"אנחנו מודאגים מאוד מהמצב בהודו", אומרת היום (ד') לאולפן ynet ד"ר דורית ניצן, מנהלת חירום אזור אירופה בארגון הבריאות העולמי. "המספרים הם מעבר לכל תפיסה אנושית. בתי החולים עמוסים, אנשים ממש כמהים לחמצן. זה נורא. יש התגייסות בהרבה מדינות, כולל ישראל. אנחנו משנעים לשם בתי חולים שדה, חמצן, טיפולים, תרופות וכמובן חיסונים. זו קטסטרופה גדולה".
קראו עוד:
ד"ר ניצן הסבירה שזה לא מקרי שהקורונה התפשטה כך דווקא בהודו. "בכל מקום שבו הווירוס מוצא פרצה, הוא עובר כמו שריפה בשדה קוצים", אמרה. "הודו צפופה, אנשים לא תמיד במצב תזונתי תקין, והם חשופים פה לצרה גדולה".
2 צפייה בגלריה
מטוס אייר אינדיה בנתב"ג מועמס בסיוע להודו
מטוס אייר אינדיה בנתב"ג מועמס בסיוע להודו
מטוס של אייר אינדיה בנתב"ג, מועמס בציוד סיוע להודו, השבוע. "יש התגייסות בהרבה מדינות, כולל ישראל"
(צילום: AFP)
לשאלה אם יש מידע חדש בנושא הווריאנט ההודי, השיבה: "אנחנו יודעים שהוא מדאיג. אנחנו עוד לא יודעים לומר מה האפקט של החיסון נגדו, כי יש הרבה גורמים שקשורים לקהילות שבהן הוא מתפשט, ושאינן תלויות בחיסון. אנחנו בודקים את זה כעת. אנחנו יודעים שהוא מתפשט במהירות, ובכך הוא דומה לווריאנט הבריטי, שהשתלט כמעט לגמרי על הווריאנטים האחרים במקומות שבהם הוא נמצא".
2 צפייה בגלריה
ממלאים בלוני חמצן בניו דלהי
ממלאים בלוני חמצן בניו דלהי
ממלאים בלוני חמצן בניו דלהי עבור חולי קורונה, השבוע. "תראו מה קורה במקומות שבהם החיסון לא קיים"
(צילום: AFP)
על המצב הנוכחי בישראל אמרה ד"ר ניצן: "אנחנו מאוד מרוצים מהנתונים שזורמים מישראל, כי הם מוכיחים שכשמדינה מתחסנת בהיקף רחב, זה מנצח את הווירוס. אנחנו עדיין מודאגים מהכיסים הבלתי מחוסנים באוכלוסייה, שבקרבם יכולה לצוץ המוטציה. אנחנו אומרים לאנשים, 'תראו מה קורה במקומות שבהם החיסון לא קיים'".
"אנחנו עוד לא יודעים מה האפקט של החיסון על הווריאנט ההודי, כי יש הרבה גורמים שקשורים לקהילות שבהן הוא מתפשט, ושאינן תלויות בחיסון. אנחנו בודקים את זה כעת. אנחנו יודעים שהוא מתפשט במהירות, ובכך הוא דומה לווריאנט הבריטי"
לשאלה אם חיסון הילדים יאושר בקרוב, ענתה: "אנחנו עוד לא יודעים את זה. אנחנו בוחנים את כל הנתונים, עושים את זה עקב בצד אגודל, בודקים לעומק. כשנהיה בטוחים שזה בטוח, אפקטיבי וחשוב, נצא עם הודעה. כרגע זה עוד מוקדם מדי".