"החיסונים הם עדיין אמצעי ההגנה היעיל ביותר נגד המגפה, וצפוי שיהיה חשש כשמדובר בילדים", אומרת היום (ג') לאולפן ynet פרופ' סיגל סדצקי, לשעבר ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות. "למרות הדחיפות והבהילות, צריך להתאזר בסבלנות בנושא הזה ובינתיים לנהל הסברה ולהעלות את הנגישות לחיסונים באמצעות נתינתם בבתי ספר".
קראו עוד:
לדעתה, העובדה שבבתי ספר ניתנים חיסונים נגד מחלות אחרות כמו שעלת וטטנוס מוכיחה שאפשר לחסן שם גם נגד הקורונה. "אנחנו יודעים לתת חיסונים בבתי ספר", היא אומרת. "זה יעזור לנו לחסן יותר ילדים. מעבר לזה, אני גם משערת שככל שיעבור הזמן, ויותר ילדים יתחסנו, ההורים יירגעו ויבינו. אני חושבת שיש הורים רבים שמוכנים לחסן את ילדיהם, אלא שהם לא רוצים להיות הראשונים: הם רוצים לראות שהכול בסדר. נראה שהקצב הפעם יהיה יותר איטי, אבל אני אופטימית. אני חושבת שבסופו של דבר ההורים יבינו וישתכנעו".
1 צפייה בגלריה
חיסוני ילדים בירושלים
חיסוני ילדים בירושלים
מחסנים ילדים בקופת חולים כללית בירושלים. "כל הורה צריך לתת לילד שלו הגנה מקסימלית", אומרת פרופ' סדצקי
(צילום: EPA)
על בהלת האומיקרון אמרה פרופ' סדצקי: "ההתפרצויות באנגליה ובדנמרק הן חדשות מכדי שנוכל לקבל מידע באמצעותן. נצטרך להתאזר בסבלנות ולחכות עד שנדע מהם נזקי האומיקרון, אבל הרבה מאוד מומחים אומרים שקצב ההדבקה שלו הוא כל כך גבוה, שגם אם המחלה היא הרבה פחות מסוכנת - בסופו של דבר היא תניב גם חולים קשים וגם מתים".
"אנחנו יודעים לתת חיסונים בבתי ספר. זה יעזור לנו לחסן יותר ילדים. אני גם משערת שככל שיעבור הזמן, ויותר ילדים יתחסנו, ההורים יירגעו ויבינו. אני חושבת שיש הורים רבים שמוכנים לחסן את ילדיהם, אלא שהם לא רוצים להיות הראשונים: הם רוצים לראות שהכול בסדר"
לשאלה אם היא חושבת שיש לאסור כניסת אנשים לא מחוסנים למקומות ציבוריים, השיבה: "לדעתי, לא. כפייה לא תעבוד בארץ. אני גם חושבת שצריך מאוד להיזהר מהתו הירוק, כי אנחנו רואים שהאומיקרון יכול לגרום גם לאנשים מחוסנים להידבק ולהדביק. כולנו צריכים לחזור עכשיו לזהירות, למסכות ולשמירת מרחק. צריך להמשיך בחיים, אבל עם הבנה ברורה שאנחנו צריכים לנסות להגן על עצמנו ועל הסובבים אותנו מפני הדבקה.
"אנחנו כנראה צפויים להתפרצות של האומיקרון בישראל, ואנחנו רוצים שהילדים יגיעו אליה כשהם כבר מחוסנים. אנחנו לא יודעים מה מידת היעילות המדויקת של החיסון מול הזן החדש, אבל לפי כל העדויות, הסיכוי של אדם מחוסן גם להידבק וגם לפתח מחלה קשה וחלילה למות מהנגיף - הוא הרבה יותר נמוך, כך שכל הורה צריך לתת לילד שלו הגנה מקסימלית בעת הזו".