צעד חשוב בדרך לחקר הסרטן: בני הזוג האמריקנים-יהודים סוזן והנרי סמואלי הודיעו על תרומה בסך 120 מיליון שקל להקמת מכון מחקר ופיתוח בבית החולים בילינסון, בתקווה למציאת טיפולים ואבחונים חדשים למחלות הסרטן. בראש המכון ישמש פרופ' גל מרקל, שמנהל גם את מרכז דוידוף לסרטן.
קראו עוד:
לדברי פרופ' מרקל, נעשים ברחבי העולם מאמצים ומשאבים גדולים לחקר מחלות הסרטן העומדות בראש המחלות הקטלניות בעולם: "אנו שואפים לפרוץ דרך מהרמה המולקולרית ועד הרמה הדיגיטלית, במטרה לרפא ולהאריך את תוחלת חיי חולי הסרטן, תוך שיפור איכות חייהם. מכון סמואלי ישלב מומחי בינה מלאכותית, חוקרי התנהגות, מדעני סרטן, והצוות הקליני הייחודי של מרכז דוידוף, ביחד עם מאגרי נתונים מהגדולים בעולם - שעומדים לרשותנו בזכות הכללית. ביחד נפענח את מפת הסרטן והטיפול בו מחדש. נייצר תובנות חדשות המתבססות על צירי מידע שלא נבחנו עד כה, שיזוקקו לפיתוח גישות ופתרונות טכנולוגיים מקוריים או בשותפות עם מומחים ותעשיות מכל העולם. אני נרגש שאנו, במרכז דוידוף, נוביל קו מחשבתי מחקרי חלוצי שיתווה את הדרך לטיפול בסרטן בעולם".
2 צפייה בגלריה
סמואלי  הנרי וסוזן
סמואלי  הנרי וסוזן
הציפייה שלנו היא שמכון סמואלי יאתגר את התפיסות הקיימות. בני הזוג סמואלי
(צילום: UCLA)
התורמים, ד"ר סוזן ופרופ' הנרי סמואלי, אמרו: "קפיצת המדרגה המשמעותית הבאה בחקר הסרטן תנבע ממיזוג מדעי של גישת 'האדם במרכז' יחד עם רפואה מחקרית וביולוגיה תרגומית, שיואץ באמצעות טכנולוגיה פורצת דרך של בינה מלאכותית. הציפייה שלנו היא שמכון סמואלי יאתגר את התפיסות הקיימות וייצר עתיד טוב יותר עבור חולי סרטן. אמת המידה האמיתית להצלחת המכון תהיה אימוץ של החדשנות שלנו במכונים מובילים אחרים מסביב לעולם. אנחנו מאמינים במנהיגות של פרופ' גל מרקל, במערך הרפואי הייחודי וברוח של מרכז דוידוף, בית חולים בילינסון וקבוצת כללית, להוציא לפועל בהצלחה את המיזם האדיר הזה״.
2 צפייה בגלריה
מרכז דוידוף
מרכז דוידוף
מרכז דוידוף
(צילום: דוברות בילינסון)
זו לא תרומתם הראשונה של בני הזוג לקידום המחקר בישראל. בשנת 2019 תרמה משפחת סמואלי 20 מיליון דולר לקידום מחקר ופיתוח באוניברסיטת תל אביב. פרופ' הנרי סמואלי הוא המייסד ויו"ר חבר המנהלים של חברת ברודקום, אחת מחברות השבבים המובילות בעולם לתחום תקשורת רחבת פס ותקשורת אלחוטית. ד"ר סוזן סמואלי עוסקת בפעילות פילנתרופית לקידום הבריאות.