לפנות לקופה ב"וואטסאפ": "שירותי בריאות כללית" משיקה שירות חדש לכ-4.8 מיליון לקוחותיה דרך אפליקציית העברת המסרים הפופולרית "וואטסאפ". מעכשיו ניתן יהיה לפנות ישירות למרפאות הקופה השונות, לזמן תורים, ולהגיש בקשות לחידוש מרשמים או לטופס 17 גם דרך "וואטסאפ", בכל שעות היממה.
כתבות נוספות:
גם ל"מאוחדת" יש שירות פניות דרך "וואטסאפ", אולם הוא מצומצם בהרבה וכולל רק ניווט ויכולת להגיע לנציג אנושי לקביעת תורים וטיפול בבקשות - רק בשעות העבודה. כך גם ב"מכבי" - כשפונים בין השעות 20:00-8:00, כשיש מענה אנושי, ניתן לבקש לקבוע תורים, לקבל מידע ולבצע פעולות שונות. לאחר שעות הפעילות ניתן לקיים פעולות מנהלתיות בלבד כמו איתור מרפאות או מספרי חירום.
המעבר לשירות דרך ה"וואטסאפ" בכללית ייעשה בשלבים: כבר עכשיו השירות זמין ללקוחות הקופה בכ-100 מרפאות קהילה ברחבי הארץ. בשבועות הקרובים השירות הדיגיטלי צפוי להתרחב לכלל 1,500 מרפאות כללית, שכוללות מרפאות חוץ, כללית מושלם, כללית סמייל ומוקד כללית הטלפוני. בנוסף, יורחב השירות בקרוב גם לבתי החולים שמפעילה כללית ולזרועות השונות האחרות שלה.
1 צפייה בגלריה
וואטסאפ
וואטסאפ
יגביר את העומס על הרופאים? שירות חדש בוואטסאפ בכללית
(צילום: shutterstock)
במסגרת המהלך, הטמיעה הקופה פלטפורמת תקשורת של חברת התוכנה הישראלית "קומבוקס", הכוללת בוטים מבוססי בינה מלאכותית, יכולות אוטומציה ונציגי שירות דיגיטליים, כך שהפניות למערכת יוכלו להתבצע 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע.
"הקורונה האיצה טרנספורמציה דיגיטלית ומעבר לשירות עצמי", אומרת ל-ynet ליאורה שכטר, סמנכ"ל וראש חטיבת מערכות מידע ודיגיטל בכללית. "הצבנו מטרה - לאפשר ללקוחות לקבל את שירות טוב ומהיר במגוון ערוצים דיגיטליים בפלטפורמה שנוחה ללקוחות ומתי שנוח להם".
רופאי משפחה רבים טוענים שאין להם זמן לענות לכל הפניות שכבר עכשיו מגיעות משלל הפלטפורמות. החידוש הזה לא ייצר עומס נוסף? "לא. מדובר במהלך שמקל על המטופלים וגם על הצוותים, ובכלל זה הרופאים, על ידי כך שנאפשר להגיש בקשות בערוצים שונים. הפניות למרפאות הם בתחומים רבים. השירות אמור להקל על המטופלים באדמיניסטרציה של כל ההליכים, בקביעת תורים, בירור סטטוס פניות ועוד".
מה לגבי אוכלוסיות רחבות שלא משתמשות בטלפון חכם, מבוגרים או מהמגזר החרדי? "השירות ב'וואטסאפ' הוא רק דרך נוספת וקלה לפנות למרפאה. כל הערוצים האחרים ממשיכים להתקיים עבור כולם – האפליקציה, אתר הקופה והמענה הטלפוני".
וכך זה יעבוד בשטח: כל מרפאה שמצטרפת לשירות החדש, תשלח באופן יזום לכלל מטופליה את המידע לגבי השירות ומספר הטלפון הנדרש. המספר אחיד לכל המרפאות והפניות ינותבו למרפאה לפי שיוך המטופל.