מאות נאספו בסוף השבוע לתרגול יוגה פתוח לקהל הרחב בכיכר החטופים בתל אביב, בהשראתה של כרמל גת - החטופה בעזה. ערב קודם לכן התקיים גם תרגול מדיטציית מטה בבית רדיקל בתל אביב. חלק מהחטופים ששבו מעזה העלו על נס את תרומתה של כרמל שסייעה להם באמצעות תרגילי דמיון מודרך, מדיטציה ויוגה. צפו באזרחים מתרגלים ומייחלים לשובה של כרמל:

כרמל גת (39), סטודנטית לתואר שני בריפוי בעיסוק, נחטפה מבית הוריה בבארי בשבת השחורה. ירדן רומן-גת, גיסתה של כרמל שנחטפה יחד איתה, שוחררה לאחר 54 ימים בשבי חמאס והתאחדה עם בעלה אלון ובתה גפן בת השלוש.
שי דיקמן, בת דודה של כרמל, יחד עם קבוצת חברות העוסקות גם הן בתחומי הטיפול השונים, הגו את אירוע התרגולים הפתוחים לאחר שנודע להם דרך עדויות חטופים ששבו שכרמל נהגה להעביר לחטופים תרגולי מדיטציה ויוגה בשבי.
2 צפייה בגלריה
אירוע יוגה למען שחרור החטופה כרמל גת
אירוע יוגה למען שחרור החטופה כרמל גת
אירוע היוגה למען שחרור החטופה כרמל גת
(צילום: שלו שלום, אורי ונטורה וייסמן)
"בין העדויות הקשות מאוד שמגיעות מהחטופים שחוזרים מהשבי, הצלחנו לקבל גם עדכון לגבי כרמל, ידעו לספר לנו שהיא בחיים, ושהיא שומרת על החיות של הסובבים אותה. למשל כשהציעה לספור את הימים שהם עוברים שם במחברת. ככה אנחנו מניחים שהיא אולי אפילו יודעת שהיום מדליקים נר חנוכה ראשון", סיפר גיל דיקמן, בן דודה של כרמל.
"בנוסף, ידעו לספר לנו שבתוך המצב הבלתי נסבל בו הם נמצאים – כרמל יזמה תרגולי דמיון מודרך, מדיטציה ויוגה לחטופים שנמצאים איתה, בניסיון לשמור על המצב הפיזי והמנטלי שלהם. זו עדות ליכולת של כרמל להישאר כל כך אנושית ונאמנה לעצמה, במצב בלתי אפשרי וחסר תקווה. מטרת התרגולים שעשינו אתמול והיום היא להדהד את העשייה של כרמל בשבי, גם כשהיא מוחזקת על ידי מחבלי ארגון טרור רצחני", הוסיף דיקמן.
2 צפייה בגלריה
יוגה למען החטופים
יוגה למען החטופים
"היא תמיד רואה את האחר". יוגה למען כרמל גת
(צילום: אורי ונטורה וייסמן)
בן הדוד משתף שחברה של כרמל עשתה לקרוביה דמיון מודרך, שבו העלו תהיות לגבי האופן שבו כרמל מתמודדת בשבי. "מישהי מהמשתתפות שיתפה שהיא רואה את כרמל מסייעת לאנשים שזקוקים לעזרתה, וחשבה על אופן הטיפול שהיא מעניקה להם. דרך עדויות החטופים ששבו - נודע לנו שזה בדיוק מה שקרה. זה הביטוי הכי מזוקק של כרמל – כמו שאנחנו מכירים אותה. האישיות שלה בתור אדם טיפולי, עצמאי, ומישהי שתמיד רואה את האחר.
"העדכון על מצבה, רלוונטי רק עד הרגע שהחטופים שסיפרו לנו עליה - היו איתה. עכשיו נותר לנו לקוות שהיא עדיין בסדר, ולעשות הכול כדי להחזיר אותה הביתה בהקדם. רוצה להאמין שהיא עושה איתנו ממש ברגעים אלו את תרגול המדיטציה והיוגה", סיכם דיקמן.
מתוך הניסיון לאפשר לכולם לקחת חלק בתרגולים למען השבת כרמל גת ויתר החטופים, קרוביה יזמו קמפיין רשת המזמין את כל מדריכי היוגה, בארץ ובעולם, להקדיש את המפגשים שלהם למען שחרור החטופים.
  • המאמנים והמתרגלים מוזמנים לתעד את התרגול, ולהעלות אותו לרשתות החברתיות בצירוף ההאשטגים הבאים - bringcarmelback #yogaforcarmel #bringcarmelhome#