בשיתוף אברהמסון
"עברתי שני ניתוחי קיצור קיבה: הראשון היה סיכות לפני 20 שנים והשני טבעת. שנתיים לאחר הניתוח השני שעברתי, נפטר בני הבכור מסרטן בגיל 44. זה שבר אותי לחלוטין. הייתי שרויה באבל שלי והזנחתי את עצמי לחלוטין. תוך שנתיים הוספתי למשקלי 76 ק"ג, והגעתי ל-125 קילוגרמים. מצאתי נחמה רק במתוקים, בעיקר בשוקולדים. במשך כל היום שתיתי שתייה מתוקה והרבה קפה עם 3 כפיות סוכר לפחות", מספרת רחל מרס, בת 70, נשואה. אם לארבעה ילדים (אחד מהם נפטר), סייעת בגן ילדים מהוד השרון.
"נהגתי להזמין מונית למרחק של 200 מטר. לא יכולתי לנשום ובקושי ללכת. לא הצלחתי לקום מישיבה לבד. כל חלק בגוף כאב לי. הרגשתי כמו מפלצת עם בצקות מאוד נפוחות ברגליים. בדיקות הדם שלי לא היו תקינות וסבלתי מלחץ דם מאוד גבוה. בעבודה היה לי מאוד קשה. לא יודעת איך הצלחתי לתפקד שם, אבל אני מניחה שזה מה שהחזיק אותי.
"הייתי כל כך שרויה בכאב שלי, שבכלל לא האמנתי שמשהו או מישהו יצליח לעזור לי. בזכות בתי, החלטתי ללכת לטיפול גמילה מסוכרים ומפחמימות ממכרות באברהמסון. אחרי הטיפול הגעתי הביתה. הכנתי לעצמי קפה עם סוכר, כרגיל, ופשוט לא הצלחתי לשתות אותו. ראיתי שוקולד ופתאום אין לי חשק. זה היה מדהים".
4 צפייה בגלריה
רחל אברהמסון
רחל אברהמסון
רחל מרס. בזכותי בתי הצלחתי ללכת לטיפול גמילה
"מיום הטיפול אני לא מרגישה יותר צורך בסוכר. אני פועלת לפי הכללים של אברהמסון. לימדתי את עצמי לאכול סלטים, ביצים, מוצרי חלב, קינואה, כוסמת, דברים קלילים, הרבה ירק. האוכל הפסיק להעסיק אותי כמו פעם. אני מעסיקה את עצמי בדברים יותר חיוביים ודואגת לעצמי ולבריאות שלי".
"הגעתי ל-77 ק"ג ומאז אני לא נשקלת יותר. אני ממשיכה לרזות. לובשת בגדים שלבשתי בתקופה שהייתי רזה. הבצקות ברגליים נעלמו, לחץ הדם תקין, בדיקות הדם תקינות. אני מרגישה הרבה יותר טוב גם מבחינה נפשית. אני מחייכת יותר. יותר קל לי בעבודה. אפילו אומרים לי שאני כמו סביבון".
"הרבה אנשים אמרו לי בספקנות, שלא אצליח לשמור על המשקל אחרי הטיפול ושכנראה אעלה בחזרה במשקל, אבל הנה אני. גם שלוש שנים אחרי הטיפול עדיין אין לי חשק לאכול סוכר או בצקים. שינו לי את צורת החיים. אני כבר לא אותו בנאדם".
קיראו עוד

"אחרי מותו של אחי מסרטן מצאתי את השקט באכילה"

בנה של רחל, אמיר, הלך בעקבות רחל אימו ועבר גם גמילה מסוכרים ומפחמימות ממכרות באברהמסון. "אמרתי לו שאם אני הצלחתי, גם אתה תצליח", מספרת רחל בגאווה.
לעומת רחל, אמיר מרס (36) רווק ואב לילדה, עובד בתחום המחשבים, מהוד השרון, לא תמיד היה שמן. "אחרי שאחי נפטר לפני כ-5 שנים, הייתי באבל מאוד גדול. אחי ואני היינו מאוד מחוברים ומאז מותו החיים שלי השתבשו לחלוטין. הייתי לפני כן במצב אידיאלי: בזוגיות, נראיתי טוב, שקלתי בסה"כ 75 קילוגרמים. דאגתי לעצמי: אכלתי בריא, עשיתי ספורט.
"אחרי שאחי נפטר שום דבר לא עניין אותי. שקעתי בתוך עצמי בידיעה שברגע אחד החיים יכולים להיגמר. זה הוציא אותי מאיזון באופן מוחלט. המוות של אחי היה עבורי בגידה של היקום וזה גרם לי לשקוע עוד ועוד. נכנסתי לטייס אוטומטי ואת השקט מצאתי באוכל. בשיא שלי שקלתי 127 קילוגרמים".
"כל היום 'שאבתי' אוכל ובעיקר הייתי עצוב. בעקבות זאת בת זוגי עזבה אותי. אכלתי מאפים מכל סוג, שתיתי לפחות 3 ליטר קולה ביום. שום דבר מלבד אוכל לא עניין אותי. המשפחה והחברים ניסו להגיד לי שיש עוד דברים שמצפים לי בחיים. גם אחי הגדול אמר לי שאני מגזים, אבל לא הקשבתי. רבתי עם כולם והייתי עצבני כל הזמן. בתי הייתה היחידה שהחזיקה אותי עם הראש מעל המים".
"כשאמא שלי עברה תהליך גמילה מסוכר, ניסיתי את מזלי עם מאמן אישי ובחדר כושר. ניסיתי גם אבקות לתזונה נכונה ושום דבר לא עזר. הפחתתי קצת במשקל ושוב עליתי. מנגד, אמי התאזנה מבחינה בריאותית. היא רזתה, נראתה טוב יותר, הפסיקה לקחת כדורים לאיזון לחץ הדם. זה נתן לה כח, בעוד שאני עדיין נשארתי מאחור עם משקל עודף".
"אחרי השינוי שלה, היה ברור לי שרק הם יעזרו לי, ועם דחיפה מאמא שלי בחרתי לפני שמונה חודשים בגמילה. מיד אחר כך החיים שלי קיבלו תפנית. היום אני שוקל 94 קילוגרמים. כבר אין נחמה באוכל ולכן חיפשתי נחמה במקומות בריאים יותר. הצלחתי למצוא את זה בספורט, בעיקר בהליכות ובטיולים בטבע. הפכתי להיות אבא פעיל. היום אני יכול לרוץ ולהשתולל עם הבת שלי. אני לא עייף וגם לא עצבני. אני מרגיש בריא ואין משהו שמוריד אותי למטה. התפיסה שלי כלפי עצמי השתנתה: קל לי עם עצמי ועם הסביבה בעבודה, בבית ובכל מקום אפשרי".
הדימוי העצמי שלי עלה פלאים. כשאני הולך לים בחורות באות לשבת ולדבר איתי. החיים שלי השתנו מקצה לקצה. חזרתי לחיות"!

"לפני השינוי סבלתי מדום נשימה בשינה"

"ניסיתי את כל הדיאטות והתכניות הקיימות. כמו אקורדיון ירדתי 10-15 קילוגרמים ועליתי בחזרה", מספר אלחנן שחר, 55, נשוי ואב לשניים, מהיישוב גן נר. "כמעט כל החיים התמודדתי עם השמנה. עד כיתה ו' הייתי מאוד רזה ועם השנים הלכתי ותפחתי. לפני כ-10 שנים הפסקתי לנסות לרדת במשקל. אכלתי בלי לחשוב פעמיים. חיסלתי בקלות מגש פיצה, קופסא שלמה של בורקסים או חפיסת שוקולד. אכלתי בצורה מטורפת כמויות של פחמימות ומתוקים".
"בגלל המשקל הרגשתי רע נורא. כאב לי בחזה, סבלתי מסוכרת חריפה. בנוסף, ישנתי רע מאוד. סבלתי מדום נשימה בשינה. לפי בדיקות שעשיתי במעבדת שינה התגלה שאני מתעורר בממוצע כל 3 שניות. המשקל לחץ לי מאוד על הגוף, כל פעולה היתה מעייפת, בקושי מתכופף, בקושי מצליח לשרוך שרוכים. פעם הייתי בבית מלון עם מקלחת יחסית צרה. קילחתי תחילה צד אחד ואחר כך עברתי לצד השני. בכל פעם שהסתובבתי במיטה, כמעט שהעפתי את אשתי".
"כשהתחילה הקורונה הגעתי למשקל של 135 קילוגרמים. שקלתי לעשות ניתוח בריאטרי, אבל חששתי. הכרתי חברים שעשו ניתוח לפחות פעמיים, אם לא יותר. לכן החלטתי לנסות קודם את אברהמסון. ברגע שאישרו את המפגשים באברהמסון אחרי הסגר, הגעתי לטיפול אחד ויחיד".
"אחרי הטיפול נכנסתי לקנות לילדים שלי קרואסונים ולחמניות במאפייה. אין לי הסבר אבל לא יכולתי להכניס את זה לפה. מאותו יום אני לא נוגע בסוכרים ובפחמימות ממכרות. 7.5 חודשים לאחר הגמילה וכבר הפחתתי 42.5 ק"ג".
"הטיפול באברהמסון שינה את כל הפיזיקה שלי. פעם הייתי מסתכל על עוגות ומתגרה. היום אין לי חשק. אני אוכל בריא, אני לא רעב וכיף לי. אני אוכל את כל מה שמותר לי: בשר, גבינות, ירקות ופחמימות מורכבות. אשתי עוזרת לי ומבשלת לנו על פי התפריט של אברהמסון. בזכותה אני אוכל היום בריא".
"לפני שלושה חודשים עשיתי בדיקות דם. הרופא היה בהלם. הוא לא האמין שהסוכרת התייצבה ואפילו נעלמה לפי המדדים. פעם לקחתי 4 כדורים! כשראה אותי הוא אמר 'לא האמנתי שאלה המדדים שלך. עכשיו שאני רואה אותך, אני מבין'".
"היום אני יכול לעשות דברים בקלות: לעלות במדרגות, להחליף גלגל באוטו ולא להזיע. עושה ספורט, בעיקר הליכות. ירדתי ממידה 58 ל-48 במכנסים. אני סופסוף מרגיש נוח עם עצמי. פעם החברים היו אומרים 'הנה השמן'. היום התגובות מדהימות. לא מזהים אותי ברחוב".
4 צפייה בגלריה
אלחנן שחר
אלחנן שחר
אלחנן שחר

"פתאום הפכתי לקואוצ'ר לאנשים שרוצים להפחית במשקל"

"לפני 15 שנה שקלתי 80 קילו ואז התחתנתי, ילדים, עבודה, בית. הפסקתי עם הכושר והספורט ומאז עליתי בהדרגה במשקל" מספר שי יצחק, 41, נשוי פלוס 3, מנהל מחסן מירושלים. "בפסח האחרון שקלתי 133 קילו שרק הצטברו יותר ויותר בגלל החגים, החל"תים והסגר. נוסיף לזה אכילה בלילות, שתייה של 6 פחיות קולה ביום. לא היה יום בלי בורקסים, שוקולדים, עוגות, גלידות, קרמבו. שום דבר לא עצר אותי, גם לא הערות שאני שמן כמו פיל".
"לא היה נעים לי מעצמי. הרגשתי לא נוח בגוף שלי. כל הזמן עייף, בעיות שינה, נשימות כבדות, כאבים ברגליים, סוכר גבוה. אבא שלי היה סוכרתי. הוא נפטר אחרי 15 שנים של סבל. לא רציתי להיות שם. ניסיתי דיאטות, שלא עזרו לי. ניסיתי גם תבשילי שטויות והבלים. שום דבר לא דיכא לי את המתוק ושום דיאטה לא מנעה ממני לאכול, עד אברהמסון".
"לאחר הטיפול באברהמסון הרגשתי בשינוי אדיר. לראשונה בקניות בסופר לא היה ארגז של בורקסים בעגלה. זה הפתיע אותי מאוד. לא האמנתי שמישהו יכול לנטרל אותי מהמתוק ומאכילה בכללי".
"עברו רק 4 חודשים מאז הגמילה באברהמסון וכבר הפחתתי 22 קילוגרמים. אני מופתע מאוד מעצמי. אוכל לא מעסיק אותי יותר. הראש שלי כבר לא שם. זו תהיה הפעם ראשונה בחיים שלא אוכל סופגניות בחנוכה! בזכות הירידה במשקל אני ישן טוב יותר, סובל פחות מכאבים ברגלים, מתלבש בכיף, שלם יותר עם עצמי ועם הגוף שלי. עולם אחר. בנוסף, אני זוכה לפרגון אינסופי. אנשים שחשבו שעשיתי ניתוח מבקשים ממני עצות. פתאום הפכתי לקואוצ'ר".
בשיתוף אברהמסון