היוזמה הופכת למציאות: ביום ראשון הקרוב תאשר הממשלה החלטה, לפיה תהיה הפניה ממאות השירותים הדיגיטליים הממשלתיים הניתנים באמצעות "יחידת ממשל זמין", לחתימה על כרטיס אדי – הסכמה לתרומת איברים של אדם לאחר מותו.
כל משרדי הממשלה המפעילים שירותים דיגיטליים שאינם פועלים דרך "ממשל זמין" הונחו להוספת הפניה לקישור לכרטיס אדי בשירותים שלהם. בנוסף, גופים ציבוריים שונים הודיעו שהם מסכימים להפנות לקישור לכרטיסי אדי ובהם הביטוח הלאומי, משטרת ישראל ועוד.
מדובר בהצעה של השר חילי טרופר. הצעת חוק זו ודומות לה עלו בעבר פעמים רבות במהלך השנים במליאת הכנסת, אך הן לא אושרו.
לחתימה על כרטיס אדי - ליחצו כאן
בין השירותים הממשלתיים שיכללו הפניה לקישור לכרטיס אדי – מאות רבות של טפסים מקוונים של משרד האוצר, אגף החשב הכללי, מנהלת הגמלאות, רשות החברות, משרד הבינוי והשיכון (דיווח על מכירת דירה חדשה, רישום למאגר מתכננים\מודדים וכד'), המשרד לביטחון פנים (בקשה לקבלת רשיון כלי ירייה לדוגמא), משרד הבריאות (בקשות לרישום מזון חדש, תוספי מזון, סוכן תיירות מרפא, רישום חברת תיירות מרפא, בחינה במקצועות בריאות השם, תשלום אגרת מרפאות שיניים ותשלום אשפוז גריאטרי ועוד רבים), משרד הכלכלה והתעשייה (הנפקת תעודת יצואן, קבלת מידע על חברות המספרות שירותים, בקשה לקבלת הטבות מכס ביצוא או יבוא וכד'), משרד העבודה (רישום למעונות יום, הגשת תלונה על מעסיק בשל הפרת חוקי עבודה, בקשה לסייעת עבור ילד אלרגני ורישום למעונות יום), משרד המשפטים (טופס פנייה לכונס הרשמי, בקשה לרישום מאגר מידע, תלונה לרשות להגנת הפרטיות ועוד).
שירותים דיגיטליים נוספים הניתנים הם: משרד העלייה והקליטה (טופס תושבים חוזרים), משרד רה"מ (תשלום אגרות ללשכת העיתונות הממשלתית ופתיחת הליך גיור), משרד התחבורה (פניות לאגף הרישוי, תג חניה לנכה ופניות הציבור בנושא תחבורה ציבורית), משרד התקשורת (בקשה לרשיון לקו נל"ן ובקשה לרישיון סחר ועיסוק במכשירים אלחוטיים), משרד התרבות והספורט (רשיון חד פעמי לייבוא חלקי חילוף לכלים תחרותיים ובקשה לקבלת תעודת הסמכה), רשות האוכלוסין וההגירה (תשלום עבור דרכון, טופס שינוי מען, בקשה ליציאה מהארץ, בקשה לתעודת לידה ופרטי מידע על עובדים זרים) ועוד.
1 צפייה בגלריה
דבורה שרר והשר חילי טרופר
דבורה שרר והשר חילי טרופר
דבורה שרר והשר חילי טרופר

"רשימת הממתינים להשתלה הולכת וגדלה מדי שנה"

השר טרופר, שבעצמו תרם כליה באופן אלטרואיסטי, אמר: "מחסור באיברים להשתלה היא בעיה הקיימת כמעט בכל המדינות בעולם. קיים פער גדול בין החולים הממתינים להשתלה למספר האיברים הנתרמים המתאימים להשתלה. ההתקדמות הרפואית בתחום השתלות איברים תלוייה בנכונותו של הציבור לתרום איברים. על אף המאמצים, המשאבים והעשייה של משרד הבריאות – המרכז הלאומי להשתלת איברים, להגדיל את שיעור התרומות במדינת ישראל, רשימת הממתינים להשתלות עדיין הולכת וגדלה כמדי שנה וכיום ממתינים בישראל למעלה מ-1,000 חולים ובכל שנה מתים כ-90 חולים בעודם ממתינים להשתלה.
"שיעור ההסכמות לתרומת איברים על ידי המשפחות עדיין נותר נמוך בהשוואה לשיעור ההסכמות במדינות אחרות והוא נע בין 50 ל-60 אחוזים. בנוסף רק 14% מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל חתומים על כרטיס אדי. התוצאה היא כי מספר התואמים בפועל בישראל הוא קטן מדי ביחס לביקוש".
טרופר הוסיף כי מטרת ההחלטה היא להביא אזרחים רבים יותר לחשוב על נושא תרומת איברים לאחר המוות ולהנגיש את החתימה על הכרטיס, הסכמה – הגדלת מספר החותמים על כרטיס התורם תביא לעלייה בשיעור ההסכמות לתרומת איברים של משפחות ובכך להביא מזור לחולים רבים הממתינים להשתלה.
דבורה שרר, מנהלת השיווק ויחסי הציבור של המרכז הלאומי להשתלות: "פניתי לשר חילי טרופר כדי לקדם את היוזמה על מנת להגדיל משמעותית את החותמים על כרטיס אדי. אני שמחה שהשר גילה קשב ומענה, ושזה התקדם לידי מעשה".