"היה לנו ברור שאבא היה רוצה שנתרום איברים". אומר אורי אהרוני (28) שאביו מאי (61) טבע למוות בחוף איתן בהרצליה וקרניות עיניו הונצלו ויצילו את ראייתם של חולים.
1 צפייה בגלריה
מאי (מאיו) אהרוני
מאי (מאיו) אהרוני
מאי אהרוני טבע למוות. קרניות עיניו יצילו את ראייתם של חולים אחרים
(צילום: באדיבות המשפחה)
ביום ראשון שעבר בילה מאי (מאיו בפי קרוביו) עם ידידתו בחוף בהרצליה. סמוך לשעה 22:00 נכנסו השניים למים ונקלעו למצוקה. "הם נקלעו למערבולת, וכשאבא הבין שהם במצוקה, הוא כל הזמן הדף אותה החוצה מהמערבולת. הוא הציל את חייה אבל טבע ונפגע באורח קשה", מספר הבן אורי, "לא היה סיכוי שאבא היה מחלץ את עצמו ומשאיר אותה מאחור. זה ברור מאליו".
מאי נמשה מהמים מחוסר הכרה. צוות מד"א ירקון שהוזעק למקום ביצע בו החייאה והוא פונה במצב אנוש לבית החולים איכילוב בתל אביב. פרמדיק מד"א תומר גוסמן וחובש בכיר מיחידת האופנועים של מד"א שניר חלא סיפרו: "כשהגענו למקום, ראינו סמוך לסוכת המציל גבר שוכב מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה. אנשים במקום סיפרו לנו שנמשה מהמים לאחר שטבע. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שהמשיכו תוך כדי הפינוי לבית החולים".
בבית החולים איכילוב המשיכו להילחם על חייו של מאי אך היום (ב') נאלצו לקבוע את מותו. המרכז הלאומי להשתלות דיווח כי המשפחה הסכימה לתרום את קרניותיו. "אבא חי את החיים עם צחוק מתגלגל ושמחת חיים של ילד. איש שמח, לב טוב, חייכן, אדם מלא אור אדם אוהב. היה בעל נתינה אינסופית ולב ענק, נתן מעצמו בחייו ונותן מעצמו גם במותו. אנחנו בטוחים שאבא היה מוכן לתרום איברים. זה ברור לנו שזו הדרך שלו", אמר בנו.
מאי שמובא למנוחת עולמים בבית עלמין בנווה הדר בהוד השרון, הותיר אחריו שלושה ילדים.