"קופות החולים ערוכות לחלוטין לחיסוני הילדים", אומרת היום (ב') לאולפן ynet ד"ר אפרת וקסלר, מנהלת תחום רפואת ילדים בקופת חולים מאוחדת. "מבחינת המנגנון - זימון תורים, חדרי האחיות - אין הבדל משמעותי בין חיסוני הילדים לחיסונים שניתנו עד כה. אנחנו ממתינים שהחיסונים יגיעו".
קראו עוד:
ד"ר וקסלר הזכירה שהמינון של חיסון הילדים הוא שליש מהחיסון שמקבלים מבוגרים ובני נוער. "ברגע שהחיסונים יגיעו לארץ ויפוזרו בין קופות החולים, נקבל את הנחיות משרד הבריאות, ובתוך כמה ימים, להערכתי, נתחיל לחסן את הילדים", היא אומרת.
1 צפייה בגלריה
חיסון ילדים חיסונים מתחסנים
חיסון ילדים חיסונים מתחסנים
"לא כל הילדים עוברים את הקורונה בקלות", אומרת ד"ר וקסלר
(צילום: shutterstock)
ד"ר וקסלר גם ציינה כי בקופת חולים מאוחדת נערך סקר בקרב הורים על נכונותם לחסן את ילדיהם. "כ-50% מהנשאלים אמרו שהם יחסנו את הילדים, כ-16% אמרו בוודאות שהם לא יחסנו, והיתר מתלבטים", אמרה.
כשנשאלה אם אינה חוששת שהרגיעה הנוכחית במצב הקורונה תגרום להורים לא לחסן את ילדיהם, השיבה: "אני רוצה להזכיר שגם כשאושרו החיסונים לבני 12 ומעלה, הייתה תקופת רגיעה, ובהתחלה באמת היה איזשהו דשדוש: אנשים לא מיהרו לחסן את ילדיהם. בערך שבועיים אחר כך הגיעה התפרצות נוספת של המגפה, וראינו עלייה בשיעור ההתחסנות.
"גם כשאושרו החיסונים לבני 12 ומעלה, הייתה תקופת רגיעה, ובהתחלה באמת היה איזשהו דשדוש: אנשים לא מיהרו לחסן את ילדיהם. בערך שבועיים אחר כך הגיעה התפרצות נוספת של המגפה, וראינו עלייה בשיעור ההתחסנות"
"אפשר להבין את זה. אנשים חיים בתחושה שכרגע אין מה למהר, אבל בואי נזכיר שהמדינה פתוחה, השמיים פתוחים, באירופה יש השתוללות, הווריאנט הבא יגיע, ואף אחד מאיתנו לא יודע עד כמה הוא יהיה אלים לילדים, כך שאם אנחנו משאירים כיס של ילדים לא מחוסנים - המחלה תתפרץ אצלם. לשמחתנו, רוב הילדים עוברים את המחלה בקלות, אבל יש גם מקרים קשים וסיבוכים".