חודש הגאווה 2023 מהווה עבורי חודש של ציוני דרך רבים שהביאו אותי להיות מי שאני היום.
רופא משפחה, רופא המנהל מרפאה שמשרתת גם את חברי הקהילה הגאה של כללית בתל אביב ולהתבונן על המסע שלי שהוביל אותי לכאן - בגאווה. בשבוע שעבר, עמדתי על רחבת דשא שהזכירה לי את משחקי הילדות, מול משפחה וחברים בקיבוץ שבו גדלתי ודמעתי בשעה שאני ובן זוגי נדרנו נדרים זה לזה והבטחנו להמשיך את האהבה הגדולה שבנינו בשנים האחרונות, אהבה שווה.
ד"ר עמוס אדריד"ר עמוס אדריצילום: דוברות כללית מחוז ת"א
הדרך לא הייתה קלה ולא שזורה בנצנצים, זה לא תמיד זה היה זוהר. בגיל 18, הייתי הילד הראשון שיצא מהארון בקיבוץ שבו גדלתי בצפון. למעשה, הייתי הילד היחיד שיצא מהארון, במשך שנים רבות. זה קרה אל מול משפחה מופתעת שתהליך ההתמודדות שלה ארך לא מעט זמן שבסופו למדנו ביחד לקבל זאת. אמא שלי הייתה אחות בקיבוץ, ובאחת מארוחות הערב הייתי עד לכך שהצילה את חייה של אחת מחברות הקיבוץ שנחנקה במהלך הארוחה. זה היה רגע שבו גמלה בלבי ההחלטה להירשם בגיל 18 ללימודי רפואה כעתודאי.
קראו עוד:
כבר במהלך לימודי הרפואה בבאר שבע גיליתי שאני בעצמי כהומו בקהילה מתקשה לצרוך שירותים רפואיים מתאימים ולא אחת חש מבוכה ובושה. אחד הדברים הזכורים לי זה מפגש עם רופאה שהסכימה לנפק לי הפניה לבדיקות למחלות המועברות במגע מיני רק לאחר התלבטות והתייעצות ונימקה זאת בכך שאני "עם אוריינטציה אלטרנטיבית".
1 צפייה בגלריה
רפואת להט"ב חודש הגאווה
רפואת להט"ב חודש הגאווה
אהבה שווה, גם ברפואה. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בסבב ההתמחות שלי ברפואה זכיתי להכיר את המרפאה הגאה בתל אביב, מרפאת גן מאיר של כללית ומיד הבנתי שכשאתה מטפל בקהילה שלך, רמת הרגישות וההבנה היא עצומה. הכרתי עולם שלם של רפואת להט"ב שמאפשר לחברי הקהילה לקבל שירותים רפואיים בסביבה מותאמת, מכילה ומכבדת.
היו לי מנטורים נהדרים בדרך, אחד מהם הוא מייסד ומנהל המרפאה הגאה בתל אביב. דבר קטן שעשה כמו להציב את מסך המחשב לצדו (ולא מולו) גרם לי להבין איזו רפואה אני רוצה לעשות - בגובה העיניים, רגישה יצירתית ומעל הכול, מקצועית.
עם כניסתי לניהול מרפאת פלורנטין בתל אביב התאמנו שירותים רבים עם הנהלת המחוז, אחד הדברים החשובים היה הקמת מרפאת פרפ אונליין, שמאפשרת התייעצות און-ליין לצורך קבלת טיפול מונע ל-HIV מבלי שיהיה צורך להגיע פיזית למרפאה. המטרה שלנו היא להנגיש את השירות לכל חלקי הארץ בקלות. רבים מהקהילה שמחו על המהלך וקיבלנו פידבקים מדהימים ומרגשים שהשירות ניתן גם באזורים מרוחקים ובפריפריה.
בשנתיים האחרונות יש התקדמות אדירה בכל מה שקשור לרפואת להט"ב בכללית ובארץ. אני מתרגש בכל פעם שמטופל.ת מרגישים בנוח להעלות נושאים כמו התמודדות עם תקופת הארון, האתגר בחיפוש אחר זוגיות, שמירה על הגוף והנפש בהקשר ליחסי מין, תהליך התאמה מגדרית, ביצוע חיסונים למניעה ובדיקות מחלות.
חודש הגאווה כבר כאן, ואני קורא לכל החברים והחברות בקהילה להשלים בדיקות וחיסונים נדרשים ולשמור על עצמם.
ד"ר עמוס אדרי מנהל מרפאת פלורנטין ומרפאת PREP און-ליין, כללית תל אביב