ביטול החובה לעטות מסכות במוסדות רפואיים ובבתי אבות, שנכנס לתוקף אתמול (ד') בלילה, בהתאם להחלטת מטה המאבק למלחמה בקורונה ולפי הודעת משרד הבריאות, גורר אחריו ביקורת רבה.
קראו עוד:
"זו הנחתה, אני לא מבינה את ההחלטה ואת הרציונל", אומרת לאולפן ynet ד"ר גלית קאופמן, מנכ"לית רשת הדיור המוגן 'בית בלב'. "איך בשיא התחלואה, ולא רק תחלואת הקורונה אלא תחלואה נשימתית, RSV, שפעת - מקבלים החלטה כזאת, ועדיין יש התפרצויות קורונה, בטח במוסדות הגריאטריים בישראל. אנחנו צריכים לראות איך אנחנו מגנים על הקשישים. זה דבר כל כך פשוט, שיכול למנוע הדבקות, אז למה כרגע להפסיק את עטיית המסכות? כולנו לא מבינים את הרציונל".
זה בעצם מסכן את האוכלוסייה הכי פגיעה, שלא לצורך? "לחלוטין, אנחנו בשיא התחלואה, יש לנו חולים במרכזים הרפואיים, לא מעט קורונה, לא מעט מחלות נשימתיות. זה באמת מיותר, זה לא הרגע לבוא ולהגיד: בואו נסיר את המסכות. ממש לא. לא עכשיו.
"לכן קיבלנו החלטה ב'בית בלב', עם פרופ' גליה רהב, הרופאה הראשית שלנו, והוצאנו הנחיות לכל הרשת שאנחנו ממשיכים לעטות מסכות, הצוותים שלנו, כולנו. הדבר המאתגר פה זה ההתמודדות עם המשפחות. זה הרבה יותר קשה, כשההנחיות אומרות: אוקיי, תפסיקו, לא צריך לעטות מסכות יותר.
ד"ר גלית קאופמן, מנכ"לית 'בית בלב': "איך בשיא התחלואה, ולא רק תחלואת הקורונה אלא תחלואה נשימתית, RSV, שפעת - מקבלים החלטה כזאת, בטח במוסדות הגריאטריים בישראל. אנחנו צריכים לראות איך אנחנו מגנים על הקשישים. זה דבר כל כך פשוט, שיכול למנוע הדבקות, אז למה כרגע להפסיק את עטיית המסכות?
ד"ר קאופמן מסבירה שהם יאלצו להתמודד עם היענות, שגם כך היא לא פשוטה, "ועכשיו האתגר יהיה קשה הרבה יותר, אבל אנחנו צריכים להגן על האוכלוסייה על ידי מסכות, על ידי היגיינה, כל הדרכים שאנחנו מכירים. מדובר בדברים מאוד פשוטים ואין סיבה לייצר הדבקות או תהליכים מיותרים כרגע".
יש עדיין התפרצויות קורונה במוסדות? "יש התפרצויות קורונה, בהחלט. יש מטופלים אצלנו, וגם במרכזים אחרים בענף הגריאטרי. הרוב באמת מחוסנים ובכל זאת יש הדבקה. נכון שהתחלואה היא לא מהסוג הקשה שאנחנו מכירים, אבל עדיין רואים מטופלים שיש להם הרבה מאוד מחלות רקע, וכל התפרצות כזאת, קורונה, שפעת או כל תחלואה נשימתית אחרת, מוציאה אותם מאיזון. הם פגיעים הרבה יותר, חלשים יותר, ולכן מאוד מאוד חשוב להגן עליהם, ואנחנו פה בשיא החורף. יש תחלואה ותחלואה גבוהה".