דובר ארגון הבריאות העולמי, כריסטיאן לינדמאייר, השווה היום (ה') בין מצב החטופים הישראלים למצב תושבי רצועת עזה. בריאיון ל-ynet Live, אמר: "אנחנו מניחים שהחטופים לא במצב טוב יותר מהתושבים בעזה כרגע. יש חוסר במים שיכול להשפיע גם עליהם, קשה להשיג מים בעזה ויש מחסור באוכל בעזה, מחסור באנרגיה ובחשמל כדי להפעיל ציוד, אז זה ישפיע גם עליהם".
הוא הבהיר שהצלב האדום הבינלאומי ניצב בחזית המאמץ להגיע לחטופים, וקרא לשחרורם המיידי: "אזרחים לא צריכים אף פעם להיות מטרה". צפו בריאיון המלא:

דובר ארגון הבריאות העולמי האשים את ישראל בכך ש-70% מההרוגים ברצועת עזה הם נשים וילדים, והזהיר כי פגיעה בבתי חולים בעזה היא "הפרה של המשפט ההומניטרי הבינלאומי". וזאת, למרות ההוכחות החותכות שהציגה לקהילה הבינלאומית על פעילות של חמאס מתחת לבית החולים שיפא בעזה. עוד האשים את ישראל בהפסקת הזרמת המים והאנרגיה לרצועת עזה, ואמר שזו הבעיה הדחופה.
2 צפייה בגלריה
שער ה"סאן" הבריטי ושער עיתון "שטרן" הגרמני
שער ה"סאן" הבריטי ושער עיתון "שטרן" הגרמני
החטופים הישראלים על שער ה"סאן" הבריטי ושער ה"שטרן" הגרמני
(צילום: עיתון שטרן, עיתון ה"סאן")
קראו עוד:
אבל אתה מבין את נקודת המבט הישראלית? כשאתה אומר שישראל אחראית, אתה מבין מדוע זה קרה? אני מתכוונת שהם מחזיקים ילדים, הם מחזיקים אמהות, הם מחזיקים אנשים מבוגרים בלי גישה לטיפול רפואי. "אני כנראה מבין, וטוב שאת מזכירה את זה כי יש נתונים מעניינים. אז הנתונים הרשמיים שיש לנו עכשיו הם שבישראל מתו עד כה 1,405 אנשים אזרחים ו-70% מהם נשים וילדים. 70% נשים וילדים זה נורא. בעזה, נכון לאמש נספרו 8,525 הרוגים, וגם שם - 70% מהם נשים וילדים חפים מפשע".
איך הגעת למספר? אתה חושב שהמספרים שמדווחים ממשרד הבריאות של עזה מדויקים? "כן, כי הם מפרסמים שמות ומספרי תעודות זהות, והם מדווחים על אלה שעדיין נעדרים מתחת להריסות אז כן - אנחנו חושבים שהם די מדויקים. הנקודה החשובה היא שבכל עימות מלחמתי היא הנשים והילדים והאזרחים התמימים בכל מקום מכל הצדדים, וזו הסיבה שבגללה אנחנו קוראים לאפשר גישה הומניטרית לאזרחים".

כן, אבל כשחמאס משתמש בנשים וילדים כמגן אנושי, ישראל לא עושה את זה וכשהאנשים שלהם מסתתרים מתחת לבתי חולים כמו שיפא, הם אלה שמביאים אותם לשם. "אנחנו לא יכולים לאשר מה יש מתחת לבית החולים מהצד שלנו, אבל שאנחנו כן יכולים לאמת שעשרות אלפי אנשים מנסים למצוא מקלט בבתי ספר ובבתי חולים כדי שיוכלו לפחות לברוח מההפצצות וזה מה שאנחנו יכולים לאמת. וזו סיטואציה נוראית, להיות בלי שום אספקה. ברור שהשימוש במבנים לצורך צבאי עלול להוות הפרה של המשפט ההומניטרי הבינלאומי, אבל גם תקיפה של המתקנים הללו מהווה הפרה של החוק הבינלאומי.
2 צפייה בגלריה
הדמיית מתחם חמאס מתחת לבית החולים שיפא בעיר עזה
הדמיית מתחם חמאס מתחת לבית החולים שיפא בעיר עזה
הדמיית מתחם חמאס מתחת לבית החולים שיפא בעיר עזה
(עיבוד מחשב: דובר צה"ל)
"בזמן שחמאס הוגדר כארגון טרור כמו שאת יודעת, ישראל היא מדינה עם משמעויות אחרות. אנחנו לא פוליטיקאים, אנחנו לא צבא, אנחנו ארגון שדואג לזכויות אדם", סיכם דובר ארגון הבריאות העולמי.