כשנודע לגיל ניצן שאחיו רן (41) זקוק לתרומת כליה, הוא לא היסס לרגע ומיד הסכים לתרום. הכליות של רן הפסיקו לתפקד בהדרגה לפני ארבע שנים, וכיום התפקוד שלהן עומד על 10% בלבד.
קראו עוד:
"אחי אמור היה לקבל כליה מאשתו", מספר גיל, איש יחסי ציבור בן 50. "היא עברה את כל הבדיקות, וכבר נקבע מועד לניתוח, לפני חודשיים, אבל ברגע האחרון החליטו הרופאים שהיא לא מתאימה. מיד החלטתי לתרום לו כליה בעצמי. לפני כמה שנים חשבתי לבצע תרומת כליה אלטרואיסטית, אבל זה לא קרה בסוף. אני זוכר שראיתי כתבה בטלוויזיה על אדם שתרם כליה, והבן שלו אמר, 'זו פעם ראשונה שאני רואה שגם גבר יכול להביא חיים'. זו זכות גדולה לתרום כליה. אלוהים נתן לנו שתי כליות אז אפשר לתרום אחת, מה גם שאני תורם לאחי, שכל החיים לפניו, והוא רוצה לחיות. עזרו לי להציל את אחי", הוא מבקש.
2 צפייה בגלריה
רן וגיל ניצן
רן וגיל ניצן
האחים גיל (מימין) ורן ניצן. "זו זכות גדולה, לתרום כליה"
רן ניצן גר בפיניקס, אריזונה, ועובד שם כמנעולן. הוא נשוי ואב לשני ילדים, בנג'י (חמש) ו-ויקטוריה (שנתיים). כשהודיע לו אחיו על הסכמתו לתרום לו כליה, הוא דיווח על כך לרשויות הבריאות המקומיות, ואלו דרשו שהאח יעבור את הבדיקות הרלוונטיות בארה"ב. בינתיים, עבר גיל בדיקות בישראל ונמצא מתאים לתרומה. ב-3 באפריל הוא מתכוון לטוס לפיניקס לצורך ביצוע בדיקות נוספות, כולל ועדות רפואיות והערכות פסיכולוגיות. אם יימצא מתאים ויעבור ניתוח, יצטרך להישאר בארה"ב למשך שלושה חודשים לאשפוז ולהחלמה. בתקופה זו, לא יוכל להתפרנס מעבודתו, ויהיה עליו לממן בעצמו את השהייה הארוכה.
2 צפייה בגלריה
רן ניצן
רן ניצן
רן ניצן עם ילדיו. "כל החיים לפניו"
העלויות של תרומת הכליה, האשפוז וההחלמה מסתכמות ב-220 אלף שקל, לאחר שחלק מההוצאות משולמות על ידי הביטוח הרפואי. האחים פונים כעת לציבור בבקשה לסיוע בגיוס הסכום הדרוש. הכסף יועבר לגיל עם התקדמות הבדיקות והשהייה באריזונה. אם יתברר שהוא לא מתאים לתרומה, יתרת הכסף תועבר לאחיו, שגם הוא זקוק לסיוע, שכן הוא צפוי לאשפוז ממושך עד שיימצא לו תורם אחר, ולזמן החלמה.
לתרומה ולפרטים נוספים - הקליקו כאן