על פי ארגון הבריאות העולמי מחלת לב כלילית, שגורמת למצבים כמו התקף לב ואי ספיקת לב, היא לא רק גורם המוות מספר אחד בעולם, אלא גם הסיבה העיקרית לאשפוזים בבתי חולים.
בישראל הקטנה שלנו, ישנם מעל למיליון בני אדם שמאובחנים עם מחלת לב כל שהיא, ומדי יום 55 אנשים בישראל עוברים התקף לב. 20 אלף בשנה!
החדשות הטובות הן ש 80% ממחלות הלב וכלי הדם של הלב ניתנות למניעה.
שמי גיל מלצר. אני חולה לב. אני גם המייסד והמנכ"ל של אגודת הלב הישראלי - העמותה היחידה בישראל למען מטופלי לב וכלי דם של הלב. נולדתי עם מום בלב. בגיל 30 עברתי את השבץ המוחי הראשון שלי ומייד בעקבותיו הוכנסתי לניתוח לב פתוח מספר אחד. בגיל 51 עברתי את אותו סרט, רק הפוך. הפעם חטפתי את השבץ במהלך ניתוח לב השני שלי.
כפי שציינתי בהתחלה, מחלת לב כלילית היא הרוצח מספר אחת בעולם. אגב, יותר מכל מחלות הסרטן גם יחד. ובכן, מה שגורם למחלה הזו.. היא סתימה בעורקים. ומה גורם לעורקים להיסתם ? נכון ! טרשת עורקים או במילים פשוטות יותר, אורח חיים לא בריא: כולסטרול גבוה, סוכר גבוה, חוסר בפעילות גופנית, עישון, השמנה ולחץ נפשי.
אתם יודעים מה משותף לכל אלו ? נכון ! בכל אלו ניתן לשלוט. למעשה אם מפחיתים אותם, אז מפחיתים את הסיכון שלנו לחלות במחלת לב כלילית ב 80% ! מטורף , לא ?
אני רוצה לשתף אתכם בנוסחה פשוטה מאד וקלה ליישום שמאד חשוב שתזכרו: "אורח חיים בריא מפחית משמעותית את הסיכון למחלת לב כלילית, שהיא גורם התמותה מספר אחד בעולם".
צפו בשיחת הבריאות של גיל מלצר:
אם תזכרו את הנוסחה הזו ותיישמו 3 טיפים פשוטים וקלים ליישום, אני מתחייב בפניכם שלא רק שזה ישפר את הבריאות שלכם בצורה משמעותית, אלא בעיקר יקטין את הסיכון שלכם לחלות במחלת לב. שווה, לא?
טיפ מספר 1 - בדיקות דם: כנסו לאתר של אגודת הלב הישראלי, לחצו על הכפתור שמופיע עליו המספר 80% ומייד תשלח אליכם חזרה במייל הרשימה הכי טובה של בדיקות דם, שאי פעם קיבלתם. עשו את הבדיקות האלו והקשיבו להמלצות רופא המשפחה שלכם, כיצד לתקן את כל התוצאות.
טיפ מספר 2 - פעילות גופנית: הליכה משפרת את בריאות הלב. חד משמעית! היא מפחיתה סיבוכי סוכרת, מורידה את רמות הכולסטרול, מונעת יתר לחץ דם, ואפילו משפרת את מצב הרוח. הטיפ שלי: איפה שאתם יכולים השתמשו במדרגות במקום במעלית. בין אם זה בבית, במשרד ואפילו בקניון. עשו את זה בקצב שלכם. העיקר להפעיל את הגוף. ככלל - לכו כמה שיותר ברגל. תתחילו עם חצי שעה ביום. פעמיים שלוש בשבוע. בשכונה שלכם. בפארק. בחוף הים, איפה שבא לכם, העיקר שתפעילו את הגוף.
טיפ מספר 3 - מים ואוכל: שתו לפחות ליטר וחצי מים ביום, שזה בערך 6 כוסות. כמות זו יכולה להפחית את תחושת הרעב וגם את צריכת הקלוריות. בנוסף, זה מסייע לשטוף את הרעלים מהגוף ובכך להפחית את הכולסטרול בדם וגם משפר את תפקוד הכבד בסינון השומנים מהר יותר. בהקשר לאוכל – את מוצרי המזון המכילים מדבקות אדומות (שומן רווי בכמות גבוה / נתרן (מלח) בכמות גבוהה / וסוכר בכמות גבוהה) השאירו על המדף וקנו רק מוצרים שיש עליהם מדבקות ירוקות.
לסיכום זכרו :
אורח חיים בריא מפחית משמעותית את הסיכון להתפתחותן של מחלות לב, שמהוות את גורם המוות מספר אחד בעולם. אם תשכילו ליישם את 3 הטיפים הקלים שנתתי לכם ותתמידו בזה, מתחייב שתפחיתו משמעותית את הסיכון שלכם לפתח מחלת לב כלילית.
ואל תשכחו - כנסו לאתר של אגודת הלב הישראלי ולחצו על כפתור 80%. בואו נשמור על בריאות הלב שלנו - זה קל ובעיקר משתלם!
שיחת הבריאות בשיתוף פורום ריבוט המעודד חדשנות ויזמות ישראלית במערכת הבריאות ואת השיח הציבורי בתחום. שיחות בריאות נוספות
בשיתוף פורום Reboot