בשיתוף מכון אברהמסון

4 צפייה בגלריה
לי קומיסיונרו
לי קומיסיונרו
לי קומיסיונרו
"אני שוקלת 50 קילו פחות אחרי גמילה מסוכרים ומפחמימות ממכרות", (23) מספרת לי קומיסיונרו על התהליך שעברה: "אהבתי לאכול ג'אנק פוד, אף פעם לא הייתי ילדה רזה וזה לא הפריע לי. בגיל 19 אמי הציעה שנלך יחד לטיפול. ביום הטיפול הלכנו לבית קפה והזמנו אוכל עם כמות לא מבוטלת של סוכר, הרגשתי בחילה ולא הצלחתי לאכול. על אף שניסינו לאתגר את עצמנו ליד מאפיות, הריח לא עשה לי את זה והחשק לא התעורר. כבר חמש שנים שאני דבקה בתוכנית".

"29 קילו פחות ולא קשה לי בלי פחמימות"

"לפני שהגעתי לאברהמסון הייתי מיואשת לחלוטין. שקלתי 132 קילוגרמים והגעתי למצב שאני לא יכולה לזוז או לתפקד, לא עם הילדים שלי וגם לא בגן. התנהלתי בישיבה, וכבר לא יכולתי לחיות עם עצמי", מספרת שלי מנשה (36), נשואה ואם לשניים, גננת ובעלת גן ילדים ממודיעין, שירדה בחצי השנה האחרונה 29 קילוגרמים וממשיכה לרדת.
"בעברי ירדתי 40 קילוגרמים לאחר ניתוח בריאטרי ו-3 שנים אחרי עברתי ניתוח בריאטרי נוסף. חצי שנה לאחר הניתוח השני חטפתי זיהום קשה וסבלתי מכאבי תופת. נשלחתי לניתוח חירום, שאחריו לא התעוררתי שמונה ימים, והייתי מורדמת ומונשמת. עם הטראומה הזו, בחרתי להישאר שמנה, חיה ומאושרת, מאשר מסכנה וסובלת".
היא מספרת: "לפני חצי שנה הרגשתי שאין מנוס ושאני חייבת לנסות משהו חדש, ופניתי לאברהמסון. ובאמת, מאז טיפול הגמילה משהו בראש שלי השתנה. אני אדם נורא פחמימתי - לא היה יום שלא אכלתי בבוקר שני כריכים, והיום אני כל פעם בהלם מחדש, שאני לא נוגעת בג'חנון, בפסטות או בפיצות ואפילו לא קשה לי.
"היום אני מרגישה במקום טוב יותר, רגועה, שלווה ושפויה. הראש שלי חד, אני חזקה, אנרגטית וקלילה יותר. אני אפילו מרגישה שהקיבה הצטמקה ואני שבעה מאוד לאחר ארוחה קלה. זו הגשמת כל החלומות שלי. ירדתי 2 מידות, אני נושמת טוב יותר. בנוסף, מבחינה בריאותית לא קיבלתי מחזור במשך חמש שנים, וחודשיים אחרי הטיפול באברהמסון קיבלתי מחזור. אני אמא שמחה יותר ופעילה יותר, גננת פעילה יותר וגם בן הזוג שלי מאוד מפרגן ומרוצה".
היא מסכמת: "יש לי עוד דרך לעשות, אבל היום אני אוכלת רק כשאני רעבה. פחמימות לא מפתות אותי. היום אני מרגישה שאני על הגל".
4 צפייה בגלריה
אריאל דרעי
אריאל דרעי
אריאל דרעי

"ניסיתי המון דיאטות אבל שום דבר לא עבד"

"כשהייתי בן 18 סבלתי מהמון בעיות בריאותיות, התקשיתי בהליכה והתנשפתי אפילו אחרי 5 דקות של פעילות פיזית. התביישתי ללבוש חולצות לבנות, והרגשתי לא נעים עם הגוף שלי", מספר אריאל דרעי (19), סטודנט מבית שאן, ששקל עד לפני שנה 138 קילוגרמים בגובה של 1.90 מטר.
"חייתי על שוקולד ועל אוכל מהיר. כדי לשבוע אכלתי כמויות רבות של אוכל ללא הפסקה. אחר כך בקושי יכולתי לזוז. הגעתי למצב של ייאוש - לא ידעתי אם אי פעם אצליח לרזות ולהרגיש טוב עם עצמי. ניסיתי המון דיאטות אבל שום דבר לא עבד".
הוא מספר: "לאברהמסון הגעתי בזכות המלצה של דודה שלי, שהפחיתה משמעותית ממשקלה לאחר שהפסיקה לאכול סוכר ופחמימות ממכרות. אמא שלי העירה אותי בוקר אחד ואמרה שאני חייב לנסות.
"אחרי הטיפול כל החשקים שהיו לי נעלמו, כאילו שכיבו את המתג של המתוקים, והדליקו את המתג של הכוח הרצון. הטיפול השתיק את המחשבות שלי על אוכל. אם פעם הייתי אוכל בכיף שוקולד למריחה בכפית, היום אני נגעל.
"מאז טיפול הגמילה הפחתתי 47 קילוגרמים ואני ממשיך לרדת. שבועיים אחרי הגמילה נרשמתי למכון כושר. היום אני מתאמן כל יום במכון, מקפיד על כוח ואירובי, ואין לי קפלי שומן".
הוא מסכם: "כל מי שמכיר אותי בהלם מוחלט מהשינוי שעברתי. דודה שלי לא זיהתה אותי, ובנות מתחילות איתי. זה שינה לי את החיים. אני לא מאמין שהגעתי למצב הזה. אני יותר בריא, הביטחון העצמי שלי עלה ואני מרגיש טוב יותר".
4 צפייה בגלריה
יוסף לביא
יוסף לביא
יוסף לביא

"אפילו הרופאה התקשרה בהתלהבות לשאול מה עשיתי"

"לאחרונה בדיקות הדם שלי הראו שאני סובל מערכים מאוד גבוהים של שומנים בדם וכולסטרול. רופאת המשפחה שלי התקשרה אליי בבהלה ואמרה שאם לא אטפל בעצמי, זה לא ייגמר טוב. עם המוטיבציה הזו פניתי לאברהמסון.
"ניסיתי לרדת במשקל במשך הרבה שנים. כמי שמופיע על במות, רציתי להיראות ולהרגיש טוב, ולא הצלחתי להתמיד בשום דיאטה יותר משבוע. יש לי סדר יום משוגע: אני עובד 19 שעות ביום, מופיע באירועים וחשוף כל הזמן לפיתויים", מספר יוסף לביא (43), נשוי ואב לשלוש בנות, מוזיקאי ואיש בקרת איכות, ממושב גאולים, ששקל 111 קילוגרמים, ובתוך חמישה חודשים ירד 22 קילוגרמים ממשקלו.
"אחרי טיפול הגמילה מהדחף לסוכר ולפחמימות ממכרות, ירדתי לקנות לעצמי פחית קולה והופתעתי לגלות שההשפעה של הגמילה היא מיידית: שתיתי שלוק אחד מהפחית ולא יכולתי לבלוע. הקולה לא הייתה טעימה יותר. כשחזרתי הביתה התכוננתי להופעה, וביציאה מהבית קלטתי שלא פתחתי את ארון החטיפים כמו בדרך כלל. גם כשהגעתי להופעה, המבחר שהיה בבופה לא דיבר אלי".
"רציתי הוקוס פוקוס וקיבלתי. אני מקבל מאברהמסון הדרכה וליווי - לכל שאלה או בקשה יש מענה מיידי. הילה המלווה הצמודה שלי פשוט מדהימה, חברותית ונעימה. ההקשבה והעצות שלה תורמים לירידה במשקל בקלי קלות. לכל בעיה שאני מציג, יש לה תמיד תשובה שפותרת הכל. כל התהליך הוא בסגנון שונה ואחר לגמרי ממה שהכרתי בעבר. בדיקות הדם שלי היו מתחת לכל ביקורת, ניסיתי שיטות אחרות ורק אברהמסון שינו את התמונה מקצה לקצה. הטיפול והליווי שלהם הם הצלת חיים".
הוא מספר: לאחר ירידה של 14 קילוגרמים במשקל. אפילו הרופאה התקשרה בהתלהבות לשאול מה עשיתי. אני מרגיש קליל יותר: קל ללכת, לרוץ, להתכופף ולשרוך שרוכים. היום אני עולה על הבמה בביטחון, והתגובות מאשתי, מהמשפחה ומהחברים מאוד מפרגנות".
לפרטים נוספים על שיטת אברהמסון - לחצו כאן
בשיתוף מכון אברהמסון