השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' (מרצ) אמר היום (ג') בריאיון לאולפן ynet כי ישראל הולכת ל"חיסון עדר". "על פי הנתונים שבידיים שלנו, 4-2 מיליון איש בשלושת השבועות הקרובים אמורים להיחשף ולהיות מאומתים", הוסיף פריג'. "זה הכיוון. למה לטמון את הראש באדמה ולהיות כמו בת יענה? המגפה מגיעה לכל אחד ואחד".
3 צפייה בגלריה
עיסאווי פריג'
עיסאווי פריג'
פריג'. "בסבב הקודם חולקו כספים ללא אחריות"
(צילום: הדר יואביאן)
לדבריו, "אין לנו יכולת לעשות את כמות הבדיקות, אין לנו יכולת לעשות בדיקות PCR, יש בעיית מעבדות. אז לעשות צחוק מעצמנו? אנחנו עושים את המקסימום כדי להגן על בריאות הציבור. אנחנו מביאים חיסונים, תרופות, אבל בנוסף לזה, התנהלות והתנהגות הציבור קודמת והיא יותר חשובה מכל מהלך שאנחנו עושים. ההתנהלות וההתנהגות של כל אחד ואחת מאיתנו היא שתקבע לאן פנינו".
פריג' הגן על החלטת הממשלה שלא להטיל סגר למרות הזינוק בתחלואה, שהגיעה לכ-38 אלף מאומתים ביממה. "הסגר הביא נזק עצום, נזק חברתי, נזק כלכלי, נזק שנגע לכל תחום ותחום. אנחנו לקחנו על עצמנו כלל בסיסי, להשאיר את המשק פתוח ולנסות להתמודד עם המגפה".
על סירובו של שר האוצר אביגדור ליברמן לתת סיוע לעסקים שנפגעו, אמר פריג' כי "בסבב הקודם חולקו כספים ללא אחריות. אני, שמצבי הכלכלי טוב מאוד, קיבלתי כסף מהמדינה. זו הייתה כלכלת בחירות. אנחנו רוצים למקד את העזרה למי שנפגע".
3 צפייה בגלריה
מדינת ישראל חוזרת למגבלות התו הירוק
מדינת ישראל חוזרת למגבלות התו הירוק
דיזנגוף סנטר. "ההתנהלות של כל אחד ואחת מאיתנו תקבע לאן פנינו"
(צילום: מוטי קמחי)
פריג' התייחס גם לעימותים בתוך הממשלה. "כל מפלגה מתמקדת בבסיס שלה וחשוב לה לדבר עם קהל בוחריה. אני מבין אותם, אני חושב שאנחנו נתגבר על כל המשברים האלו. עברנו עשרות אם לא מאות משברים וחילוקי דעות מאז שקמנו, כל אמירה קיבלה כותרת אבל עובדה שאנחנו חיים, בועטים, קיימים", הוא אמר.
"היום יש לנו אינטרס – ימין, שמאל, כל אזרח במדינה – לאחד כוחות, להיות מפוקסים, יש לנו מלחמה בריאותית שחייבים להיות מאוחדים כדי לגבור עליה ולעבור אותה בשלום וזה יותר חשוב מכל אמירה של יאיר גולן או ניר אורבך. ברמת העשייה אנחנו לוקחים את המשותף בינינו, מעצימים אותו וממשיכים הלאה", הוסיף פריג'.
3 צפייה בגלריה
איילת שקד
איילת שקד
"לא עמדה בהבטחות שלה". שקד
(צילום: אבי מועלם)
חוק האזרחות שעבר, אתה מרוצה ממנו? "אני לא מרוצה ממנו, אני חושב שחוק האזרחות אין לו מקום בספר החוקים של מדינת ישראל. זה חוק אנטי מוסרי, אנטי יהודי, אנטי דמוקרטי, אין לו מקום ולא צריך לדון על זה. לפני שישה חודשים נתנו קרדיט לשרת הפנים כדי לאפשר לה בחינה מחודשת של החוק. שרת הפנים לא עמדה בהבטחות שלה. סיכמנו שתהיה בדיקה פרטנית לכל הסוגיות, סיכמנו על מתן זכויות הומניטריות.
"לא יכול להיות במדינת ישראל, המדינה הנאורה, שיהיה אזרח ללא מעמד. לא יכול להיות, זה מנוגד לכל תפיסה הומנית, דמוקרטית ותפיסת זכויות אזרח. אז לשם בוא נגיד את זה במילים פשוטת, אנחנו נעשה את כל מה שביכולתנו שהחוק הזה יימחק מספר החוקים של מדינת ישראל, זה חוק מביש, אין לו מקום וצריך להעיף אותו".
נחשפת לשר החוץ לפיד? האומיקרון משתולל בכנסת. "לפיד אמר שהוא התחסן חיסון שלישי והוא מרגיש מצוין".
עשית בדיקה? "לא עשיתי בדיקה כי לא חליתי בקורונה ולא הייתי בסביבה, את ישיבת הממשלה האחרונה קיימנו עם שני ראשי הסיעות בחדר והשרים בחדר, אז לא היה בימים האחרונים מפגש ישיר עם שר החוץ שאני מאחל לו החלמה ואני מאחל גם לראות אותו כראש הממשלה באוגוסט 2023. זו מטרת הממשלה, לראות אכן ששינוי מתקיים".