למרכז הרפואי הגליל הגיעו בימים האחרונים שתי נשים הרות לא מחוסנות שחלו בקורונה, אושפזו במצב קשה ועברו לידה מוקדמת. ד"ר אנשראח סגייר-שנאן, רופאה ביחידה לרפואת אם ועובר בבית החולים, התראיינה היום (א') לאולפן ynet במטרה לעורר מודעות לחשיבות החיסון במהלך היריון ולעודד נשים הרות להתחסן.
קראו עוד:
"לצערי, יש לנו בימים האחרונים שני מקרים קשים", אומרת הרופאה, "ואני רוצה לספר עליהם לצופים. חשוב לי להעביר את המידע הזה לכל הצופים ובעיקר לצופות שבהיריון. יש לנו חולה, אישה בת 33, שהגיעה בשבוע ה-34 להריונה אחרי שנדבקה בקורונה ופיתחה דלקת ריאות. נאלצנו להנשים אותה ולהכניס אותה לניתוח קיסרי דחוף בגלל חוסר יציבות נשימתי. התינוק בסדר, הוא נמצא בפגייה, אבל האישה פיתחה אי ספיקת לב אחרי הלידה, ובמשך מספר ימים הייתה מונשמת ומורדמת במחלקת קורונה. בימים האחרונים חל שיפור קל במצבה.
"המקרה השני יותר קשה. אישה בת 36, ללא שום בעיה רפואית, הגיעה עם מחלה קשה והאטות בדופק העוברי. הצלחנו להנשים, להרדים ולהכניס אותה לניתוח קיסרי דחוף. אחרי הלידה היא עברה למחלקת קורונה מונשמים, אבל מצבה שוב החמיר והיא פיתחה כשל נשימתי חמור. בעקבות זאת היא הועברה לבית החולים רמב"ם וחוברה לאקמו".
1 צפייה בגלריה
היריון עם קורונה
היריון עם קורונה
"אנחנו נתקלים בהמון מטופלות שחוששות להתחסן", אומרת ד"ר סגייר-שנאן
(צילום: Shutterstock)
לדבריה, שתי הנשים לא היו מחוסנות כלל, אף לא במנה אחת. "אנחנו נתקלים בהמון מטופלות שחוששות להתחסן", אומרת ד"ר סגייר-שנאן. "יש המון פייק ניוז סביב החיסון הזה, אבל עבודות מחקריות רשמיות מישראל ומחו"ל מוכיחות שהחיסון בטוח לנשים בהיריון ולא גורם לזיהומים ולהפלות.
"יש הוכחות לכך שנשים בהיריון נמצאות בסיכון למחלת קורונה קשה יותר. הן עלולות להגיע לבית חולים, להתאשפז, לפתח דלקת ריאות, להיכנס לטיפול נמרץ ולהיות מונשמות. יש גם עלייה בסיבוכי היריון בקורונה, כמו לידה מוקדמת, ניתוח קיסרי, רעלת היריון"
"יש גם הוכחות לכך שנשים בהיריון נמצאות בסיכון למחלת קורונה קשה יותר. הן עלולות להגיע לבית חולים, להתאשפז, לפתח דלקת ריאות, להיכנס לטיפול נמרץ ולהיות מונשמות. יש גם עלייה בסיבוכי היריון בקורונה, כמו לידה מוקדמת, ניתוח קיסרי, רעלת היריון. עכשיו אפשר לקבל מנה שלישית של החיסון, ואני ממליצה לכולם ללכת להתחסן".