מהיר יותר אך חלש יותר: ממצאים חדשים שעומדים להתפרסם בבריטניה מעלים כי זן האומיקרון גורם כנראה למחלה קלה יותר מזו שגורם זן דלתא. הממצאים עולים בקנה אחד עם דיווחים נוספים מרחבי העולם, שלפיהם מחלת הקורונה הנגרמת כתוצאה מהאומיקרון מתפשטת מהר יותר אך קלה יותר.
קראו עוד:
על פי הדיווחים בעיתונות הבריטית הבוקר (ד'), שר הבריאות הבריטי עומד להכריז כי נתוני "העולם האמיתי" - כלומר נתונים ממערכת הבריאות ולא ממחקר ספציפי - מגלים כי חולי הקורונה שנמצאו חיוביים לאומיקרון לקו במחלה קלה, ומרביתם לא היו זקוקים לאשפוז. בבריטניה נדבקו עשרות אלפי אזרחים, אבל רק 129 אושפזו, ו-14 מתו.
1 צפייה בגלריה
בריטניה קורונה אוטובוס חיסונים ליד מנצ'סטר
בריטניה קורונה אוטובוס חיסונים ליד מנצ'סטר
ניידת חיסונים נגד קורונה ליד מנצ'סטר, בריטניה, השבוע
(צילום: AFP)
על פי הידוע, חולי קורונה שנמצאו חיוביים לאומיקרון סובלים, אם בכלל, בתסמינים קלים מאוד: נזלת, כאב גרון, עייפות, כאבי שרירים וחום נמוך למשך זמן קצר. ההערכות הן שזן האומיקרון אינו מסוגל לפגוע ברקמת הריאה בקלות ואינו גורם לסיבוכים מערכתיים קשים כמו הפרעות בקרישת הדם ו"סערת ציטוקינים" הגורמת להפעלת יתר של מערכת החיסון.
שר הבריאות הבריטי עומד להכריז כי נתוני "העולם האמיתי" - כלומר נתונים ממערכות הבריאות ולא ממחקר ספציפי - מגלים כי חולי הקורונה שנמצאו חיוביים לאומיקרון לקו במחלה קלה, ומרביתם לא היו זקוקים לאשפוז. בבריטניה נדבקו עשרות אלפי אזרחים, אבל רק 129 אושפזו, ו-14 מתו
הערב צפוי מינהל התרופות והמזון האמריקני (FDA) לאשר גלולה אנטי-ויראלית של פייזר נגד הקורונה, שאמורה למלא תפקיד מכריע במאבק במגפה. תוצאות ביניים הראו כי הטיפול בתרופה מפחית ב-89% את הסיכון לאשפוז או למוות בקרב מבוגרים הנמצאים בסיכון למחלה קשה. מתן התרופה לחולים, במקביל לחיסונים, עשוי להפחית משמעותית לא רק את שיעור התחלואה אלא בעיקר את מספר המאושפזים.
לפני כשבועיים אישר ה-FDA את הגלולה האנטי-ויראלית של חברת מרק, שמביאה הגנה מתונה יותר, של כ-30%, מפני תחלואה קשה ותמותה.