בשיתוף ד"ר שלומי סימן טוב ואינפומד
ניתוח הסרת משקפיים בלייזר נחשב לאחד מההליכים הבטוחים והמוצלחים ביותר בתחום רפואת העיניים. אחת מהסיבות לכך נעוצה בבחירה קפדנית של המועמדים לניתוח. בדיקת ההתאמה טרם החלטה על ביצוע ניתוח להסרת משקפיים נועדה כדי לסנן את המועמדים לניתוח ולאבחן מצבים שונים שבהם לא ניתן לנתח את העין. לפי הסטטיסטיקה, כרבע מאלה הפונים לביצוע בדיקת ההתאמה יימצאו כלא מתאימים.
צפו ברופא מסביר

מהן הסיבות האפשריות לחוסר התאמה לביצוע של ניתוח להסרת משקפיים בלייזר?
לעיתים, היעדר ההתאמה נעוץ במחלות סיסטמיות שאינן מאפשרות לעבור את הניתוח בהצלחה. במקרים אחרים, תוצאות בדיקת ההתאמה עלולות להצביע על פתולוגיה עינית מסוימת שאינה מאפשרת את הצלחת הניתוח. במידה המטופל נמצא מתאים בבדיקת ההתאמה, הרופא יחליט על סוג הניתוח הנכון עבורו.
מה קורה לפני הניתוח, במהלכו ואחריו?
טרם ביצוע הניתוח על המטופל/ת להיות ללא עדשות מגע במשך שבוע ימים. אין צורך בהכנה תרופתית לפני הניתוח ואם קיימות תרופות אשר ניטלות בשגרה יש להמשיך וליטול אותן כנדרש.
ביום הניתוח תתבצע בדיקה חוזרת לדיוק מספרי המשקפיים, צילומים שונים, מיפוי קרנית, בדיקת אופטומטריסט ולבסוף גם בדיקה נוספת של הרופא המנתח. הפעולה עצמה קצרה מאוד ואורכת כמספר שניות לכל עין (אם מספרי המשקפיים גדולים מ-7, הפרוצדורה תימשך עד לעשר דקות לכל צד).
חשוב לציין כי אין כל סכנה לדימום במהלך הניתוח, מאחר שקרנית העין אינה מכילה כלי דם.
לאחר הניתוח המטופל יקבל ערכה עם טיפות ומרשמים הנדרשים לימי ההחלמה. לאחר כ-72 שעות תתקיים פגישת ביקורת בה יוסרו העדשות. אחריה, יוכל המטופל לחזור לשגרה מלאה. בשנה הראשונה לאחר הניתוח יתבצעו בדיקות תקופתיות למעקב והמשך טיפול במידת הצורך.
לסיכום, בדיקה מקיפה טרם החלטה על ניתוח להסרת משקפיים ובחירת המטופלים המתאימים בלבד, מעלות משמעותית את סיכויי הצלחת הניתוח ויוצרות עבור המטופלים חוויה חיובית ושינוי מוצלח בשגרת החיים.
בשיתוף ד"ר שלומי סימן טוב ואינפומד