בילינסון הוא בית החולים המוביל בביקוש לסטאז' מצד סטודנטים לרפואה. כך עולה מנתוני משרד הבריאות המעודכנים. זו השנה השנייה ברציפות שבית החולים מדורג במקום הראשון בהעדפת הסטאז'רים, כאשר 17.2 אחוזים מתוך 704 הסטודנטים העדיפו לעבור את הסטאז' בו.
בית החולים איכילוב הגיע למקום השני עם 16.1 אחוזים ולמקום השלישי הגיע בית החולים מאיר בכפר סבא. אחריהם רמב"ם, כרמל ושיבא. חמשת בתי החולים שדורגו בתחתית הביקוש של הסטאז'רים: הלל יפה, העמק, זיו, הגליל בנהריה ובית החולים פוריה, שהגיע למקום האחרון. בית החולים כרמל שיפר את הדירוג שלו לעומת השנה. יש לציין ששיעור הסטודנטים המתגוררים באזורים גיאוגרפים שונים משפיע על הבחירה, כך שמובן שבתי חולים מרוחקים באזור הצפון, למשל לא יופיעו בראש הטבלה.
מהנתונים עולים פערים משמעותיים בין גודל בית החולים ומיקומו הגיאוגרפי – לביקוש. על פי הנתונים עולה כי מרבית הסטאז'רים מעדיפים לעבור את ההתמחות בבתי החולים במרכז או בבתי החולים הגדולים.
לאחר פרסום הנתונים, בבילינסון בירכו על ההישג. "זה הישג אדיר ואמירה משמעותית של דור העתיד של רופאי ישראל", אומר ד"ר איתן וירטהיים מנהל בית החולים. "מחמאה גדולה להיות נבחרים – זו השנה השנייה ברציפות. הסטאז'רים נכנסים הופכים להיות חלק נכבד מהצוות הרפואי שמוביל את בילינסון בכל אתגרי הרפואה, ובפרט בתקופה זו של הקורונה".
1 צפייה בגלריה
ד"ר איתן וירטהיים
ד"ר איתן וירטהיים
ד"ר איתן וירטהיים."הישג אדיר ואמירה משמעותית של דור העתיד של רופאי ישראל"
(צילום: שלומי יוסף)
"הסטאז'רים הם חלק משמעותי ובלתי נפרד מהצוות הרפואי בבית החולים", אומר ד"ר מאור ממן, סגן מנהל בית החולים. "הסטודנטים בחרו בבילינסון זו השנה השנייה ברציפות בזכות האיכות הרפואית, היחס האישי החם לו הם זוכים והאופק המקצועי שהם רואים בבית החולים. הסטאז'רים מקבלים תוכנית סטאז' מותאמת אישית וגמישה, ונחשפים לרפואה מתקדמת ופורצת דרך ולמיטב המומחים והטכנולוגיות הרפואיות תוך כדי מימוש עצמי בצורה הטובה ביותר".