, גם לנו, 'הילד שלי נחנק'. אימהות מתייגות את הבעלים שלהן וכותבות: 'אתה רואה – זה לא קרה רק לנו'. חייבים לדבר על זה – נותנים את המשקה הזה ומשקאות דומים בלא מעט משלוחי המנות. בבקשה תהיו ערניים ותשמרו על בטיחות הילדים כדי שהחג הזה יהיה הכי שמח".

הראל הספיק להגיע לחגיגת פורים? "הוא ממש התחנן, והבאתי אותו לזמן קצר. גם עכשיו אנחנו מתאוששים בבית מהטראומה. חשוב לי רק שהורים אחרים יידעו מזה. חיפשתי גם לראות אם יש אזהרה על האריזה – אין שם שום דבר".
3 צפייה בגלריה
טרופי קש
טרופי קש
משקה "טרופי-קש". אין אזהרה על גבי האריזה
(צילום: מאתר "אקספרס מהדרין")
לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בחמש השנים האחרונות (2022-2018) נחנקו למוות בישראל 22 ילדים כתוצאה מבליעה או שאיפה של מזון או חפץ קטן. "בימים האחרונים הגיעו אלינו מספר תלונות של הורים ששיתפו שהילדים שלהם הכניסו לפה פקק של מיץ", אומרת ל-ynet אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון. "חשוב להדגיש שכל חפץ שיכול להיכנס לתוך קופסה של ביצת הפתעה הוא קטן מדי ועלול לגרום לחנק אצל ילדים צעירים, ולכן יש להרחיקם מהילדים. אותו דבר לגבי חפצים שמתפרקים לחלקים קטנים. בנוסף, אני קוראת להורים ללמד את הילדים להימנע מלפתוח פקק בפה. את הפקק פותחים באמצעות הידיים ורצוי תמיד בעזרת מבוגר".
לא ניתן היה להשיג את תגובת היצרן עד למועד פרסום הידיעה.