ביום ראשון הקרוב יתכנסו כ-2,500 משתתפים, קרדיולוגים, משקיעים ומנהלי חברות, כמחציתם מחו"ל, לכנס מהגדולים בעולם לחדשנות בקרדיולוגיה שייערך בתל אביב. פרופ' חיים לוטן, אחראי חדשנות רפואית, ביה"ח הדסה ירושלים; ופרופ' רפי ביאר, דירקטור כנס ici ונשיא אגודות ידידים ברמב"ם, מספרים לאולפן ynet מה צפוי בכנס, שייערך השנה סוף-סוף בלייב לא בזום.
קראו עוד:
"באופן פרדקוסלי, דווקא בתחום שלנו הקורונה שימשה כזרז לפתח את הנושא של רפואה מרחוק ורובוטיקה, וישראל בתחום הזה היא מעצמה", מסביר פרופ' לוטן. "מנכ"לים של החברות הגדולות בעולם באים לארץ ללמוד ולהתרשם מכל החידושים. אותו שעון רפואי שהראינו לפני מספר שנים - היום מאושר על ידי ה-FDA. יש לנו מכשירים חדשים שמאפשרים לצנתר מרחוק בצורה רובוטית, פיתוחים שנראו לנו כמו מדע בדיוני".
פרופ' לוטן: "יש לנו מכשירים חדשים שמאפשרים לצנתר מרחוק בצורה רובוטית, פיתוחים שנראו לנו כמו מדע בדיוני"
פרופ' רפי ביאר מסביר איך קרה שישראל נהייתה מעצמה של פיתוחים בתחום הקרדיולוגיה הפולשנית: "קודם כול זה בעזרת ההייטק שזלג לרפואה. בנוסף, בתי החולים מכילים רופאים שיש להם חדשנות ויזמות בדם. יש לנו כמה דוגמאות של חברות שצמחו דווקא מיזם שבא מבית חולים. צמח כאן מנגנון במספר בתי חולים שמעודד את הרופאים לחדשנות וזה מוביל את התעשייה. כל זה, עם העזרה של העולם גם בהשקעות, מביא לתוצאה הזו".
1 צפייה בגלריה
הדמיה של לב רפואה דיגיטלית טכנולוגיה רפואית
הדמיה של לב רפואה דיגיטלית טכנולוגיה רפואית
"פיתוחים שנראו לנו כמו מדע בדיוני"
(צילום: shutterstock)
יהיו בכנס גם משקיעים? "כן. יש לנו מושב שיביא את הסטרטאפים והמשקיעים. כבר עכשיו יש יותר מ-20 משקיעים גדולים בארץ ובעולם שביקשו להיות שותפים בעולם מול עשרות חברות סטרטאפ, כך שאין ספק שהכנס הזה מהווה מקום מפגש לעוסקים בתחום, גם לרופאים וגם למהנדסים, ולכסף הגדול. יש לנו למעלה מאלף משתתפים מרחבי העולם שבאים ללמוד ולהשקיע".