כחצי שנה אחרי שליבי פישמן (36) התמוטטה בביתה שבחיפה עם דום לב, ונשקפה סכנה ממשית לחייה, היא נפגשה עם צוות ניידת הטיפול הנמרץ של מד"א שהציל אותה. המפגש היה מרגש מאוד. "כולנו בכינו מהתרגשות", סיפרה פישמן.
קראו עוד:
הערב הקשה ההוא החל כשפישמן חשה ברע. היא הבינה שעליה להגיע לבית חולים, אבל לקתה בדום לב והתמוטטה על הרצפה. בעלה אלכס הבחין במתרחש וחייג מיד למוקד 101 של מד"א. אור גלולה, חובשת רפואת חירום, הדריכה אותו בטלפון, והבעל החל בפעולות החייאה. במקביל, הזניקה החובשת ניידת טיפול נמרץ. כשש דקות לאחר מכן הגיעו לביתה של פישמן החובש הבכיר שבח יהודה רוטנשטרייך, הפרמדיק אלכסנדר גרינבאום, החובש אלכס קפליאן וכונני התגובה המיידית אורי ארד ולייבי פרשנובסקי.
בעזרת דפיברילטור נתנו אנשי הצוות שני שוקים חשמליים, שסייעו לליבה של פישמן לחזור לפעום. לאחר מכן פינה אותה הצוות למרכז הרפואי בני ציון תוך כדי פעולות החייאה.
2 צפייה בגלריה
ליבי פישמן מד"א
ליבי פישמן מד"א
ליבי פישמן חוזרת לניידת שהובילה אותה לבית החולים. "מדובר פשוט בנס"
(צילום: דוברות מד"א)
כעבור מספר ימים התעוררה פישמן בבית החולים. לאחר שהתחזקה מעט, ביקשה לפגוש את צוות מד"א שטיפל בה. לפני כשבועיים, כחצי שנה לאחר המקרה, התקיימה פגישה מרגשת: צוות מד"א הגיע לביתה של פישמן ופגש אותה – כשהפעם היא עומדת על רגליה, ועל פניה חיוך רחב.
2 צפייה בגלריה
ליבי פישמן מד"א
ליבי פישמן מד"א
ליבי פישמן ובעלה אלכס עם צוות מד"א. "הייתי מאושרת לראות את האנשים שהצילו לי את החיים"
(צילום: דוברות מד"א)
"המפגש היה פשוט מדהים", מתארת פישמן. "כל כך שימח אותי לראות אותם, לשמוע את הסיפור מהם ובעיקר להבין עד כמה המקרה שלי נדיר. מדובר פשוט בנס. הייתי מאושרת לראות את האנשים שהצילו לי את החיים".
גרינבאום ורוטנשטרייך סיפרו: "לראות את ליבי היום זה סיפוק שקשה לתאר. היה פה הרבה מזל. כשהגענו לביתה, ראינו אותה מחוסרת הכרה, שכובה על הרצפה. בעלה אלכס, בקור רוח מדהים, עיסה אותה. אנחנו המשכנו בעיסויים, ובאמצעות הדפיברילטור נתנו שני שוקים חשמליים שסייעו ללב לחזור לפעום. כל שרשרת ההצלה עבדה באופן מקצועי - החל מהחובשת במוקד מד"א, שהדריכה את אלכס כיצד לבצע את פעולות ההחייאה, דרך הצוות שהגיע למקום, ועד לצוות בבית החולים".