החיים הם תמיד ריקוד אכזרי בין חיים למוות, וגם עכשיו בתקופה בה המדינה סופרת את מתיה, השמחות הקטנות, כמו לידת תינוקות חדשים, מפיחה קצת אור בכל החושך.
למוריה ויאיר שחר נולד בן בתחילת השבוע, בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה. "מלחיץ ללדת במצב כזה", אומרת האם הטרייה ל-ynet Live. "זה סטרס מטורף. גם ככה יש לחץ לפני לידה, לא ברור מתי היא תתרחש, ופתאום נוספה השאלה אם יאיר יהיה בלידה, או שאצטרך לעבור אותה בלעדיו. לא ידענו אם ייתנו לו לצאת מהמילואים".
יאיר שחר: "גויסתי למילואים בצו 8, וכל השבוע שעבר הייתי בבסיס. לקראת סוף השבוע ביקשתי לצאת הביתה כדי להיות עם מוריה. במוצאי שבת הרגשנו שהדברים מתקדמים, אז הלכנו למיון. אמרו לנו לחזור למחרת, לעשות זירוז, ואתמול בבוקר הילד נולד. זכיתי להיות פה. זכיתי להיות בלידה".
מוריה נזכרת: "הייתה אזעקה לא באמצע הלידה, אלא כשהייתי עדיין במיון. הייתה עוד אזעקה אחרי שהעלו אותי לאשפוז. הייתי עדיין תחת השפעת האפידורל, אז נשארתי במיטה, והתינוק עבר עם יאיר למרחב מוגן. הוא חווה אזעקה ראשונה ממש כמה שעות אחרי שנולד".
2 צפייה בגלריה
מוריה ויאיר שחר
מוריה ויאיר שחר
יאיר ומוריה שחר עם הרך הנולד והצוות. "אזעקה ראשונה ממש כמה שעות אחרי שנולד"
(צילום: בית חולים בילינסון)
"למחרת הלידה כבר הייתי צריך לחזור לצבא, והפרידה הייתה קשה.אנחנו נעשה הכול כדי שהילד הזה ושאר הילדים שנולדו בתקופה האחרונה יגדלו בעולם כמה שיותר שקט. זו המשימה שלנו"
גם לסרן ד"ר תומר תלמי נולד בן השבוע. "לא ידעתי אם אוכל לצאת ללידה", הוא אומר, "כי אני משרת כמ"פ. בסוף, לשמחתנו, זה הסתדר, וחוויתי את הלידה יחד עם שיר, בת זוגי, שנמצאת כרגע עם התינוק שלנו בבית החולים שיבא".
2 צפייה בגלריה
ד"ר תומר תלמי
ד"ר תומר תלמי
סרן ד"ר תומר תלמי עם בנו. "את הלילה שלאחר הלידה העברתי עם אשתי, ובבוקר הייתה לנו פרידה קשה"
הוא מספר: "השהות עם החיילים, המורל שלהם והמחויבות נתנו לי המון כוח, והחיים שאנחנו מביאים לעולם הם הברכה הכי טובה שאפשר לתת לעם ישראל בעת הזו. זו ההוכחה הכי טובה לכך שאנחנו חזקים ואיתנים. לי זה נותן הרבה כוח, ואני בטוח שגם לחיילים שלי".
אחרי הלידה חזרת לשטח? "זה היה קשה מאוד. את הלילה שלאחר הלידה העברתי עם אשתי, ובבוקר הייתה לנו פרידה קשה, כי הייתי צריך לחזור לצבא, אבל יש לנו משימה חשובה וערכית, יש פה 50 חיילים שצריכים אותי, ואנחנו נעשה הכול כדי שהילד הזה ושאר הילדים שנולדו בתקופה האחרונה יגדלו בעולם כמה שיותר שקט. זו המשימה שלנו".