אחיה אלפי בן ה-28 מירושלים הוא לוחם במילואים בהנדסה קרבית וגם מורה ליוגה. שילוב שלכאורה נראה בלתי אפשרי, אבל אלפי לא רק שמשלב בין השניים בהצלחה, הוא אפילו "לקח" את היוגה איתו לעזה, והעביר תרגולים ללוחמים, וכתב על זה פוסט נרגש ששותף ברשתות. "שיתוף הפעולה מצד כולם, היה מעל ומעבר, כולם כל כך צמאים לרגע של שקט", הוא מספר ל-ynet Live. צפו בריאיון איתו:
מתי החלטת שהיוגה לא "נשארת" בשטחי הכינוס אלא ממשיכה איתך לתוך הרצועה? "זה קרה כבר כשהתגייסתי, אבל ההחלטה הסופית התקבלה באוטובוס בפעם הראשונה שנכנסנו לעזה, כשאני מנסה ככה למצוא בתוכי את התשובה לשאלה, איך אני נכנס להילחם כשכל החיים שלי זה לתרגל אהבה ולתרגל שלום ולתרגל חיבור. הבנתי שיוגה זה חיבור, ובאותו רגע החלטתי למרות שעכשיו אני צריך להילחם ואני שלם עם זה לחלוטין, אני מביא את האנרגיות ואת הכוחות האלה של אהבה ושלום וחיבור לכל מקום שאהיה בו ולכל דבר שאצטרך לעשות". צפו בפוסט של חנוך דאום ששיתף את הפוסט של אלפי:
כשאתה מעלה את זה בפעם ראשונה בפני הלוחמים האחרים, מה היו התגובות? "תגובות מדהימות. כולם כל כך צמאים לרגע של שקט, לרגע של התבוננות, לרגע שמישהו יגיד להם רק תשבו ותנשמו, לא צריך לעשות כלום עכשיו. וזה נפלא, כולם אמרו: 'בטח, איזה כיף, קדימה, יאללה מתרגלים'".
"אני מרגיש שאני שליח, בכל מקום שבו אני נמצא ולכל אדם שמסביבו אני נמצא. אני צריך להעביר את האור הזה, את השקט הזה, לשם כך באנו לעולם"
איך מרגיש הרגע הזה של השקט, כשמסביב התותחים רועמים? "סוריאליסטי לגמרי. זה לשבת בתוך בית בעזה, פיצוצים מסביב, רעש ובלגן והקשר ברקע. אבל דווקא בתוך זה, התודעה יודעת שזה מה שהיא צריכה עכשיו והיא מתכווננת, וזה היכולת של לתרגל יוגה ולתרגל מדיטציה. זה לא משנה איפה אתה נמצא, זה להיות קשוב לעצמך".
1 צפייה בגלריה
יוגה בבית חאנון
יוגה בבית חאנון
יוגה בבית חאנון. מחזה סוריאלסטי
זו לא פעם ראשונה שאנחנו שומעים על יוגה בהקשר של המלחמה. חטופים שחזרו מספרים שכרמל גת שהיא גם עוסקת גם ביוגה, עזרה להם בתוך השהות שלהם עם זה. "שמעתי על זה וזה מדהים, פשוט נפלא. איזה תעצומות נפש. אני מאוד מתחבר לזה, למקום הזה שבו אני כמורה ליוגה, אני מרגיש שאני שליח, בכל מקום שבו אני נמצא ולכל אדם שמסביבו אני נמצא. אני צריך להעביר את האור הזה, את השקט הזה, לשם כך באנו לעולם".
איך החוויה של לצאת מעזה ולחזור הביתה? "בהתחלה היה מאוד קשה. זו מציאות אחרת שצריך פתאום להתרגל אליה. כדי לעשות את הסוויץ' הזה, בחרתי ללכת לשבוע של ויפסאנה, ממש שבוע שלם בלי טלפון, רק מדיטציה. פשוט להחזיר את המודעות שלי לאיפה שאני נמצא ולבחור מחדש. צריך לדעת לאזן בין הקשר שלך עם העולם ועם עצמך. זו אמנות גדולה לעשות את זה".
הוא מסכם ואומר: "ועוד דבר בהקשר של השילוב הזה. אני מגיע גם מעולמות היהדות וגם מהיוגה, ומספרים על דוד המלך שהיו לו בדיוק את שני הקטבים האלה, שהוא ידע גם מתי להיות במלחמה ולהיות לוחם ולעשות מה שצריך במלחמה וגם להיות מאוד מאוד עדין ורגיש ולכתוב תהילים ולכתוב שירה.
"אני שואב מהחיבור הזה ומהדמות שלו, בתוך ההקשר שבו אנחנו נמצאים, וגם כשאני אצטרך לחזור למלחמה, אז בעזרת השם אעשה זאת גם".