מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) אישר הערב (יום ג') לתת מנת דחף (בוסטר) של החיסון המעודכן של פייזר ומודרנה נגד זן האומיקרון של קורונה. החיסונים הללו מגינים מפני הזן המקורי וכן מפני זני האומיקרון הנפוצים בעולם. חיסונים אלו זמינים גם בישראל מאז אוקטובר האחרון.
1 צפייה בגלריה
חיסון קורונה בישראל תל אביב
חיסון קורונה בישראל תל אביב
חיסון קורונה בישראל. ארכיון
(צילום: AFP)
על פי ההנחיות החדשות, בני 65 ומעלה ואנשים עם דיכוי חיסוני יכולים לקבל מנה שנייה של החיסון המעודכן לפחות חודשיים לאחר המנה הראשונה של החיסון המעודכן לאומיקרון. ה-FDA המליץ על שינוי משמעותי נוסף: מעתה מי שלא חוסנו יוכלו לקבל כמנה ראשונה את החיסון המעודכן, מבלי שיצטרכו להתחסן קודם בגרסת החיסון המקורית, כפי שהיה נהוג עד כה.
עוד חיסון בקנה:
ראש המרכז למחקר ביולוגי של ה-FDA, ד"ר פיטר מרקס, אמר כי "יש עדויות לכך שלרוב אוכלוסיית ארה"ב מגיל חמש ומעלה יש נוגדנים נגד נגיף הקורונה, בעקבות חיסון שקיבלו או תחלואה, ועל כן הם יכולים לקבל כמנה ראשונה גם את החיסון המעודכן נגד קורונה. נגיף הקורונה עדיין מהווה סיכון משמעותי עבור אנשים רבים, ואנו מעודדים להתחסן. הנתונים ממשיכים להוכיח שחיסונים מונעים מחלות קשות אישפוז ומוות מקורונה".
המרכז לבקרת ולמניעת מחלות של ארצות הברית (CDC) דיווח על נתונים מוקדמים שמראים שהיעילות של החיסונים המעודכנים נגד אומיקרון כבר החלה לדעוך, ולפיכך רוב האנשים שחוסנו לפני כחצי שנה, עם האישור הראשוני, אינם מחוסנים מפני הקורונה.
בישראל טרם הוחלט אם להמליץ על מנת דחף של חיסוני האומיקרון. החיסונים אושרו באוקטובר האחרון אולם כאמור רק לאלה שכבר חוסנו נגד הנגיף המקורי. מנתוני המשרד עולה שפחות מ-5% מהאוכלוסייה בישראל מחוסנת באופן מלא נגד הקורונה, 65% מחוסנים אך לא באופן מלא כך שאינם מוגנים ככל הנראה מפני הדבקה ותחלואה, וכ-30% אינם מחוסנים כלל באף מנה.