ועדת הבריאות של הכנסת אישרה היום (ב') ביצוע בדיקות קורונה ביתיות מפוקחות. על פי ההצעה: "בדיקה ביתית עצמית מפוקחת מרחוק תוגדר כבדיקת קורונה מהירה שמפוקחת באמצעות תקשורת המאפשרת העברת תמונה וקול בזמן אמת, בין דוגם ובין נבדק. מוצע להגדיר דוגם מרחוק, כמי שמבצע בקרה מרחוק על אדם שמבצע בדיקה ביתית עצמית מפוקחת מרחוק וניתנה לו הרשאה לפי התקנות".
1 צפייה בגלריה
בדיקת קורונה מהירה
בדיקת קורונה מהירה
להראות את הבדיקה באמצעות שיחת וידאו
והמהלך נובע מהעובדה שתמונת הקורונה בישראל אינה משקפת נכונה את מצב החולים בחודשים האחרונים: מקדם ההדבקה מסתמך על מספר המאושפזים והמאומתים החדשים שהגיעו לעמדות הבדיקה הציבוריות, בעוד מאומתים רבים מוותרים על בדיקה ציבורית או על רישום ונשארים על דעת עצמם בבידוד. התוצאה: היקף התחלואה האמיתי בישראל אינו ידוע והוא כל הנראה גבוה בהרבה מהנתונים הרשמיים המפורסמים מדי יום.

כך זה יתבצע

מי שיערוך בדיקה, יתקשר למוקד באמצעות אפליקציה או מספר טלפון, ואז תיפתח שיחת וידאו. המוקדן יזהה את הנבדק באמצעות פרטיו האישיים ותעודת הזהות, ישגיח על הליך הבדיקה ויערוך רישום של התוצאות.
קראו עוד:
הבוקר (ב') אמר פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, שהוביל את אישור התוכנית, באולפן ynet כי אנחנו נמצאים בגל BA.5 ממשפחת האומיקרון. "יש עלייה בתחלואה, אבל מול וריאנט מהסוג הזה לא צריך הגבלות. אנחנו מנסים לחיות עם הקורונה. BA.5 הוא וריאנט שבהחלט מידבק, והדרך שלנו להגן על עצמנו היא עטיית מסכה ומנה רביעית של החיסון לאוכלוסיות בסיכון. העלייה בתחלואה מורגשת גם בבתי החולים, אבל לא הייתי אומר שבתי החולים לא יכולים להתמודד איתה. מערכת הבריאות יודעת לתת מענה".

מספר המאומתים לקורונה עומד היום על 5,549, ומספר החולים קשה הוא 285. לשם השוואה: ביום שישי עמד מספר החולים קשה על 237.