"אני לא זוכר תוצאה של 73 מול שניים בשום אירוע - רוב מוחץ בעד חיסון הילדים. היה ברור שהכול יאושר וצריך לרוץ עם הנושא הזה. תראו מה קורה באירופה, צרפת, גל חמישי בבריטניה", כך אומר הבוקר (ה') באולפן ynet פרופ' יהודה אדלר, מומחה לקרדיולוגיה, פנימית ומנהל רפואי.
עוד על חיסוני הילדים:
יושבים שם 75 אנשים עם דעות שונות ואחרות וגם בבני נוער לא ראינו תוצאות כאלה מובהקות. "כי החיסון מציל אותנו ממות מקורונה, וכדי להגיע לחיסון עדר צריך לחסן ילדים כדי שלא יהיו עם PIMS ופוסט קורונה. שכל הורה יעשה מה שהוא חושב. חוסנו מיליון ילדים בארה"ב - זה קצר מועד אבל לא שמעתי על קטסטרופות, וזה מיליון ילדים - זה המון".
מלי קושא, אחות ראשית במאוחדת, את מהנהנת לדברים באולפן. "לגמרי. החיסוניות יורדת והדרך לשמור על שגרת חיים היא להמשיך לחסן, כי הגל החמישי בוא יבוא. ישראל התברכה בארבעה מיליון מחוסנים בחיסון שלישי ואנחנו רוצים להמשיך לחסן, כדי למנוע את הסבל מההורים ומהילדים"
1 צפייה בגלריה
ילדים מתחסנים בארה"ב
ילדים מתחסנים בארה"ב
החיסונים בארה"ב. מיליון כבר חוסנו
(צילום: AFP)
האם אתם ערוכים? בקבוקונים הספציפיים עוד לא הגיעו באופן מלא אבל כבר יודעים איך זה יתבצע? "אנחנו ערוכים, חיסנו 75 ילדים במסגרת חריגים, ללא עדות של תופעות לוואי וזה רק אצלנו, במאוחדת. מבחינת ההערכות, הכינו בקבוקונים ייעודים בצבעים שונים, סגול למבוגרים וכתום לילדים, במינון של שליש ממנת מבוגר, כשכל בקבוקון מכיל 10 מנות. הצוותים מתודרכים וערוכים ורק מחכים שיבואו ושנמשיך בשגרת חיים. מעבר לחולי, ה-PIMS היא דלקת רב מערכתית סוערת. מדובר באשפוז בטיפול נמרץ, זה סבל נוראי. והלונג קוביד - 10% מהילדים סובלים מפגיעה קוגניטיבית".
לא עדיף שהמבצע יתמקד בקופות החולים? הן הוכיחו שהן יודעות להוציא את המהלך הזה באופן הכי יעיל שיש "דעתנו קצת שונה, אנחנו בעונת שפעת מחסנים את מרבית הילדים בבת הספר. אפשר לחסן בו-זמנית לקורונה ולשפעת, אין סיבה שלא - למה לטרטר שוב ילדים?"
החיסון מעט שונה בסיטואציה הנוכחית, כי זו פעם ראשונה וגם ככה קיים חשש מחיסון שאני לא מכיר, למה לתת גם שפעת במקביל? "בשגרה אנחנו נותנים כמה חיסונים במקביל".
פרופ' אדלר: "אנחנו כבר זמן רב עם החיסון. די עם הפחד של המתנגדים - אפשר להציע את החיסונים בקופות ובבתי הספר וההורים יחליטו איפה לעשות".