"אנצח גם הפעם": בגיל שמונה עברה יעל אלוני (23) השתלת לב בבית חולים בילינסון. כעת, 15 שנה אחרי ותחת הכותרת "מצילים את יעלי", יוצאים בני משפחתה בקמפיין גיוס המונים במטרה לגייס מיליון שקל לכיסוי עלויות המחיה השוטפות של האם דורית ואחותה זוהר, המלוות אותה במסע הארוך להשתלת לב שני וגם כליה - הפעם בארה"ב.
קראו עוד:
אלוני, האחות הקטנה במשפחתה, הייתה רק בת שלושה חודשים כשלקתה בסיבוך של שפעת שפגע בשריר הלב שלה. "רגע של שמחה על תינוקת מתוקה שהצטרפה לשלושת אחיה, הפך לרעידת אדמה ששינתה לנו את החיים", מספרים בני המשפחה. כילדה, יעל חיה עם מגבלות פיזיות רבות. "אפילו וירוסים ומחלות פשוטות סיכנו את חייה. בזמן שילדות בגילה שיחקו בגן השעשועים והלכו לחוגים, בגיל שמונה היא סבלה מאי-ספיקת לב ועברה השתלת לב".
3 צפייה בגלריה
יעל עם הכלב שלה סקיי שאותו אימצה מבית שהזניח אותו
יעל עם הכלב שלה סקיי שאותו אימצה מבית שהזניח אותו
יעל עם הכלב שלה סקיי, שאותו אימצה מבית שהזניח אותו
(צילום: אלבום משפחתי)
את הלב הראשון תרמו לה הוריו של עמרי גילור ז"ל בן ה-12, שנפטר לאחר ששיחק בחולות שליד ביתו במושב קדימה. עומרי חפר לעצמו מנהרה, אך זו התמוטטה וקברה אותו תחתיה. במשך שלושה ימים הוא שכב בבית החולים עד שנקבע כי הוא במצב של מוות מוחי והוריו, שהחליטו לתרום את איבריו, סיפרו שחודשיים קודם לכן הוא ביקש מאימו לחתום על כרטיס אדי.

לאורך חייה, עשתה אלוני הכול כדי להשתלב בחיים שגרתיים ובגיל 16 אף השתתפה במקצה החמישה ק"מ של מרתון תל אביב. "המצב הבריאותי לא הפריע לי להיות ילדה שמחה", סיפרה אז אלוני בריאיון ל-ynet, "תמיד שמרתי על אופטימיות, היה לי כיף, אהבתי לשחק ולרקוד". לאחר סיום לימודיה היא התנדבה במסגרת השירות הלאומי בתיכון שבו למדה, כמורה-חיילת.
3 צפייה בגלריה
קמפיין גיוס תרומות יעל אלוני השתלת לב
קמפיין גיוס תרומות יעל אלוני השתלת לב
קרסה לפניי שבועיים. אלוני
(צילום: אלבום משפחתי)

"הרופאים אמרו שיעל לא תשרוד בישראל"

לפני כחודשיים, כשהיא בת 23, הידרדר מאוד מצבה הרפואי, והיא אושפזה במחלקת טיפול נמרץ לב בבית חולים בלינסון, עם אי-ספיקת לב ואי-ספיקת כליות. "הכול קרה לפני כשלושה שבועות. לילה אחד אחותי פשוט קרסה. היא הייתה ארבעה ימים בין חיים למוות וזה היה גם הרגע שבו הבינו הרופאים שגם הכליות שלה מחייבות השתלה. יעל מוטסת בטיסה דחופה, לקבל המשך טיפול בבית החולים היחיד בעולם שיכול להציל את החיים שלה - בית החולים בסן דייגו שבקליפורניה. הצוות הרפואי אמר לנו שבישראל היא לא תשרוד מאחר שהיא זקוקה בדחיפות להשתלות", סיפר אחיה עמית.
יעל אלוני: "אני בוחרת להילחם על החיים שלי שוב, ובטוחה שאנצח גם הפעם. אני מרגישה עטופה באהבה, המון אנשים שלא מכירים אותי תורמים, ועובדים קשה כדי שגיוס התרומות יצליח, וזה נותן לי את הכוח להמשיך"
ד"ר בן בן אברהםד"ר בן בן אברהםצילום: דוברות בילינסון
ד״ר בן בן אברהם, רופא בכיר ביחידה לאי ספיקת לב במערך הקרדיולוגי בבית החולים בילינסון, מוסיף: ״נכון להיום יש חוסר בתרומת לבבות בישראל ועלול לקחת זמן רב מדי עד שיימצא לב מתאים ליעל. מכיוון שארה"ב היא מדינה גדולה, יש לה סיכוי טוב יותר למצוא שם תרומת לב בזמן. סייעתי לה ביצירת קשר עם המרכז הרפואי בארה״ב ואני מלווה את יעל מרחוק. אני מתפלל שיעל תמצא לב חדש במהירות ותחזור לישראל להמשך טיפול״.
(כל סכום יעזור. מתוך קמפיין הגיוס)
בקמפיין הגיוס כתבו בני המשפחה: "המצב הרפואי של יעל לא טוב, גם הכליות שלה קורסות. היא חייבת לעבור השתלת לב וכליה בדחיפות ועד אז להיות בהשגחה של צוות רפואי מיומן ומנוסה. צפוי לה תהליך ארוך בהמתנה ללב, השתלה, מעקבים צמודים ושיקום. יעל ואמא שלנו, דורית, נמצאות יחד ונערכות לשהייה של כשנה וחצי בקליפורניה, על פי הערכת בית החולים. אנחנו חייבים את העזרה שלכם כדי לאפשר ליעל לעבור את התהליך הזה במקום היחיד שיכול לתת לה את החיים שלה בחזרה".
3 צפייה בגלריה
מפגש עם הסב (97) בטיפול נמרץ לאחר חודשיים שלא נפגשו וכמה שעות לפני הטיסה
מפגש עם הסב (97) בטיפול נמרץ לאחר חודשיים שלא נפגשו וכמה שעות לפני הטיסה
במפגש עם הסב (97) בטיפול נמרץ, לאחר חודשיים שלא נפגשו וכמה שעות לפני הטיסה לארה"ב
(צילום: אלבום משפחתי)
עלויות המחייה השוטפות עומדות על כמיליון שקל, כאשר בית החולים בארה"ב מחייב את המשפחה בשני מלווים. עד כה, חמישה ימים לסיום הקמפיין, גויסו רק כ-40 אחוז מהיעד. "זה לא פשוט עבורנו לצאת בגיוס פומבי כזה. גם ליעל לא קל בכלל", מודים במשפחה. "זאת סיטואציה ממש לא פשוטה וגם קצת מפחידה", אלוני משתפת ממיטתה בבית החולים, "אבל ניצחתי כבר בעבר. אני בוחרת להילחם על החיים שלי שוב, ובטוחה שאנצח גם הפעם. אני מרגישה עטופה באהבה, המון אנשים שלא מכירים אותי תורמים, ועובדים קשה כדי שגיוס התרומות יצליח, וזה נותן לי את הכוח להמשיך".