עידו גולדווסר הוא רק בן 13, אבל ייתכן שהוא זה שיפתור את בעיית העומסים בבתי החולים בישראל: גולדווסר זכה בתחרות סטארטאפים במסגרת קבוצתית שבה השתתפו כ-150 ילדים ובני נוער בני 12 עד 18 מכל הארץ. התחרות נערכה בשיתוף מספר גופים, בהם יוניסטרים בשיתוף טבע ועמותת נגישות ישראל.
"האפליקציה מראה לך את הדרך המהירה ביותר למקומות מסוימים, רק שהיא מתמקדת בבתי חולים ובבתי מרקחת", הסביר היום (ג') גולדווסר בריאיון לאולפן ynet. "היא מנסה לגרום לכך שאנשים לא יצטרכו לחכות הרבה זמן".
1 צפייה בגלריה
עידו גולדווסר
עידו גולדווסר
עידו גולדווסר עם תעודות הפרס. "רוצה להיות ספורטאי, לא יזם"
מי ששימשה כמנטורית שלו במסגרת התחרות היא פרופ' סיגל סדצקי, לשעבר ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, שהשתתפה גם היא בריאיון ואמרה: "כל שבעת המיזמים שעלו לגמר היו מפתיעים בכך שהילדים עשו חשיבה מאוד מעמיקה. רואים את זה כבר בבחירת הנושאים המאוד חשובים, שיש בהם צורך. הם גם עשו מצגות ברמה שלא תאמן. הם חשבו על הכול, גם על הרעיון בכללותו וגם ירדו לפרטים בצורה פנטסטית".
גולדווסר סיפר שאין לו כוונה להיות יזם, ושהחלום שלו הוא למעשה להיות ספורטאי, "אבל אם זה יבוא, אז זה יבוא". הרעיון להשתתף בתחרות היה של אביו, שעבד בחברת טבע וסיפר לו על התחרות. "אמרתי, טוב, סבבה, והלכתי על זה".
פרופ' סיגל סדצקי: "הפרויקט הזה מקסים, ואני מאוד שמחתי להשתתף בו. הילדים קיבלו העמקה, למדו איך עושים דברים בחיים האמיתיים. זה גם היה פרויקט משותף לקהילות שונות - יהודית, ערבית, ילדים בעלי מוגבלויות"
פרופ' סדצקי הוסיפה: "אני חושבת שהפרויקט הזה מקסים, ואני מאוד שמחתי להשתתף בו. הילדים קיבלו העמקה, למדו איך עושים דברים בחיים האמיתיים. זה גם היה פרויקט משותף לקהילות שונות - יהודית, ערבית, ילדים בעלי מוגבלויות. מכל הבחינות זה פרויקט שיש מה ללמוד ממנו".
בסוף הריאיון נשאלה פרופ' סדצקי אם היא מוטרדת מהתפרצות הקורונה של הימים האחרונים, והשיבה: "כן, אני מוטרדת. לא חשבתי שהקורונה מאחורינו. הכול תלוי בווריאנט הבא שיהיה, או לא יהיה. אין ספק שרואים התרחשות, רואים עלייה בתחלואה גם בארץ וגם במדינות נוספות. היא מטרידה אותי, וכרגע אני לא יכולה להגיד לאן הדברים ילכו.
"חגיגות פורים עושות לי דז'ה וו לפורים הראשון של הקורונה, שגרם להדבקות גדולות. אני מציעה להקפיד על נושא המסכות, מכיוון שפוטנציאל ההדבקה כרגע הוא לא קטן".