"אני לא חושבת שאפשר להניח לאנשים להידבק בקורונה", אומרת היום (ד') לאולפן ynet ד"ר דורית ניצן, מנהלת חירום אזור אירופה בארגון הבריאות העולמי. "לאנשים הבריאים אני מאחלת שהם יהיו מחוסנים בזמן שהם נתקלים בנגיף. אנשים שהם מחוסנים ואינם בריאים - אנחנו נדאג לבריאותם. אנחנו צריכים להגן עליהם מפני הווירוס. אנחנו צופים ששיעור ניכר מאוכלוסיית העולם ייחשף לווירוס, והשאלה היא באיזה קצב זה יקרה".
קראו עוד:
כשנשאלה באלו מספרים מדובר, אמרה: "באזור אירופה אנחנו צופים ש-50% מהאוכלוסייה יידבקו באומיקרון. במקביל, זן דלתא עדיין קיים, ויש כנראה עוד וריאנטים קלילים שמסתובבים פה ושם ואיכשהו לא מצליחים להתגבר על שני החזקים - הדלתא והאומיקרון. אנחנו לא נמצאים לקראת סוף המגפה, אבל אנחנו אופטימיים".
1 צפייה בגלריה
ארה"ב קורונה בדיקות קורונה ב ניו יורק
ארה"ב קורונה בדיקות קורונה ב ניו יורק
בדיקות קורונה בניו יורק, השבוע. "אנשים שחלו בקורונה בעבר, יכולים לחלות גם באומיקרון"
(צילום: AFP)
ד"ר ניצן התבקשה להתייחס לדברים שאמר אתמול באולפן ynet השר עיסאווי פריג', שלפיהם אנחנו הולכים לכיוון של חיסון עדר. "אנחנו לא יכולים להתבסס על זה, כי אנחנו רואים מה קורה", אמרה. "אנשים שחלו בקורונה בעבר, יכולים לחלות גם באומיקרון. החיסוניות שלנו לא תגיע כנראה מחיסוניות עדר. צריך לעזור לה בטיפול נמרץ, שזה החיסונים".
היא גם התייחסה לתקווה שהאומיקרון יביא לסוף מגפת הקורונה. "יכול להיות שזה יתגשם", אמרה. "אנחנו מחכים שהאומיקרון יגיע למעגלי האוכלוסייה הרגישים. אנחנו מגנים על האוכלוסייה הרגישה, אבל מה יהיה כשהחיסונים יפוגו? את זה אנחנו לא יודעים. כרגע יש פחות אשפוזים בקרב המחוסנים. הרי האומיקרון מגיע לעולם שהוא הרבה יותר מחוסן. התחלואה ממנו כוללת פחות מקרים של דלקת ריאות ויותר צינון ושיעול".
"אנחנו מחכים שהאומיקרון יגיע למעגלי האוכלוסייה הרגישים. אנחנו מגנים על האוכלוסייה הרגישה, אבל מה יהיה כשהחיסונים יפוגו? את זה אנחנו לא יודעים. כרגע יש פחות אשפוזים בקרב המחוסנים. הרי האומיקרון מגיע לעולם שהוא הרבה יותר מחוסן"
ד"ר ניצן גם סיפרה שיש בעולם מספר וריאנטים חדשים. "על אחד מהם אמרו שהוא שילוב בין דלתא לאומיקרון", אמרה. "מצאנו אותו במרסיי שבצרפת, לשם הוא הגיע מקמרון כנראה, אבל שילוב של דלתא ואומיקרון כנראה לא קיים אצלו. הוא התפשט בקרב מספר קטן בלבד של אנשים. אומיקרון ודלתא חסמו את ההתפשטות שלו הלאה".
בתום הריאיון אמרה ד"ר ניצן שהיא דווקא אופטימית, למרות הכול. "מה שחשוב זה שנלמד להתנהג כאזרחים", הדגישה. "נלמד לשים את המסכות, לשמור מרחק, נתחסן. אני יכולה לשים מסכה ולדאוג לעצמי, אבל חשוב שכולנו נעשה את זה".