בשיתוף אלטמן
מחקרים חדשים מגלים שלפרוביוטיקה יש תפקיד חשוב באיזון משקל הגוף ואפילו בשמירה על מצב הרוח שלנו.
צפו בדיון עם ד"ר שרון גבריאל, דיאטנית קלינית:
מה זה פרוביוטיקה?
"בגוף שלנו שוכנים חיידקים טובים. הריכוז הגבוה ביותר נמצא במערכת העיכול. כל המכלול שלהם נקרא מיקרוביום. יש מצבים מסוימים שיכולים להפר את האיזון של המיקרוביום, כמו למשל כשלוקחים אנטיביוטיקה.
"אנטיביוטיקה בעצם הורגת את החיידקים הרעים שלנו, ועל הדרך משנה את ההרכב של המיקרוביום כי היא גם פוגעת בחיידקים הטובים".
מחקר חדש מצביע על היעילות המוגברת של הפרוביוטיקה. "הבסיס למחקר היה מחקרים אחרים שמצאו שיש קשר בין המיקרוביום שלנו במעי לבין איזון משקל. עשו מחקרים בחיות מעבדה, בעכברים, דגמו דגימות מיקרוביום מתאומים זהים. אחד שמן, אחד רזה. העכבר שקיבל את המיקרוביום של התאום הרזה, נשאר רזה. העכבר שקיבל את המקירוביום של העכבר השמן, עלה במשקל.
"כתוצאה מצמצום הקלוריות הזה, מצאו שהיקף המותניים שלהם הצטמצם בס"מ וחצי בעוד שבקבוצת הביקורת היקף המותניים עלה בס"מ, זאת אומרת הפער היה דלתא של 2 וחצי ס"מ. גם ומסת השומן שלהם לא עלתה, והמשקל שלהם לא עלה, ובגדול מה שההשפיע על זה זה בין היתר אותו זן פרוביוטי שנבדק במחקר"
למה עוד אחראי החיידקי פרוביוטיקה מעבר לנושא הזה של תזונה? "אנחנו יודעים שהם משפיעים על עוד דברים כמו מצבים מטבוליים, סוכרת, השמנה, מחלות לב. וגם על מצבי הרוח".
אז ההמלצה היא למי שעושה דיאטה או מי שמקפיד על אורח חיים בריא, לקחת תוסף פרוביוטי? "כן. באורח החיים הנוכחי עם התזונה המערבית עם הטיפולים האנטיביוטיים שאנחנו לוקחים ובכלל עם הסטרס שאנחנו חיים בו, יש לקחת תוסף פרוביוטיקה כחלק משגרת היום יום שלנו".
בשיתוף אלטמן

פורסם לראשונה: 11:46, 03.01.21